مدیر کل دادگستری استان کرمان:

تضعیف قوه قضائیه، دودش به چشم مردم خواهد رفت/ آیت الله رئیسی سکان دار تحول در دستگاه قضایی است

  • شناسه خبر: 173374
تضعیف قوه قضائیه، دودش به چشم مردم خواهد رفت/ آیت الله رئیسی سکان دار تحول در دستگاه قضایی است

مدیر کل دادگستری استان کرمان گفت:  تضعیف قوه قضائیه دودش به چشم مردم خواهد رفت و حمایت از آن موجب سلامت و امنیت و احقاق حقوق عامه خواهد شد.

خانه » اجتماعی » تضعیف قوه قضائیه، دودش به چشم مردم خواهد رفت/ آیت الله رئیسی سکان دار تحول در دستگاه قضایی است

به گزارش خانه خشتی، یدالله موحد در آیین تکریم و معارفه دادستان رفسنجان که ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: دادسرا که در راس آن دادستان است یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار نظام قضایی کشور است، صیانت و پشتیبانی از حقوق عامه و آزادی های مشروع مردم که ار برنامه های تحولی دستگاه قضاست، در حوزه دادستانی است.

وی افزود: اولین و مطمئن ترین مرجع مردم دادستان است که در مقابل مجرمین چتر حمایتش را بر سر مظلوم باز می کند و مردم در کمال اطمینان خاطر به او مراجعه کنند و تظلم خواهی خودشان را انجام دهند.

موحد خاطر نشان کرد: دادستان هم وظیفه دارد تمام اقدامات لازم برای ایجاد نظم و آرامش خاطر برای آحاد مردم انجام دهد و حق ندارد لحظه ای غفلت و کوتاهی کند، در این راستا اختیارات وسیعی به دادستان به عنوان مدعی العموم داده شده و بایستی مرجع مردم باشد.

وی تصریح کرد: در ساختار حاکمیت و نظم قضایی کشور دادستان جایگزین ندارد، نقش پر اهمیتی که پیشانی دستگاه قضایی و اولین درگاهی است که مظلومین به ان مراجعه می کنند.

مدیر کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: آقای رئیسی(دادستان سابق رفسنجان) قریب ۱۷ سال در دادسرای استان کارنامه درخشانی از خود باقی گذاشتند و امیداوریم دادستان جدید نیز همانطور در شهربابک خوب عمل کردند در رفسنجان نیز استمرار ببخشند .

موحد در ادامه اظهار داشت: ریاست محترم دستگاه قضا آیت الله رئیسی از شخصیت های کارآزموده و با تجربه در دستگاه قضا و اگاه به مسائل فقهی و حقوقی، امروز سکان دار تحول در دستگاه قضایی است، یقینا باید بدنه دستگاه قضا و سایر ارکان حاکمیت به ایشان کمک کنند.

وی افزود: اقبال عمومی حقیقتا مایه امیدواری است و پشتیانی جامعه می تواند سرمایه ارزشمندی برای گام های بلند ریاست قوه قضائیه باشد و سلامت دستگاهای جامعه و دستگاه اجرایی را تضمن می کند.

موحد گفت: یکی از محورهای تحولی که رهبری تاکید فرمودند و باید اجرا شود اهتمام بر مردمی بودن قوه قضائیه است که باید در خدمت مردم باشد نه  جدا از مردم، قضات سعی کنند در محافل حضور پیدا کنند و با مردم در ارتباط باشند.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید انقلابی و ضدفساد باشد و قاطع در این مساله ورود و مقابله کند، این رویکرد اساسی رئیس قوه قضائیه است.

مدیر کل دادگستری استان خاطر نشان کرد:  تضعیف قوه قضائیه دودش به چشم مردم خواهد رفت و حمایت از آن موجب سلامت و امنیت و احقاق حقوق عامه خواهد شد.

وی افزود: امروز تحول اساسی در رویکردهای قوه قضائیه می بینیم، جمعیت کیفری بالای کشور رقمی است که در شان ملت و نظام نیست باید کاهش پیدا کند، در وضعیت کنونی اگر فردی فقیر باشدو  نفوذ اجتماعی نداشته باشد در حکمی مشابه به یک متومل که از وثیقه استفاده می کند، روانه زندان می شود.

موحد گفت: استان کرمان پایوت برای فرصت به متهمین است تا وثیقه خود را تامین کند لذا اقامتگاههای که زندان نیست فراهم می شود تا فرصتی برایش پیدا شود تا کفیل خود را معرفی و زمینه آزادی وی فراهم شود ، این برنامه در مرکز استان و شش شهرستان بزرگ من جمله رفسنجان اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: اطاله دادسری با ورود سهمگین دعاوی و اختلافات به دستگاه قضایی است و این میزان در رفسنجان غیرقابل باور است ، در این راستا قوانین باید اصلاح شوند برای هر مساله فرد نباید سراریز دستگاه قضا شود.

موحد بیان داشت: نمایندگان لوایحی که از طرف قوه قضائیه به مجلس می رسد را باید الویت کار مجلس قرار دهند تا قوه بتواند گامی به جلو بردارد وگرنه نمی توانیم امیدوار باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان