امام جمعه رفسنجان:

کاندیداهای انتخابات حفظ حرمت افراد را داشته باشند/ افشاگری ممنوع

  • شناسه خبر: 173302
کاندیداهای انتخابات حفظ حرمت افراد را داشته باشند/ افشاگری ممنوع

امام جمعه رفسنجان گفت: مراحل اولیه با موفقیت جلو رفته اما یک وظیفه مشترک بین مردم، مبلغین و کاندیداها است آن هم حفظ حرمت افراد را داشته باشند ما حق نداریم حرمت افراد را در رقابت های انتخاباتی هتک کنیم.

خانه » سیاسی » کاندیداهای انتخابات حفظ حرمت افراد را داشته باشند/ افشاگری ممنوع

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عسکری در خطبه های این هفته شهر رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و حدود و مقررات الهی و انجام واجبات اظهار داشت: امید که همه با تلاش و کوشش بتوانیم شرط عبودیت را به انجام برسانیم.
وی ۲۷ آذر شهادت دکتر آیت الله مفتح به دست گروهک منافقین در سال ۵۸ را تسلیت گفت و افزود: وی به درجه دکترا در علوم دانشگاهی و هم به در جه اجتهاد در علوم حوزوی نائل آمده بود که ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب به دست گروهک منافقین فرقان شهید شد این عالم ربانی و دانش آموخته حوزه و دانشگاه از شاگردان علامه طباطبایی بود.
عسکری بیان کرد: ۳ نفر بر اسرار ملاصدرا حاشیه زدند ملاصدرا کتاب مفصلی به نام ” حکمت متعالیه ” دارد که مجموعه ای از فلسفه و عرفان است یکی از کسانی که به کتاب ملاصدرا حاشیه زد دکتر مفتح بود وی کتاب روش اندیشه در علم منطق را نوشت که هم در حوزه و هم در دانشگاه تدریس می شود و کتاب مجموعه مرحوم طبرسی را نیز ترجمه کرد اما دشمن نتوانست این فرد فرهیخته و دانشمند را تحمل کند و به شهادت رساند و به همین مناسبت روز شهادت دکتر مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد.
وی ادامه داد: از دکتر مفتح مقاله ای در مجله مکتب اسلام تحت عنوان وحدت حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب به چاپ رسید وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف؛ یعنی فضلای حوزه و اندیشمندان دانشگاهی در جهت ایجاد جامعه اسلامی و پیشرفته و مستقل و جامعه امامی که بتواند دنیا را راهبری کند دست به دست هم دهند یک جلوه جمیل از جامعه اسلامی به دنیا عرضه کنند؛ و در راستای ارزش های اسلامی جلو بروند.
امام جمعه رفسنجان گفت: یکی از مشکلات جدی در سطح کشور و رفسنجان؛ بیکاری و کمبود زمینه اشتغال برای جوانان است، عدم اشتغال موجب مفسده است اما شغل مفید موجب دلگرمی به زندگی، تشکیل خانواده و موجب ازدواج می شود و زندگی آرام و مستقل و برکات فراوانی دارد.
وی در بحث رونق تولید هم افزود: اگر این کار بخواهد شکل گیرد باید در راستای ایجاد شغل برای افراد جوان و مستعد گام برداشت وضعیت رفسنجان از نظر کشاورزی اشباع شده است لذا در کنار حفظ کشاورزی یکی از راه کارهای اشتغال مولد و مفید تشکیل یک سری تعاونی ها است.

وی افزود: در کشور کمترین آمار بیکاری را استان یزد داریم، از نظر کم آبی هم رنج می برد اما تعاونی ها را شکل دادند ما در رفسنجان هم سرمایه های راکد را به کار گیریم و کارگروه ها شکل و نیازمندی ها سنجش و در راستای اشتغال مولد و کار دانش بنیان را پیگیری کنند.
عسکری تصریح کرد: در آموزه های دینی چیزی به عنوان شب یلدا نداریم و از شب یلدا هم نهی نشده مراسم آیینی است؛ دید و بازدید بزرگترها کار بسیار خوبی است و از این فرصت استفاده کنید در این رفت و آمد ها مرتکب فعل حرام نشوید، خوش بگذرانید و خط قرمزها را رعایت کنید اسراف و تبذیر در کار نباشد و غیبت و تهمت نزنید و حرمت های الهی حفظ شود که صله رحم در این مناسبت انجام شود.
وی در مورد انتخابات مجلس پیش رو هم افزود: مراحل اولیه با موفقیت جلو رفته اما یک وظیفه مشترک بین مردم، مبلغین و کاندیداها است آن هم حفظ حرمت افراد را داشته باشند ما حق نداریم حرمت افراد را در رقابت های انتخاباتی هتک کنیم و افشاگری ممنوع است، آبروی مسلمان  نباید از بین برود.

عسکری خاطر نشان کرد: همه در جهت دعوت همه به شرکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم؛ هر چه آرای مردم برای کاندیدا بیشتر باشد قدرت وی در تصمیم گیری در مجلس شورای اسلامی بیشتر است هرچه مردم در انتخابات بیشتر شرکت کنند می تواند به جایگاه نظام و جایگاه سیاسی کشور موثر باشد.
وی ادامه داد: در هفته ای که گذشت شاهد نزول رحمت الهی بودیم، گرچه شهردار و عوامل این نهاد منشأ خدمات خوب و ارزشمند بودند و میزان رضایت مندی از عملکرد شهردار و عوامل شهرداری بالا بوده است؛ از طرفی این باران مانند شاغول و تراز می ماند عیوبی که از چشم در می رود باران اینها را به انسان بازگو می کند لذا در برخی جاها آب گرفتگی بود که امید این شهرداری این عیوب را برطرف کند تابرای مردم مشکلی اایجاد نشود.
خطیب جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: برخی خیابان ها شیب بندی درست ندارند که از شهرداری می خواهیم این عیب ها برطرف شود ؛ اینجا حدود ۳۰ میلیمتر باران آمد در خوزستان ۴ برابر آمد و آب به خانه ها ورود کرد امید عیب ها برطرف و مردم با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان انتخابات حجت الاسلام عسکری نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان