زوال آنفولانزا در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان/ ۲۶ مادر باردار مبتلا به آنفولانزا در این بیمارستان بستری شدند

  • شناسه خبر: 173345
زوال آنفولانزا در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان/ ۲۶ مادر باردار مبتلا به آنفولانزا در این بیمارستان بستری شدند

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان دولتی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) گفت: ضمن افزایش رضایتمندی بیماران موفق به کاهش تعداد بستری ها به دلیل آنفولانزا شده ایم.

خانه » پزشکی و سلامت » زوال آنفولانزا در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان/ ۲۶ مادر باردار مبتلا به آنفولانزا در این بیمارستان بستری شدند

به گزارش خانه خشتی، سمیه نژاد باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده با موضوع بحران آنفولانزا در بیمارستان در ۱۳ آذر ماه بیان داشت: یکی از مصوبات این جلسه کم شدن ماندگاری بیماران در بیمارستان بود و یکی از پیشنهاداتی این بود ” بیماران بعد از ترخیص از سوی بیمارستان پیگیری شوند”. 

نژاد باقری افزود: در این جلسه مصوب شد خانم سمیه خرم ، ماما مسئول بخش زنان ؛ زنان و مادران باردار، وخانم فاطمه حسینعلی زاده مسئول واحد مراقبت در منزل ؛ بقیه بیماران (هم اطفال و هم بزرگسالان ) را تا ۷۲ ساعت پیگیری کنند یعنی در بازه زمانی ۲۴ ، ۴۸ و ۷۲ ساعت بعد از ترخیص با بیمار تماس تلفنی گرفته و جویای حال بیمار وعلائم هشدار آنفولانزا شوند .

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع ) ادامه داد: سیم کارت تهیه و شماره تلفن های کارشناسان را در اختیار سوپر وایزر ها قرار دادیم و سوپر وایزرها هم شماره تلفن ها ی بیماران را در اختیار کارشناسان گذاشتند ، رابطین( کارشناسان) با بیماران تماس می گرفتند، جویای حال بیمار می شدند و شرح حال بیمار را گزارش می دادند .
این کارشناس ارشد پرستاری افزود: طول مدت بیماری آنفولانزا متغیراست و گاهی اوقات تا دو هفته به طول می انجامد و بیماران مبتلا فقط در مواقع حاد نیاز به بستری شدن دارند و اکثریت به دلیل داشتن استرس و ترس از این بیماری اصرار به ماندن در بیمارستان را دارند که با آموزش هایی که داده شد و پیگیری هایی که انجام می شد، استرس این بیماران کم شد که با این امر بخش ها خلوت ترشدند و تخت ها در اختیار بیماران بدحال قرار گرفتند .

بستری ۲۶ مادر باردار مبتلا به آنفولانزا پس از شروع طرح تا امروز

سمیه خرم ماما مسئول بخش زنان و زایمان بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) نیز بیان داشت: تا امروز ۲۶ مورد مادر باردار در این مرکز بستری و پیگیری های آن ها انجام شده است و خوشبختانه مورد خاصی نداشتیم و تمام موارد بدون تب و رو به بهبود هستند.

تا کنون ۴۰ بیمار مبتلا به آنفولانزا پیگیری در منزل شده اند

فاطمه حسینعلی زاده کارشناس مراقبت در منزل بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) نیز بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا بخش ها شلوغ بود و تخت خالی نداشتیم که با همت ریاست و مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی توانستیم تخت ها خالی شوند و در اختیار بیمارانی که مشکلات حاد تری دارند قرار بگیرد .
حسینعلی زاده اعلام کرد : تا کنون ۴۰ بیمار آنفولانزایی را فلو آپ ( پیگیری ) کرد ه ایم و آمار مبتلایان رو به کاهش است.
این کارشناس گفت: وقتی که این بیماران دیگر نیاز به اکسیژن درمانی ندارند آموزش هایی مانند ؛ علایم هشدار، رژیم غذایی ، فعالیت ، مصرف دارو و… به آن ها و همراهانشان از طریق پزشک ، سر پرستار و اینترن ها داده و سپس مرخص شده و از طریق کارشناس پیگیری های لازم انجام می شود.
حسینعلی زاده گفت : تا کنون همه ی بیماران از این طرح راضی هستند و از مسئولین مرتبط قدر دانی می کنند.
وی توضیح داد: در مدت این طرح بیماران با این که در منزل به سر می برند، متخصصان و پرستاران در خدمت ایشان خواهند بود .

انتهای پیام/

برچسب ها:
آنفولانزا بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان