پایگاه تحلیلی اوپد نیوز آمریکا:

حمله به ایرانِ متمدن، نابودی سریع آمریکا با کوهی از بدهی‌ها را به دنبال دارد

  • شناسه خبر: 17104
حمله به ایرانِ متمدن، نابودی سریع آمریکا با کوهی از بدهی‌ها را به دنبال دارد

  پایگاه تحلیلی “اوپد نیوز” آمریکا طی مقاله ای با اشاره به رویکردهای خصمانه آمریکا علیه ایران، از واشنگتن خواست تا ایران را به جای خود بگذارد، زیرا هرگونه حمله به ایران نابودی سریع آمریکا را در پی خواهد داشت. به گزارش خانه خشتی، در این مقاله که به قلم ” سم امر” یک تحلیل […]

خانه » آخرین اخبار » حمله به ایرانِ متمدن، نابودی سریع آمریکا با کوهی از بدهی‌ها را به دنبال دارد

 

پایگاه تحلیلی “اوپد نیوز” آمریکا طی مقاله ای با اشاره به رویکردهای خصمانه آمریکا علیه ایران، از واشنگتن خواست تا ایران را به جای خود بگذارد، زیرا هرگونه حمله به ایران نابودی سریع آمریکا را در پی خواهد داشت.

به گزارش خانه خشتی، در این مقاله که به قلم ” سم امر” یک تحلیل گر سیاسی آمریکایی نوشته شده نویسنده تاریخ و قدمت دو کشور ایران و آمریکا مقایسه کرد و تمدن غنی ایران در مقابل این کشور و حتی خود اروپا را ستوده است.

وی با ارائه دلایل گوناگون از واشنگتن خواسته در مورد فعالیت هسته ای ایران سخت گیری و دشمنی بیجا نکند و ایران را به حال خود بگذارد.

سم امر می نویسد، همه موافقند که ایران هسته ای تهدیدی برای آمریکا نیست. با توجه به مشکلات بودجه ای و کوهی از بدهی های ما، این بسیار غیر قابل درک است که ما حتی تهدید به جنگ می کنیم، به نظر می رسد ما برای خود نقشی را معین کرده ایم که هیچ سودی ندارد یا سود اندکی برای ما دارد. پس چرا این موضوع ( هسته ای شدن ایران) مشکل ما است؟ قبل از این که آمریکا به وجود بیاید ایران امپراطوری بزرگی بوده است. آن زمانی که هندی ها در دشتهای آمریکا سرگردان بودند و بدنهای خود را نقاشی می کردند و نیزه و سپر برمی داشتند ایران بر خاورمیانه حکومت می کرد. قبل از این که اروپا چیزی به نام توالت داشته باشد، ایران یک تمدن بزرگ و مهم بود. از نظر ما و یا در حقیقت از نظر هر کشوری این که به ایران بگوییم چه کار باید بکند و چه کار نباید بکند نشان دهنده اوج استکبار، زورگویی و جهل، است. هر گونه حمله ای به ایران، جدا از این که هزاران نفر کشته خواهند شد، قطعا مرگ آمریکا و رکود اقتصادی آن را تسریع خواهد کرد.

در حالی که کشورهای کوچک و جنگ طلب مانند اسرائیل در حال حاضر صاحب تسلیحات هسته ای هستند ما مصمم هستیم اجازه ندهیم ایران هم چنین سلاحی داشته باشد، اگرچه ایران کشوری بزرگ است و هیچ سابقه جنگ طلبی ندارد اسرائیل تنها رژیمی در خاورمیانه است که سلاح هسته ای دارد و جنگ طلبی آن کاملا معروف است. اگر ما واقعا به صلح علاقمند هستیم،  باید روی حذف ذخایر تسلیحات هسته ای اسرائیل تمرکز کنیم و یک خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای به وجود آوریم. این امر انگیزه ایران را در مرحله اول برای هسته ای شدن از بین می برد ( البته اگر انگیزه ای باشد).

وی ادامه می دهد، بگذارید به سر دیگر این معادله نگاه کنیم. این اسرائیل است که تهدیدی هسته ای برای خاورمیانه است، نه ایران اگر ایران هسته ای شود، می تواند رقیبی برای اسرائیل بشود.

همانطور که توانایی های هسته ای پاکستان، توانمندی هسته ای هند را متعادل کرد. یادآوری این مسئله آموزنده است که در سال ۱۹۹۱ این دو رقیب دیرینه، هند و پاکستان، معاهده ای را به امضا رساندند که به تاسیسات هسته ای یکدیگر حمله نکنند. از آن زمان به بعد این دو کشور حتی در اوج تنش های میان دهلی و اسلام آباد و تحرکات تحریک آمیز خطرناک، صلح را حفظ کرده اند. که باعث شده متفکرانی مانند برژینسکی، کلر و سلاوین بحث های مشابهی را دو باره مطرح کنند

تحریم های اقتصادی ، فارغ از این که چقدر شدید هستند، ایران تاریخی و محترم آمیز را از انجام آنچه که به نفع منافع ملی اش است، باز نخواهد داشت . مشکلات اقتصادی که بر ایران تحمیل می شود، فقط به مردم عادی ضربه میزند. تحریم ها هیچ اثری در سیاستهای ایران نخواهد داشت، یا اگر هم داشته باشد، تأثیر آن کم خواهد بود. اعمال این تحریم فقط ثابت می کند که غرب هیچ اهمیتی به ایرانی ها نمی دهد، آنها فقط به اسرائیل اهمیت می دهند. ضمن آنکه تحریم ها اثر منفی روی قیمت ارزی و سود شرکتهای نفتی در ایالات متحده دارند. دلیل حمایت کشورهای عربی از موضع ما در مقابل ایران آن است که آنها به حمایت آمریکا نیاز دارند. تلاش برای سوء استفاده از اختلافات شیعه و سنی برای ضربه زدن به ایران فقط توهم است.

سوابق (رفتار) ما با ایران نیز باید مورد بازبینی قرار بگیرد. همانطور که در فیلم آرگو نیز خیلی کوتاه در آن بحث شده این است ما کودتایی را در ایران به راه انداختیم و دولت منتخب مردم را سرنگون کرده و یک فرد دست نشانده را روی کار آوردیم تا نفت آنها را به دست آوریم . مردم ایران خیل زود رژیم شاه را ساقط و حکومتی مذهبی را که ما نمی توانستیم با آن کنار بیاییم به سرکار آوردند. روابط ما با ایران هرگز بهبود نیافت.

ما هند، پاکستان ، روسیه ، چین و کره شمالی یا حتی اسرائیل را از دستیابی به سلاح هسته ای منع نکردیم. گویی اصلاً قرار نیست ماروی اصول خود بایستیم و با تولید و تکثیر سلاح هسته ای توسط دو کس دیگر مخالفت کنیم. ماحتی با اسرائیل توافقنامه ای را امضا کردیم که هر وقت توانایی و مسئله هسته ای آنها مورد سؤال قرار بگیرد، سمت دیگر را نگاه کنیم.

“فرانسیس پرین”، رئیس آژانس اتمی فرانسه در دهه ۵۰ و ۶۰ در زمانی که فرانسه داشت علی رغم میل آمریکا به اسرائیل در دستیابی به سلاح هسته ای کمک می کرد، مشاهده کرد بمب های اسرائیل واقعاً آمریکاییان را نشانه رفته است نه به این دلیل که اسرائیل می خواست به ایالات متحده حمله کند بلکه به این دلیل که تل آویو متوجه شد ، وقتی اسرائیل تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه باشد، آمریکا به ندرت روی مواضع خود خواهد ایستاد ، حتی اگرسیاست های اسرائیل برخلاف منافع آمریکا باشد. و این دقیقاً همان چیزی است که رخ داده است.

این نویسنده در پایان می گوید: آمریکاییان باید بدانند که جنگ های غیر قابل توجیه و توجیه شدنی دلایل اصلی غروب خورشید ایالات متحده است. بگذارید یاد آوری کنم که ما مثلا کشور قانونمند هستیم که پایه آن احترام به حقوق بشر و عدم مداخله در کار دیگران است، پس لطفاً ایران را به حال خود بگذارید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها:
پایگاه تحلیلی اوپد نیوز آمریکا: حمله به ایرانِ متمدن، نابودی سریع آمریکا با کوهي از بدهي‌ها را به دنبال دارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان