تابستان امسال ۱.۵درجه گرمتر می‌شود

  • شناسه خبر: 17574
تابستان امسال ۱.۵درجه گرمتر می‌شود

کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه امسال تابستان گرمتری را تجربه خواهیم کرد، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد دمای هوا در اکثر استان‌های کشور بین نیم تا ۱.۵درجه نسبت به میانگین طولانی مدت افزایش یابد. به گزارش خانه خشتی،محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امسال تابستان گرمتری […]

خانه » آخرین اخبار » تابستان امسال ۱.۵درجه گرمتر می‌شود

کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه امسال تابستان گرمتری را تجربه خواهیم کرد، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد دمای هوا در اکثر استان‌های کشور بین نیم تا ۱.۵درجه نسبت به میانگین طولانی مدت افزایش یابد.

به گزارش خانه خشتی،محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امسال تابستان گرمتری را تجربه خواهیم کرد، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده برای ماه‌های خرداد، تیر و مرداد سال جاری، مشخص شد که استان‌های گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان شمالی، جنوب خوزستان، بوشهر، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویر احمد، نیمه غربی آذربایجان غربی، غرب استان مازندارن و تهران نسبت به حالت عادی (نسبت به میانگین طولانی مدت) بیش از ۱.۵ درجه گرمتر خواهد بود.

کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه استان کرمان و نیمه شرقی سیستان و بلوچستان نیم درجه نسبت به شرایط عادی در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد گرمتر خواهد بود، افزود: مابقی استان‌های که تعداد آنها بیشتر است بین نیم تا ۱.۵ درجه در ماه‌های مزبور گرمتر می‌شود.

وی همچنین به پیش‌بینی بارش‌ها در ماه‌های عنوان شده،‌ اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود که چهار پنجم سطح کشور از نظر میزان بارش‌ها در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد در مقایسه به میانگین شرایط بلند مدت، در شرایط بسیار مطلوبی قرار خواهند داشت.

اصغری اضافه کرد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی در استان‌های ایلام، شرق خوزستان، جنوب کرمانشاه، سمنان، تهران، شرق مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی در ماه‌های یاد شده در مقایسه با میانگین طولانی مدت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش یابد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: بارندگی در مابقی استان‌ها بین ۹۰ تا ۱۱۰ درصد نسبت به شرایط عادی بیشتر خواهد بود به عبارت دیگر در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد بیشتر از شرایط عادی بازندگی خواهیم داشت.

برچسب ها:
تابستان امسال 1.5درجه گرمتر می‌شود کارشناسی هواشناسی محمداصغری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان