پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ علی اسماعیلی ندیمی عصر امروز در مراسم افتتاح و راه اندازی آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی (کرونا) اظهار داشت: هدف از ایجاد این آزمایشگاه جلوگیری از فرستادن نمونه های بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا به مرکز استان بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نمونه آزمایش در تهران انجام می شد و این امر مستلزم صرف مدت زمان برای جواب آزمایش بود و تصمیم گیری ما را در مورد بیماران سخت تر می کرد.
وی افزود: با افتتاح این آزمایشگاه آزمایش ها روزانه انجام می شود و کمک مهمی در تشخیص زودرس بیماری و درمان می کند.
اسماعیلی با تشکر از شورای شهر در جهت راه اندازی آزمایشگاه تصریح کرد: راه اندازی این آزمایشگاه یک کار پایدار و ماندگار برای مسئولین و مردم شهر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از زمانیکه تجهیزات این آزمایشگاه خریداری شد می بایست توسط آزمایشگاه مرجع پاستور ایران تست و مورد تایید قرار گیرد که این امر از امروز محقق شد.
وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات راه اندازی آزمایشگاه در ایام تعطیلات صورت گرفت گفت: توصیه سازمان بهداشت جهانی هم بر این است که هر چه تست های آزمایشگاهی بیشتر انجام شود و افراد کم علامت یا بدون علامت بیشتر تشخیص داده شوند با قرنطینه کردن افراد، بیماری مهار می شود.
وی افزود: با همکاری مسئولین، اعتباری برای این آزمایشگاه اختصاص یافت اگر در شرایط عادی می بایست چنین آزمایشگاهی احداث شود زمان طولانی صرف می شد.
وی با تشکر از کادر درمانی بیمارستان رفسنجان در راستای امر درمان ابراز داشت: از امروز تست های آزمایشگاهی بیشتری را انجام خواهیم داد طبیعتا موارد مثبت تست های مبتلا به کرونا افزایش پیدا می کند.
اسماعیلی بر رعایت مقررات بهداشتی در راستای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا تاکید داشت و گفت: مقررات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طرف کسبه شهر مهم است، افتتاح این آزمایشگاه گام بسیار مهمی در جهت کارهای بعدی ما است چون بیماران ویروسی در تمامی فصول وجود دارند و آزمایش های آنها به تهران و کرمان فرستاده می شد.

حجت الاسلام شیخ علی هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان هم در این مراسم گفت: راه اندازی آزمایشگاه مرجع تشخیص ملکولی (کرونا) یکی از زیرساخت های بسیار مهم برای جلوگیری از شیوع و تشخیص زودهنگام بیماری ویروس کرونا است که با جلساتی که با دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم این کار در رفسنجان به عنوان زیرساختی ماندگار برای مردم ایجاد شود.
وی با بیان اینکه وجود چنین آزمایشگاهی برای شهر لازم بود افزود: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیاد ریال برای شهر ایجاد شده است.
حجت الاسلام هاشمیان بر اهمیت سلامت مردم تاکید داشت و گفت: این آزمایشگاه نه تنها برای شرایط کنونی بلکه برای همه بحران های احتمالی احداث شده است.
رئیس شورای شهربا اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر تا ریشه‌کنی کرونا پای کار هستند اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همراهی یکدیگر می توانیم جلوی شیوع کرونا را بگیریم.
تنظیم خبر از منیژه نوروزی
عکس از روح الله بادپروا






خروج از نسخه موبایل