شهردار رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد؛

به شخص تعهد ندارم، متعهد به شهرم

  • شناسه خبر: 173334
به شخص تعهد ندارم، متعهد به شهرم

شهردار رفسنجان گفت: از اینکه به رفسنجان آمدم پشیمان نیستم،  نیامدم که مدیون مردم باشم، خوشحالم از این بابت که به شخص تعهد ندارم به شهر تعهد دارم.

خانه » اجتماعی » به شخص تعهد ندارم، متعهد به شهرم

محمدرضا عظیمی زاده در گفتگو با خانه خشتی در خصوص احداث تقاطع غیرهمسطح در بلوار خلیج فارس شهر رفسنجان اینگونه توضیح داد: قرار بر احداث تقاطع غیرهمسطح درآن مکان رانداشتیم، بعد از سیل سال گذشته کارشناسان بازرسی اعلام کردند که پل زیر گذری که الان مردم رفت و آمد می کنند باید بسته شود، ارتفاع این پل استاندارد نیست، بتن پل در اثرعبورومرورماشینهای سنگین خراشیده شده ومیلگردهای آن پاره شده است و بارسنگین ترافیکی میتواند باعث خراب شدن پل شود.

وی افزود: هدف ازاجرای این تقاطع ای بود که یک اقدام اصولی شود، در این طرح یک پل روگذر احداث می شود که مسیر بلوار خلیج فارس را عبور می دهیم و دسترسی های پایین آن از یک میدان بزرگ گرفته شود.

عظیمی زاده گفت: طرح مذکور پل کابلی خواهد بود که در استان کرمان نظیر نداشته باشد، یک المان شهری و نماد مدرنی که مطالعات ان در حال انجام است.

فکر می کنیم که هر جا ماشین صف میکشد باید پل بسازیم!

شهردار رفسنجان گفت: طرح ترافیک آن در شورای ترافیک مطرح و کنترل نهایی خواهد شد و به مناقصه گذاشته می شود و تا پایان سال کار احداث آن اغاز می شود.

عظیمی زاده گفت: ما فکر می کنیم که هر جا ماشین صف میکشد باید پل بسازیم در حالی که جاهایی که تداخل ترافیکی شدیدی و برخورد وجود دارد بایستی برای احداث پل برنامه ریزی می شود.

وی بیان داشت: فلسفه این پل نه کار سیاسی است و نه با کسی شریک و رفیق هستم که آنجا زمین داشته باشد.

شهردار گفت: اصولا تقاطع غیر همسطح در مسیرهای شریانی شهر ایجاد می شود، یکی از دلایل ترافیک میدان بسیج روانی ترافیک در میدان شهداست، پل زدن در شهر افزایش سرعت است، استفاده از خوردو باید در حدامکان کم شود و تردد را کاهش دهیم.

وی افزود: می توان با راهکارهای ترافیکی ساده بسیاری از این مشکلات را کم را کم کرد، ساخت پل در درون شهر نمای شهر را از بین می برد و زخمی بر پیکیره شهر است.

شهرار گفت: هم اکنون بدترین میدان شهراز لحاظ بار ترافیکی میدان بسیج است که می شود با مسیر موازی خیلی راحت مشکل آن را حل کرد که مطالعه ترافیکی آن در حال انجام است.

عدد ۳۵ میلییارد برای پروژه بزرگ شهری در رفسنجان عدد زیادی نیست

عطیمی زاده خاطر نشان کرد: طرح جامع ترافیکی حمل و نقل شهر رفسنجان در قسمت بودجه پیش بینی شده است که در آن حمل ونقل عمومی و شهری، تاکسی ها، ایستگاه ها، پارکینگ ها، تقاطع شبکه ها و … طراحی و کنترل می شود.

شهردار رفسنجان در خصوص هزینه ۳۵ میلیارد تومانی این طرح نیز بیان داشت: ۳۵ میلیارد عدد منطقی است ، پروژه محرک است و آن منطقه را از یک سردرگمی ترافیکی بیرون می آورد و منطقه اسدآبادرا از بن بست خارج می کند، کاراصولی انجام می شود و مردم استفاده می کنند.

وی افزود: عدد ۳۵ میلییارد برای پروژه بزرگ شهری در رفسنجان عدد زیادی نیست، شهرداری هزینه پروژه هایش رو در می آورد، این مایه حرکت است، اگر پروژه تعیین نکنیم و حرت نکنیم پول در نمی آورد.

عظیمی زاده گفت: باید برای املاک مردم ارزش افزوده ایجاد کنیم، بالاخره شهر باید از بن بست در آید و با تعریف چنین طرح هایی امکان پذیر است، شهر را با پروژه ها درگیر کردن برکت است اگر کار نکنیم ظرفیت شهرداری خوابیده است، تمرین کارهای بزرگ توانایی بچه های شهرداری را بالا می برد، تمرین مدیریتی تحول ایجاد می کند.

بارها گفته ام که کار سیاسی نکنید تا کتک هم نخورید

عظیمی زاده در بخش دیگری از این گفتگو به عدم دخالت سیاست در امور شهرداری پرداخت و گفت: من بارها گفته ام که کار سیاسی نکنید تا کتک هم نخورید، من از دوره ای که می خواستم به شهرت، قدرت و پول برسم گذشته است، بنده جوان ترین شهردار مرکز استان در کشوربودم.

وی افزود: تعهد به احدی ندادم، آنهایی که می خواستند من برخورد سیاسی داشته باشم در امور شهرداری، آنها را کوباندم و گفتم کجای قانون شهرداری من را تکلیف کرده است که تخلفات را از دوره های قبلی دربیاورم و بررسی کنم، می خواستند من ابزار سیاسی شان شوم که بیایم افراد ارزشی در سیستم را جابجا کنم اما اینکار را نکردم.

شهردار در پاسخ این سوال که آیا انتقال یکی از معاونین شهردار از آرامستان به شهرداری، انتخاب خودتان بود یا خیر اینطور گفت: ایشان آدم توانمندی است، پس از انتصاب به ایشان گفتم گرایش سیاسی خودتان را در شهرداری کنار بگذارید، اینجا وصل به کسی نداریم، گزارش فقط به شهردار داده می شود، به رئیس شورای شهر هم گفتم دخالت در کار شهرداری نباشد در این صورت استعفایم را می نویسم.

عظیمی زاده گفت: تا الان سه استعفا نوشته ام اما ثبت نشده است، من به خاطر مردم و اینکه تا حدودی رضایت دارند و از برکت در شهر که شهرداری ایجاد کرده است، راضی هستم.

شهردار رفسنجان بیان داشت:بنده با دولت آقای احمدی نژاد کار کردم، با دولت آقای روحانی هم کار کردم، زمان آقای خاتمی هم سرکار بودم، گفتم برای من اهمیتی ندارد گرایش سیاسی شما چیست، کار خوب کنید، در یزد مرا به جرم اصولگرایی اخراج کردند و اینجا به جرم اصلاح طلبی می زنند، گفتم اشکالی ندارد بزنید.

کسی که بخواهد به شهدا اهانت کند من مدعی آن هستم

در ادامه این گفتگو با توجه به ماجرای حذف نام شهدا در برخی تابلوهای سطح شهر رفسنجان و رسانه ای شدن این موضوع، عظیمی زاده در پاسخ به این صحبت خانه خشتی که “در جریان حذف نام شهدا که به دلیل یکسری اشتباهات سهوی صورت گرفت، برخور شما سیاست مدارانه و هوشمندانه بود اما رئیس شورای شهر ما را محکوم کرد و پایان آن تماس تلفنی شما با ما بود” اظهار داشت: نه تمام نشد، هنوز پرونده آن موضوع در دادگاه است، از بنده شکایت شد به استناد مسائلی که در سایت ها منتشر شده بود که به همراه پنج شهردار دیگر در استان طی چند مرحله به دادگاه رفتیم و تقریبا تبرئه شد.

وی افزود: میدان سرداران امینی قبل از من نصب شده بود، تاریخ نصب آن ۱۷ شهریور ماه سال ۹۶ بود و من ۲۰ آبان آمدم، ۱۷ شهریور تابلو سرداران امینی نصب شده، در حذف نام شهید من نقشی نداشتم؛ یعنی در زمان سرپرستی آقای مختاری اتفاق افتاد، ۱۷ روز بعد از رفتن آقای پورمحمدی .

عظیمی زاده ادامه داد: بنده در فرآیندی تابلوهای شهر را عوض کردم، میدان شهید میرافضلی ، شهید میرزابیگی، شهیدان حسینی و با تصویر شهدا کار شد، کسی مرا مجبور به این کار نکرده بود.

وی تصریح کرد: کسی که بخواهد به شهدا اهانت کند من مدعی آن هستم، اصلا اینجوری نیست که خدای نکرده ما تقابلی با مقدسات اسلامی داشته باشیم، وقتی این انگ را به شخصی مثل من بزنند کار درستی نیست، من وابستگی به هیچ تشکل سیاسی ندارم و تعهدی هم ندارم، اگر می خواستم تعهد داشته باشم در ستاد آقایان رفت و امد میکردم و الان نه شهردار یزد بلکه استاندار یزد بودم، اما این کار را نکردم.

با کنسرت جشن های همدلی نمی گویم مخالفم اما موافق هم نبودم

عظیمی زاده در پاسخ به این صحبت از سوی خانه خشتی که ” وقتی ادعا می شود کنسرت های جشن های همدلی با کلیپ شهدا آغاز می شود چنین اقدامی در رفسنجان شایسته نبود ” اینطور بیان داشت: من با کنسرت ها نمی گویم مخالفم اما موافق هم نبودم، میشد شادی را جور دیگر برای مردم تامین کنیم، مگر ما این کار را نکردیم، مگر با فعالیت در شهر مردم را شاداب تر و امیدوار تر نکردیم؟ شهرداری ابزارهای فراوانی برای ایجاد نشاط در مردم دارد.

وی افزود: آقای هاشمیان ازخانواده متعهدی هستند، شرایط برای جشن های باید به گونه ای فراهم شود واینطوراتفاقات درشهرنیافتد و این قضایا جمع و جور وتمام شد.

شهردار گفت: ابزاراجرایی در شهر، شهرداری است و متعهد به اجرای مصوبات شوراست، هرچه شورا مطابق با قوانین تصویب کند، شهرداری ملزم به اجرای مصوبات است و درهرصورت مسئولیت اجرا برعهده شهرداری است.

وی ادامه داد: گفتند در ماجرای شهدا به خانواده شهدا توهین شده گفتم نه توهینی نشده، این برچسب به من زدن کار درستی نیست و این اتفاق برای بنده ناخوشایند بود، شان خانوادگی من هم بد است که بگویند به مقدسات توهین شده است.

از اینکه به رفسنجان آمدم پشیمان نیستم

شهردار رفسنجان گفت: از اینکه به رفسنجان آمدم پشیمان نیستم، به شهرهای دیگر می توانستم بروم و خواست خداوند بود که اینجا باشم.  نیامدم که مدیون مردم باشم، من یک کارمند دولت هستم، خوشحالم از این بابت که به شخص تعهد ندارم به شهر تعهد دارم.

وی در خصوص تداوم نهضت آسفالت در سطح شهر نیز بیان داشت: آسفالت شهر رفسنجان تا پایان امسال تکمیل و قابل قبول می شود، یکسری محدودیت در خصوص مسیرهای فاضلاب شهری وجود دارد که آسفالت را کند می اما در حال انجام است.

نسخه امروز رفسنجان را همدلی و همراهی است

شهردار نسخه امروز رفسنجان را همدلی و همراهی دانست و گفت: این شهر یک باره برای همیشه باید از جا کنده شود این فرصت همراهی مسئولان در شهر که تعامل باشد و بیایند کار انجام دهند، کم پیدا می شود.

عظیمی زاده وقتی نظرش را درباره خانه خشتی پرسیدیم اینطور گفت: خانه خشتی صدای مردم است، صدای همه مردم را بنویسید و کارهای را که برای مردم انجام می شود بگویید.

وی بیان داشت: سیاسی کاری وجود دارد اما نباید درگیر شویم، شما رسانه جبهه خاصی نیستید، حق را بگوید، اقبال عمومی باید همراه کارهای شهرداری باشد، امکان نظرسنجی را فراهم کنید تا مردم نظر بدهند و افکار عمومی را فعال کنید.

شهردار گفت: من هیج رسانه ای را تخریب نکردم و حتی یک کلمه حرف علیه رسانه ای نزدم، رسانه ها صدای مردم است، حق یا ناحق صدای مردم از آن بیرون می آید.

گفتگو از روح الله بادپروا

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
شهردار رفسنجان شهرداری رفسنجان محمدرضا عظیمی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سمیه

    شما یک الگو یه مسئول و یک فرد متواضع هستید که بعد از سالها فسیل شدن رفسنجان جانی دوباره به این شهر دادید. ممنون
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان