معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

آمار مبتلایان به کرونا در رفسنجان به ۱۴ نفر رسید

  • شناسه خبر: 175736
آمار مبتلایان به کرونا در رفسنجان به ۱۴ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان خبر داد.

خانه » رفسنجان » آمار مبتلایان به کرونا در رفسنجان به ۱۴ نفر رسید

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمال زاده عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مثبت شدن تست کرونای یک مرد ۵۶ ساله تعداد موارد مثبت کرونا در رفسنجان به ۱۴ نفر رسید.
وی بیان داشت:همه کسانی که مبتلا به کرونا بودند با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند و تعداد محدودی که مشکلات تنفسی دارند در بیمارستان بستری می شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: آماری که اعلام می شود مربوط به تست مثبت آزمایشگاهی است ممکن است تعداد مواردی که مشکوک و بستری هستند بیشتر باشد.
وی افزود: از ۸۵ بیماری که در بیمارستان بستری هستند و علایم شبیه کرونا را داشتند تست آزمایشگاهی گرفته شده و بیشتر آنها بیماری آنفوآنزا یا ذات الریه داشتند، سعی کردیم براساس بیماری که دارند درمان شوند و اگر شایعه شود که تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیشتر است صحت ندارد، ملاک ما آزمایش است.
جمالزاده عنوان داشت:آمار رسمی مبتلا به کرونا از طریق تست آزمایشگاهی اعلام می شود و ۴ فوتی در رفسنجان بالای ۶۰ سال سن داشتند و دارای بیماری زمینه ای قلبی و عروقی، دیابت و سرطان بودند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: افراد نزدیک به فرد مبتلا به کرونا رصد می شوند توصیه ها ، اقدامات لازم بهداشتی و آموزشی به آن افراد داده می شود.
وی با بیان اینکه عمده کسانی که مبتلا به این بیماری شدند یا به شهرهای آلوده مسافرت کردند یا میهمان از شهرهای دیگر داشتند و یا با افراد مختلف سرو کار داشتند گفت: خانه ماندن بهترین راه مقابله با بیماری کروناست.
جمالزاده در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در رفسنجان گفت: با توجه به وضعیت و تقاضای زیاد ماسک و احتکار، ماسک نایاب شد و تامین ماسک برای همه اقشار جامعه امکان پذیر نشد لذا اولویت را به کادر بهداشتی و درمانی اختصاص دادند.
وی افزود: با کمک خیرین ، انجمن کارآفرینان و با تغییر خط تولید برخی تولیدکنندگان نگرانی ماسک برای کادر درمانی و بهداشتی برطرف شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در این راستا چندین کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد توانستیم با کارخانه های تولیدی از جمله کارخانه رفسنجان دارو ماسک مورد نیاز برای کادر بهداشت و درمان و برخی ادارات تامین شود.
جمالزاده در خصوص دفن فوتی های ناشی از کرونا گفت: فوتی های ناشی از این بیماری با نظارت کارشناسان بهداشتی و با شرایط ویژه ای به خانواده ها تحویل داده و دفن می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در کل کشور ۲۳ آزمایشگاه وجود دارد در هیچ شهرستانی به غیر از مرکز استان آزمایشگاهی نیست، با توجه به ظرفیتی که دانشگاه علوم پزشکی شهرستان داشت پیشنهاد ساخت آزمایشگاه به وزارت بهداشت داده شد بعد از تایید اجازه اولیه، اقدامات و کارهای اجرایی آن در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: سالن بحران با کمک خیرین و مس سرچشمه در جنب بیمارستان علی ابن ابیطالب برای مواقع اضطراری راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که تست شان مثبت می شود در بیمارستان بستری می شوند و بعد از چند روز با بهبود حال عمومی مرخص می شوند و مابقی دوران درمان را با قرنطینه تحت نظارت کارشناسان بهداشت سپری خواهند کرد.
مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان هم ضمن تشکر ازخیریه های گمنام ، کوثر و دیگر خیریه ها که خط تولید خود را به تولید ماسک تغییر داده اند گفت:کادر درمانی، خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند باید قدردان این کادر باشیم ، تمهیدات لازم در خصوص تهیه ماسک برای این قشر از ضروریات بود.
وی بیان داشت: اگر مردم از تجمعات در شهر خودداری کنند در قطع زنجیره بیماری کرونا کمک شایانی خواهند کرد.
وی تصریح کرد: براساس ستاد استانی پیشگیری از کرونا تمامی اصناف استان به جز ۱۲ صنوفی که اعلام شده است تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند لج بازی و مقاومت در برابر این تصمیم یعنی کمک کردن به انتشار ویروس که خود و دیگران را به خطر می اندازد و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: مردم زیارت قبور، مراسمات پایانی سال و دید و بازدید عید نوروز را تعطیل نمایند و همچنین با برگزار کنندگان چهارشنبه سوری برخورد قضایی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعمال محدودیت تردد در مهمانشهر خبر داد و گفت: به دلیل اینکه هیچ گزارشی مبتنی بر ویروس کرونا از مهمانشهر رفسنجان نداشتیم لذا تردد در اردوگاه مختص خود افراد مهمانشهر و با محدودیت های خاصی اعمال می شود.
فرماندار رفسنجان بیان داشت: ورود و خروجی شهر کنترل و از ورود افراد غیر بومی به شهرستان جلوگیری می شود در صورت ورود افراد غیر بومی به شهر این افراد تحت پایش قرار می گیرند.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
آمار مبتلایان به کرونا در رفسنجان رفسنجان کرونا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان