درمانگاه دندانپزشکی حکیم مس در رفسنجان افتتاح شد/ عکس

  • شناسه خبر: 169414
درمانگاه دندانپزشکی حکیم مس در رفسنجان افتتاح شد/ عکس

درمانگاه دندانپزشکی حکیم مس در رفسنجان به عنوان مجهزترین درمانگاه دندانپزشکی استان کرمان روز گذشته با حضور مسئولان افتتاح شد.

خانه » آخرین اخبار » درمانگاه دندانپزشکی حکیم مس در رفسنجان افتتاح شد/ عکس

به گزارش خانه خشتی، درمانگاه دندانپزشکی حکیم مس در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع واقع در خیابان آب رفسنجان و صرف هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان روز گذشته با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و جمعی از دیگر مسئولان رفسنجان به بهره برداری رسید.
دکتر جواد متین مدیرعامل شرکت بهبود سلامت رفسنجان هم در این آیین با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۹۶ در راستای ارتقاء کیفیت امر خدمات بهداشتی ودرمانی به پرسنل و نیروهای مجتمع مس و عامه مردم کار خود را آغاز کرد افزود: این شرکت با مشارکت شرکت افق مس و مشارکت بخش خصوصی درمانگاه دندانپزشکی حکیم مس را راه اندازی کرد.


وی با اشاره به صرف اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای احداث این درمانگاه تصریح کرد: مجهزترین درمانگاه دندانپزشکی استان کرمان در طی ۱۰ ماه در رفسنجان به بهره برداری رسید.
متین خدمات و امکانات این درمانگاه را شامل ۵ یونیت پیشرفته دندانپزشکی، ۲ بخش رادیولوژی، اتاق استریل، بخش دندانپزشکی عمومی و تخصصی کودکان وناهنجاری های فک و … عنوان کرد.

متین مدیرعامل شرکت بهبود سلامت در افتتاحیه این درمانگاه بیان داشت: در سال ۱۳۹۶ شرکت بهبود سلامت حکیم رفسنجان با اهداف بلند مدت و در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به پرسنل شرکت ملی صنایع مس ایران و عامه مردم با مشارکت شرکت صنایع مس افق کرمان، شرکت حکیم مس و مشارکت بخش خصوصی تاسیس گردید.

وی افزود: پس از بررسی ها و تحلیل های صورت گرفته در حوزه درمان، استراتژی اولیه هیئت مدیره، سرمایه گذاری در حوزه دندانپزشکی با الویت شهر رفسنجان قرار گرفت، به همین منظور پس از کسب مجوز های لازم از ابتدای مرداد ماه سال ۱۳۹۷ عملیات ساخت درمانگاه دندانپزشکی حکیم آغاز و در کمتر از ۱۰ماه به بهره برداری رسید.

متین گفت: این درمانگاه دندانپزشکی امکانات و ویژگی هایی چون ۵ یونیت دندانپزشکی پیشرفته، یک بخش رادیولوژی با دو اتاق مجزا مجهز به رادیو گرافی پری اپیکال و opg پیشرفته در جهت عدم مراجعات به سایر مراکز و جلوگیری از اتلاف وقت بیماران، اتاق استریل، دستگاه پکس با قابلیت ارسال رادیو گرافی ها به سایر مطب ها، مراکز خارج از درمانگاه و تلفن همراه بیماران، استفاده از ۲ ساکشن غیر آبی در راستای کاهش مصرف، استفاده ازبهترین مواد با بهترین کیفیت در دندانپزشکی مخصوصا ایمپلنت های دندانی با برند های معتبر و به روز، ژنراتور برق، بخش اداری پیشرفته و ارائه سرویس اینترنت رایگان میباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مرکز با بهره گیری از تکنولوژی های به روز و کاملا بومی ، امکان حذف پرونده های کاغذی را با استفاده از تبلت نصب شده بر روی یونیت های دندانپزشکی و ارائه گزارشات لحظه ای به مراکز درخواست کننده از جمله مرکز بهداشت و درمان شرکت ملی صنایع مس ایران را فراهم نموده است، یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این مرکز، دستگاه استریل به روز به همراه اولتراسونیک جهت استریلیزاسیون با دقت بالای وسایل است.

مدیرعامل شرکت بهبود سلامت از اهداف زیست محیطی این مجموعه اینطور گفت: این مرکز اقدام به اختصاص محلی جهت جمع آوری زباله های عفونی و امحاء بهداشتی آنها در قالب عقد قراردادی با یکی از شرکت های بومی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نموده است و طبق تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان این مرکز ارائه خدمات ۲۴ساعته را برای اولین بار در استان کرمان دارد.

متین خدمات درمانگاه دندانپزشکی حکیم در بخش دندانپزشکی را ترمیمی، درمان ریشه و پروتز های ثابت و متحرک، بخش دندانپزشکی تخصصی شامل دندانپزشکی کودکان، درمان ارتودنسی و ناهنجاریهای فکی، جراحی فک و صورت و ایمپلنتهای دندانی و بخش رادیولوژی شامل پری اپیکال، پانورامیک و لترال سفالومتری عنوان کرد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز راه اندازی این مجموعه بزرگ دندانپزشکی را گامی موثر در ارائه خدمات به مردم دانست و گفت: رفسنجان در زمینه امر بهداشت و درمان گام های شایسته و ارزنده ای را برداشته است .
وی افزود: در این شهرستان بیمارستان تخصصی با بهترین تجهیزات مدرن و پیشرفته توسط خیران در حال احداث است ضمن اینکه پلی کلینیک تخصصی نیز جهت انجام خدمات به قشر بیمه شدگان تأمین اجتماعی در خیابان امیرکبیر در دست ساخت است.
وی ادامه داد: بیمارانی هستند که از جنوب استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان جهت درمان مسافت های زیادی را به تهران و یزد طی می کنند که با راه اندازی مراکز تخصصی در شهرستان رفسنجان آنها می توانند از این خدمات بهره مند شوند و از خطرات احتمالی سفر به شهرهای دور نیز جلوگیری به عمل می آید.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان آگاه مجتمعی با تمام امکانات به روز که می تواند برای بانوان خدمات رفاهی ارائه دهد و این مجموعه نیز در جنوب شرق استان منحصر به فرد است.
امام جمعه رفسنجان هم در این آیین با اشاره به اینکه توجه به بهداشت دهان و دندان جایگاه ویژه ای در اسلام دارد بیان کرد: در زمان پیامبر گرامی، مردم به این فهم از دانش در راستای مسایل دندانپزشکی نرسیده بودند اما در قالب معنوی و دینی پیامبر اسلام فرمودند نمازی که با مسواک زدن خوانده شود ۷۰ برابر ثواب بیشتر از نماز بدون مسواک زدند دارد.
حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: در دین اسلام؛ مسایل بهداشتی مقدم بر درمان است و هرچه بیشتر به امر ومقوله بهداشت و اموزش هزینه کنیم جامعه به سمت سلامت پیش می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حکیم مس دندانپزشکی حکیم مس در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان