نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق در رفسنجان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد/ عکس

  • شناسه خبر: 173545
نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق در رفسنجان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد/ عکس

نیروگاه ۵۸ مگاواتی راهبران برق در رفسنجان صبح امروز با حضور وزیر نیرو و با اعتبار ۲۵ میلیون دلار به بهره برداری رسید.

خانه » علم و فن آوری » نیروگاه ۵۸ مگاواتی برق در رفسنجان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد/ عکس

به گزارش خانه خشتی، ظهر امروز آیین افتتاح نیروگاه ۵۸ مگاواتی راهبران برق با اعتبار ۲۵ میلیون دلار و در قالب ۴۱۶ میلیارد تومان در جنب شهرک صنعتی رفسنجان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد جواد فدایی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

شرکت راهبران برق در سال ۹۴ بر اساس مشوق های وزارت نیرو اقدام به احداث دو نیروگاه در یک ساختگاه هر کدام به ظرفیت۳ ×۹.۷ مگاوات نمود و با اخذ وام از صندوق توسعه ملی، در آبان ماه مولدهای وارتسیلای فنلاند را وارد کشور کرد و پس از گذشت ۷ ماه کار مونتاژ دو نیروگاه به وسیله کارشناسان بومی به پایان رسید.

نیروگاه کهربا با ظرفیت۳ ×۹.۷ مگاوات آماده وصل به پست ۱۳۲.۲۰ kv شهرک صنعتی رفسنجان و نیروگاه دوم با همین ظرفیت با احداث ۴.۵ کیلومتر خط ۲۰kv به پست ۱۳۲.۲۰kv انبار رفسنجان متصل گردیده است.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در این آیین اظهار داشت: رفسنجان با وجود خیرین و شخصیت های بزرگ همیشه زبانزد و شناخته شده است، مردم رفسنجان همیشه کمترین توقعات را داشته اند.
وی بیان داست: خیریه هلال احمر از آن رفسنجان است و نمونه های آن در خیلی از بخش ها وجود دارد، اولین شهرستان خیر امنیت ساز هستیم که قریب ۳۰ میلیارد تومان در بحث امنیتی ساخت و ساز داشته ایم، ۸۰ سال گذشته اولین خیر از رفسنجان بوده است که پزشکی هسته ای را برای رفسنجان ایجاد کرده است.
نماینده رفسنجان تصریح کرد: در بخش های خانگی و غیر خانگی بسیار مشکل داشتیم امور برق با جمعیت ۳۵۰ هزار نفری فرسوده است با اقداماتی که اخیرا انجام شده تا حدودی تلفات برقی رفع شده است.


وی افزود: جمعیت ۸۰ هزار نفری افاغنه در رفسنجان باید ساماندهی شوند.
انارکی عنوان داشت: رفسنجان کمترین چاه آب غیر مجاز را نسبت به استان داراست و ۳۵ چاه غیر مجاز در رفسنجان وجود دارد که عمق آنها بیش از ۲۰ سال است و صاحبان آن نتوانستند در سال ۸۶ با استفاده از یک طرح از حق قانونی شان استفاده کنند امیدواریم مشکل شان حل شود.
نماینده مردم رفسنجان خاطرنشان کرد: ماده ۲۷ و۲۸ که سالها انجام نشده بود و امروز برای انتقال آب به صنعت گلخانه ای ایجاد شد که در مدیریت مصرف آب نقش مهمی دارد باید به ان توجه شود.
وی ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس به رفسنجان کار بزرگی است که از سال ۹۲ شروع شده و در چند سال اخیر شدت گرفت تا خرداد ماه این پروژه به اتمام برسد.
وی خواستار تخصیص آب به صنعت در رفسنجان شد و گفت: برای خروج سرمایه گذار از شهرستان به صنعت آب تخصیص داده شود تا پول از رفسنجان بیرون نرود.

علی اصغر نصرالهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ای استان کرمان نیز در این آیین گفت: نیروگاه های برقی که در رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت دارای مزایایی همچون کاهش تلفات شبکه و کاهش آلایندگی ‌های زیست محیطی در مقایسه با نیروگاه‌ های فسیلی را در بر دارد ضمن اینکه تقویت پدافند غیرعامل هم از دیگر فواید این مولدها است.

وی تصریح کرد: نیروگاه کهربا و کیهان رفسنجان که در مجموع ۵۸.۲ مگاوات هستند برای ۲۴ نفر اشتغالزایی شده است.

نصرالهی افزود: پاییز امسال مصرف برق استان کرمان ۴۲ درصد رشد داشته که بیشتر این مصرف در بخش های فولادی در بردسیر، مشیز زرند و فروکروم استان بوده است و پیش بینی می کنیم در سال آینده رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی را در بخش صنعتی کرمان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۶ پروژه ابلاغی استان کرمان در بخش برق است که باید به بهره برداری برسند از این تعداد ۱۹ پروژه با اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومان در دست انجام است که ۴ مورد آن با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان جزء پروژه‌ های اقتصاد مقاومتی‌ استان هستند کهد تا سال آینده به بهره‌ برداری می رسند.

نصرالهی افزود: ۲ پروژه پست برق ۴۰۰ در جیرفت و کهنوج هم در ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسند.

خبر از منیژه نوروزی

عکس از رضا ساجدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
نیروگاه برق رفسنجان وزیر نیرو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان