پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

پلمب ۲۰۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه اظهار داشت: فعالیت های گروه سلامت محیط و کار برای جلوگیری از شیوع کروناویروس به دودسته تقسیم شده است؛
دسته اول قبل از شیوع ویروس در کشور بود که شامل اقداماتی از جمله کنترل نیروها‌ و کارگران‌چینی که‌در کارخانه های رفسنجان مشغول به کار بودند ‌‌نسبت به مدت‌ سفر به چین مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم و افراد چینی هم که سفر کرده بودند قرنطینه شدند.
وی در ادامه افزود برگزاری جلسات آموزشی با کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای و بهورزان و دستورالعمل ها به مدارس و مدیران مدارس و همچنین گندزدایی مدارس از جمله اقدامات قبل از شیوع کرونا ویروس به کشور بود.
رنجبرکاظمی تصریح کرد: بعد شیوع ویروس کرونا در کشور و شهرستان با تصویب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در شهرستان رفسنجان به جز ۱۲ صنف مورد نیاز مردم کلیه صنف ها تعطیل شدند.
وی بیان داشت : تا به امروز بیش از ۱۴۲۰ مورد بازدید از آرایشگاه ها ؛پمپ‌بنزین ها ؛مجتمع های رفاهی و هتل ها انجام شد‌ه است.
رئیس گروه سلامت محیط وکار ‌بهداشت خاطر نشان کرد: از ۳۶۱۲ مورد بازرسی از سوپرمارکت ها؛مراکز خرید ؛میوه فروشی ها، ۲۰۰مورد پلمب و تعطیل شدند. که از این تعداد ۷۶ واحد سوپرمارکت و ۷۴ واحد اماکن و آرایشگاه بودند.
رنجبر کاظمی گفت به همت اتاق اصناف و اداره صمت رفسنجان کلیه مراکز عرضه قلیان ؛قهوه خانه ها تعطیل شدند و ۲۷مورد متخلف پلمب شدند.
وی همچنین افزود: از دیگر اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نصب بنر آموزشی در نانوایی ها و آموزش های لازم به متصدیان نانوایی ها بوده است.
رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت : در صورت مشاهده هر گونه مورد مثبت در سطح شهرستان همکاران بهداشت که عضو تیم واکنش سریع هستند به محل اعزام واقدامات و توصیه های بهداشتی در خصوص خانواده فرد مبتلا انجام می شود.
انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل