در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شد؛

هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است/ کارگران چینی در رفسنجان تحت کنترل هستند

  • شناسه خبر: 174594
هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است/ کارگران چینی در رفسنجان تحت کنترل هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسجان گفت: کرونا ویروس جدید از کشور چین آغاز شده و هنوز هیچ مورد مثبتی در کشور ما گزارش نشده است.

خانه » اجتماعی » هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است/ کارگران چینی در رفسنجان تحت کنترل هستند

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسجان ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: کرونا ویروس جدید از کشور چین آغاز شده و هنوز هیچ مورد مثبتی در کشور ما گزارش نشده است.

وی افزود: نظام بهداشتی در حال مراقبت است، اگر موردی مشاهده شود حتما گزارش می شود و به اطلاع مردم می رسد، جای هیچ نگرانی نیست.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: کرونا ویروس نوعا یک عفونت تنفسی ایجاد می کند که پس از مدت کوتاهی علائم آن فروکش می کند، نیاز به اقدام خاصی نیست به جز توصیه های همیشگی بر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از انتقال ویروس که افراد سرماخورده، تب دار و دارای عفونت تنفسی مراقبل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید در مردم نگرانی ایجاد کرد و نیازی نیست مردم اضطراب داشته باشند تصریح کرد: تاکنون موارد مشکوکی مشاهده شده اما خوشبختانه تایید قطعی نشد که این موارد مبتلا به کرونا ویروس جدید هستند و هیچ مورد تایید شده قطعی در ایران وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در رفسنجان نیز با مدیران کارخانه های که کارمندان چینی دارند صحبت شده، آمار این کارمندان گرفته شده، اگر دو هفته از ورودشان گذشته باشد موردی نیست، موارد جدید هم تحت کنترل هستند که مبتلا نباشند.

وی بیان کرد: امسال ۶۳۲ مورد مبتلا به بیماری تنفسی با شک به آنفولانزا در بیمارستان رفسنجان بستری شدند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شش برابر بوده است و از این تعداد ۲۳ نفر فوت شدند که شش مورد آنفولانزای قطعی بوده است.

کارگران چینی در رفسنجان تحت کنترل هستند

سید محسن نژاد قادری مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این جلسه بیان کرد: نمی شود مقابل ورود ویروس به کشور را بگیریم، آنچه اهمیت دارد تشخیص زودهنگام آن است.
وی تصریح کرد: در رفسنجان با مسئولان کارخانه هایی که کارگران و کارمندان چینی رفت و آمد دارند، مکاتباتی صورت گرفته و ضمن برگزاری دوره های آموزشی از آنان خواسته شده تا وضعیت اتباع خارجی و تاریخ ورودشان به کشور را اعلام نمایند.
نژاد قادری ادامه داد: تاکنون یکی از کارخانه ها که ۲۲ کارگر چینی در آن مشغول بکار هستند آخرین ورود کارگران مربوط به ۲۲ آبان است و کارخانه دیگر که ۱۷ کارگر چینی در ان مشغول به کار هستند، چهار نفر از کارگران آن پنجشنبه گذشته وارد کشور شدند که تحت کنترل هستند و برخی کارخانه ها هنوز اعلام نکردند.
وی خاطر نشان کرد: در مجتمع مس سرچشمه نیز هیچ تبعه خارجی مشغول بکار نیست.
نژاد قادری گفت: ممکن است پیک دوم آنفولانزا را داشته باشیم، حواسمان باشد که این آنفولانزا باعث ترس مردم نشود و آمادگی داشته باشیم، اطلاعات بایستی بدرستی به مردم منتقل شود.
وی تصریح کرد: کانون اصلی آلودگی کرونا ویروس جدید در دنیا در چین است، ما می توانیم با رعایت نکات بهداشتی و تحت کنترل قرار دادن شرایط، زمان را بخریم تا از  فصل سرما بگذریم.

درصد مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس جدید پایین و تنها ۳ درصد است

فاطمه بهره مند متخصص بیماری های عفونی نیز در این جلسه بیان کرد: علائم کرونا مشابه آنفولانزا ست، تب، سرفه، گلودرد، استخوان درد و بدن درد، آبریزش بینی، البته داشتن این علائم می تواند آنفولانزا یا عفونت های سرماخوردگی شدید نیز باشد، تشخیص کرونا ویروس جدید بر اساس گیت های تشخیص و با استناد به شرح حال افراد است.
وی افزود: درصد مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس جدید پایین و تنها ۳ درصد است و میزان مرگ و میر ان از آنفولانزا کمتر است.

بهره مند خاطر نشان کرد: کرونا ویروس جدید میزان همه گیری بالایی دارد و در افراد که ناراحتی قلبی و عروقی دارند به جز فشارخون، دیابتی ها و سنین بالا شایع تر است، تاکنون در اطفال گزارشی نشده است، دائما رفتار این ویروس در حال تغییر است و نمی توان آن را پیش بینی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
چینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجا کرونا ویروس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان