رئیس دادگستری رفسنجان:

رسانه ها به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنند/ ضرورت رعایت اخلاق در رقابت انتخاباتی

  • شناسه خبر: 174222
رسانه ها به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنند/ ضرورت رعایت اخلاق در رقابت انتخاباتی

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: رسانه ها در انجام رسالت خود حواسشان باشد که به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنند، هنر رسانه ها باید این باشد که با معرفی شخص و برنامه ها و سوابق نامزدها، آنها را در دید مردم قرار دهند تا مردم انتخاب کنند.

خانه » آخرین اخبار » رسانه ها به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنند/ ضرورت رعایت اخلاق در رقابت انتخاباتی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام مهدی پورمحمدی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در محل فرمانداری اظهار داشت: انتخابات نماد مشارکت مردم در عرصه قانونگذاری‌ است و شان‌ مجلس تصویب قوانین خوب و به جا و ریل گذاری برای حرکت قوه مجریه است.
رئیس دادگستری رفسنجان با بیان اینکه امام راحل فرمودند مجلس عصاره فضایل ملت است افزود: یعنی از هر مجلسی معلوم‌ می شود که انتخاب مردم چه بوده است.
پور محمدی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری و مشارکت بیشتر، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت اخلاق محور چهار راهبرد اساسی در بحث انتخابات است که همه باید برای تحقق اینها تلاش کنیم.
وی ابراز داشت: یک سری تخلفات از نام نویسی تا زمان تبلیغات، روز رای گیری، بعد از رای‌ گیری وجود دارد، رسانه ها در حضور حداکثری مردم و همچنین در بحث سلامت انتخابات نقش مهمی دارند و رعایت اخلاق در رقابت انتخاباتی بسیار مهم است، اخلاق مافوق و مهمتر از قانون است.
رئیس دادگستری رفسنجان گفت: رسالت رسانه های رساندن صدای مردم است، همانگونه‌ که خداوند در قرآن قسم می خورد به “ن و القلم‌ و مایسطرون” یعنی به قلم و آنچه که با آن قلم نگاشته می شود.
وی ادامه داد: رسانه ها در انجام رسالت خود حواسشان باشد که به خاطر دنیای دیگران، آخرت خود را خراب نکنند، هنر رسانه ها باید این باشد که با معرفی شخص و برنامه ها و سوابق نامزدها، آنها را در دید مردم قرار دهد تا مردم انتخاب کنند، نیت های خود را مد نظر داشته باشیم چراکه آنچه‌ که می ماند عملکرد ما در نامه اعمال است.
پور محمدی با اشاره به فرمایشات علامه طباطبایی که فرمود” اگر انسان یک کار خوب انجام دهد در کل‌ عالم اثر می گذارد همچنین اگر یک کار بد انجام دهد در کل عالم تاثیرگذار است”لذا‌ ذره ها در عالم‌ ارتباطات‌ کم نیستند چون همه چیز به هم مربوط می شود، پس رسانه هم چه در انتخابات و چه در زمان غیر انتخابات هرکاری‌ را که انجام‌ می دهد عاقبت کار را بسنجد و سعی کنند کار ایجابی انجام دهد تا سلبی، سعی کنند مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، دین و آرمان‌ های انقلابی مایوس نکنند.
وی افزود: سایت ها و رسانه ها نباید به خاطر پول از یک نامزد حمایت کند و هدف تخریب کاندیدها نباشد، رسانه ها باید معرفی فرد و برنامه ها نامزدها را بیان کنند تا مردم انتخاب کنند.
حجت الاسلام پور محمدی با بیان اینکه تبلیغات زودرس و خارج از مهلت قانون تبلیغات به ویژه در فضای مجازی ممنوع است گفت: یکی از مسائل در پیشگیری از وقوع جرم بهداشت قضایی است سعی و تلاش شود که جرم‌ و تخلفی اتفاق نیفتد که این کار نسبت‌ به بروز تخلف بهتر است اگر جرمی رخ دهد باید با آن برخورد شود.
وی یادآور شد: اعلام نظر شخصیت ها (کاندیدا) با ذکر عنوان و مسئولیتِ کاندیداها طبق مواد ۵۷ و ۸۰ قانون مجازات اسلامی جرم است؛ یک رسانه باید فقط به ذکر اسم و برنامه های کاندیدا بپردازد، شرکت ها و موسسات دولتی وابسته به دولت حق ندارند از کاندیدایی‌ تبلیغ کنند زیرا این ارگان‌ ها از امکانات و تجهیزات دولتی و بیت المال استفاده می کنند و برای کاندیداها حق تبلیغات ندارند.
رئیس دادگستری رفسنجان تاکید داشت: هیچ شخص و هیچ رسانه ای حق درج‌ آگهی و مطلب علیه کاندیدا را ندارد.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان گفت: با مشارکت و همکاری مردم و تعامل همه انتخابات مبتنی بر قانون و اخلاق و با سلامت برگزار خواهد شد.

حسین صفری عضو هیئت نظارت بر انتخابات در رفسنجان به بحث حق‌الناس پرداخت و بیان داشت: گاهی یک عکس و یا تیترکردن بخشی از سخنرانی شخصی حاشیه‌ساز می‌شود که اگر مغرضانه بوده، حق‌الناس است.

وی با اشاره به استعدادهایی که در جوانان وجود دارد، ادامه داد: جوانان ما هنرهای زیادی دارند بعضی فکر می‌کنند اگر جوانان را به‌کار گیریم افراد مسن باید رها شوند در حالی‌که استفاده از تجربه بزرگترها در کنار جوانان موفقیت به دست می‌آورد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات یادآور شد: در رفسنجان تاکنون حتی یک رای جابه‌جا نشده و سلامت انتخابات برقرار بوده است.

اختصاص دو شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی

شهسواری دادستان رفسنجان ابراز داشت: شعبه سوم بازپرسی برای رسیدگی به جرایم انتخابات در دادسرا و شعبه ۱۰۲ جزایی برای رسیدگی به جرایم در دادگاه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: انتشار مطالبی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق کند و دعوت به تجمع و اعتصاب و تحصن جرم است و انتشار مطالب توهینی از دید هیئت اجرایی و ستاد جرایم انتخاباتی دور نمی‌ماند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان تصریح کرد: بیان انتقادات در رسانه‌ها نباید منجر به تخریب نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات شود.

وی با ذکر این مطلب که انتشار عجله‌ای نتیجه انتخابات نباید صورت گیرد، متذکر شد: اخبار انتخابات به‌ویژه نتیجه نهایی باید از منبع موثق و فرمانداری باشد درج خبر کذب در این زمینه مشمول جرم می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتخابات انتخابات98
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان