معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان:

مردم به ما اعتماد داشته باشند قطعا کرونا را شکست خواهیم داد

  • شناسه خبر: 175545
مردم به ما اعتماد داشته باشند قطعا کرونا را شکست خواهیم داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: اگر مردم در همه زمینه ها به ما اعتماد کنند توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند ما قطعا کرونا را شکست خواهیم داد.

خانه » رفسنجان » مردم به ما اعتماد داشته باشند قطعا کرونا را شکست خواهیم داد

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالی زاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع کرونا ویروس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه پیشگیری و بهداشت عمدتا بحث اطلاع رسانی و آگاهی به مردم است اگر مردم در همه زمینه ها به ما اعتماد کنند توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند ما قطعا کرونا را شکست خواهیم داد.
وی در خصوص کمبود ماسک در داروخانه ها بیان داشت: وزارت بهداشت بر اساس اولویت بندی شهرستان ها ماسک توزیع می کند به محض دریافت ماسک از طریق مراکز بهداشتی تحویل خانواده ها خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: همه افراد نیازی به ماسک ندارند فقط افراد بیمار و کسانی که از بیمار مراقبت می کنند و کادر درمانی لازم است ماسک داشته باشند.
وی شست شوی مرتب دستها و ضد عفونی کردن سطوح را یکی از عوامل پیشگیری از مبتلا نشدن به ویروس کرونا دانست و گفت: حتی الامکان از رفتن به مکان های عمومی و تجمعات جلوگیری کنید در غیراینصورت افرادی که از بیرون به خانه می آیند ابتدا دست های خود را بشورند، لباس جداگانه تعویض و مجدد دسته ها شسته شود.
جمالی زاده خاطرنشان کرد: چادرهای مراکز بهداشت در خصوص اطلاع رسانی به مردم در میادین شهر مستقر خواهند شد و همچنین کمپین اطلاع رسانی در ورودی های شهر جهت آموزش به مسافرین و تشخیص علائم مشکوک به این بیماری و تب سنجی برپا می شود.
وی ابراز داشت: خانواده ها باید در این خصوص با ما همکاری داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند سوالات مربوط در این خصوص را با شماره ۴۰۳۰ با کارشناسان در میان بگذارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه آموزش های لازم به بهورزان و کارشناسان درمانی مناطق روستایی و حومه شهر داده است گفت: با جلسه ای که با بخشداران روستاها گذاشته شد مقرر گردید بروشورهایی در خصوص اطلاع رسانی این بیماری در بین روستایان توزیع شود و همچنین افراد بیمار در صورت نیاز به درمان به مرکز شهر ارجاع داده خواهند شد.
جمالی زاده در خصوص مشکل افاغنه و وجود این بیماری در بین آنها توضیح داد: یک مرکز درمانی در خود اردوگاه و دو مرکز جامع سلامت مختص افاغنه در شهر راه اندازی شده است و آموزش های لازم به بخش ها و پرسنل این مراکز داده شده است و به صورت حضوری بروشورهایی درب منزل اتباع در اردوگاه به همراه آموزش ارائه می‌شود.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
رفسنجان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نشست خبری با موضوع کرونا ویروس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان