رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان مطرح کرد؛

شهرک احمد آباد با کمک مس می تواند کانون توسعه رفسنجان شود / سرنوشت رفسنجان به آب بستگی دارد

  • شناسه خبر: 173323
شهرک احمد آباد با کمک مس می تواند کانون توسعه رفسنجان شود / سرنوشت رفسنجان به آب بستگی دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در احمدآباد شهرک صنعتی طراحی شده مدتهاست محل مناقشه است اگر مس بپذیرد این شهرک را به عنوان شهرک پایین دستی قرار دهد یکی از کانون های توسعه شهرستان می شود.

خانه » آخرین اخبار » شهرک احمد آباد با کمک مس می تواند کانون توسعه رفسنجان شود / سرنوشت رفسنجان به آب بستگی دارد

به گزارش خانه خشتی؛ سیدمهدی طبیب ‌زاده امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با موضوع بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان در دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار شد اظهار داشت: سعی کرده ایم شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی محل تعامل همه دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیرنده باشد.
وی بیان داشت: این شورا متشکل از قوه قضاییه و مقننه دولت ، بخش خصوصی و بهترین ظرفیت در اختیار یک استان و شهرستان است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: ترکیب و جایگاه قانونی شورای گفتگو در کشور می تواند عامل موثری در توسعه منطقه ،استان و شهرستان باشد.
وی افزود: تا به حال سعی کرده ایم جلسه شورای گفت‌وگو را در بهبود کسب و کار، تسهیل فرایند سرمایه گذاری و رفع موانع تولید قرار بدهیم شاخص‌های فضای کسب و کار را بر اساس شاخص‌های بانک جهانی در دستور کار قرار دادیم و در استان کرمان پایش کردیم و برای بهبود آن‌ها از طریق شورا اقدام کردیم.
طبیب زاده با بیان اینکه این شورا با توجه به ترکیبی که دارد می توان یک ظرفیت توسعه ای در اختیار شهرستان ها باشد گفت: تصمیم گرفتیم بخشی از جلسات سالانه را در شهرستان‌ها برگزار کنیم که اگر نیاز به مصوبه قابل پیگیری در مجلس و دولت است، از طریق نماینده و مقامات عالیه انجام دهیم و روند توسعه یک شهرستان را تسهیل کند که اولین جلسه امروز« بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان» آغاز می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه رفسنجان از شهرستان‌های پیشتاز در توسعه است و ظرفیت‌های فراوان در این شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر این ظرفیت ها به فعلیت برساند می‌توانیم انتظار داشته باشیم به لحاظ شاخص‌های توسعه پایدار بخش مهمی از استان کرمان را پوشش دهد.
وی ابراز داشت: امروز مسائلی که مطرح می شود یا پتانسیل هستند یا موانعی ایجاد کرده اند که بررسی می شوند و با نظر و مشورت دوستان به جمع بندی خواهیم رسید و موضوعات به همین جلسه اکتفا نمی شود.
این مقام مسئول یادآور شد: براساس جمع بندی به این موضوع می رسیم که چگونه می شود رفسنجان را با پتانسیل هایی که دارد در مسیر رشد سریع توسعه قرار داد و به مسائلی چون آب که جزو محدودیت‌زاترین عامل توسعه رفسنجان است و سرنوشت شهرستان به آن بستگی دارد.
طبیب زاده با بیان اینکه مس بزرگترین پتانسیل شهرستان محسوب می شود توضیح داد: بسته حمایتی برای صنایع پایین دستی مس در شهرستان وجود دارد از مس انتظار می رود هم از لحاظ تامین خدمات و کالاها و قطعات و هم از لحاظ تجهیز پیمانکاری و گروه های اکتشاف و ایجاد صنایع پایین دستی، ایجاد صنایع مبتنی بر صنایع اسیدسولفوریک و بسته وسیعی از خدمات و تولید در بخش مس را در رفسنجان پیش بینی کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: در احمدآباد شهرک صنعتی طراحی شده مدتهاست محل مناقشه است اگر مس بپذیرد این شهرک را به عنوان شهرک پایین دستی قرار دهد یکی از کانون های توسعه شهرستان می شود.
وی تسهیل صادرات و توسعه منطقه ویژه اقتصادی، کشت‌های جایگزین، گردشگری، انرژی خورشیدی و.. به عنوان مسائل مربوط به توسعه شهرستان قلمداد کرد و گفت: ظرفیت انتقال آب از بندرعباس به دشت سیرجان، رفسنجان و چادرملو ۱۵۰ میلیون متر مکعب است، نیاز فعلی ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که ۳۰ میلیون متر مکعب این ظرفیت می‌توان در بیاض و احمدآباد تخصیص بگیریم که هم صنایع هایتک هم کشت‌های هیدروپونیک ایجاد کرد.
طبیب زاده همچنین پیشنهاد اتصال خط آهن احمدآباد رفسنجان و کرمان را داد و بیان کرد: در این مسیر چهار یا پنج میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود که فشار زیادی روی جاده‌هاست و ایجاد این خط می‌تواند در توسعه گردشگری مفید باشد، مثلا اگر باری از رفسنجان به کرمان برود بایستی از احمدآباد و از مسیر رفسنجان عبور کند در حالی که سه کارخانه در مسیر راه آهن می تواند قرار گیرد اگر این خط آهن ایجاد شود مسیر خوبی در توسعه ایجاد می شود.
خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب شهرک احمدآباد مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان