تقدیر از امام جمعه سابق رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان/ تصاویر

  • شناسه خبر: 169239
تقدیر از امام جمعه سابق رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان/ تصاویر

مراسم معارفه حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان و تقدیر از خدمات حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه سابق همزمان با جلسه شورای اداری شهرستان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » تقدیر از امام جمعه سابق رفسنجان در جلسه شورای اداری شهرستان/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ مراسم معارفه حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان و تقدیر از خدمات حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه سابق روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری همزمان با جلسه شورای اداری شهرستان با حضور رؤسای ادارات برگزار شد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در این مراسم اظهار داشت: نماز جمعه تریبون بسیار قوی است که ائمه جمعه می توانند شور و نشاط را در زمان انتخابات در جامعه ایجاد کنند.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: حضور در انتخابات نوعی لشکر کشی مردم سالارانه در برابر توطئه های دشمنان است که نشان می دهد که مردم برای نظام شان ارزش قائل هستند.

فصیحی هرندی گفت: دشمنان از سر خوشی حرفهایی می زنند تا بین مردم و مسئولین تفرقه بیندازند، وحدت محور می خواهد و ولایت فقیه محور وحدت است، نماز جمعه می تواند به تسهیل امور کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: از رؤسای ادارات خواسته می شود که از موقعیتشان و امکانات دولتی برای تضعیف کاندیداهای مجلس استفاده نکنند و عدم جانبداری را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام محمد مهدی پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان نیز با عرض تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و با اشاره به عظمت شخصیت علمی و معنوی آن حضرت اظهار داشت: امام رضا (ع) در روایتی زیارت بانو حضرت فاطمه معصومه(س) را معادل زیارت خودشان دانستند که این موضوع نشان از عظمت و جلالیت این بانو است.


وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: طبق فرموده امام صادق (ع) برای خداوند حرمی است، مدینه، حرم جدمان پیامبر است و مدینه منوره حرم امیرالمومنین است و حرم ما اهل بیت قم است.
رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به اینکه معمولا مقام معظم رهبری برای ائمه جمعه مراکز استان‌ها خودشان مستقیم تصمیم می‌گیرند گفت: حجت‌الاسلام رمضانی‌پور به طور مستقیم از طرف ایشان برای امامت جمعه رفسنجان معرفی شدند.
حجت الاسلام پور محمدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و وجود مراجع و علمای دینی از برکت معنویت این بانو بزرگوار در قم است عنوان داشت: مقام سربازی و معیت امام معصوم بالاترین مقام است و در زمان غیبت و براساس آیات قرآنی شریف و روایات مقام ولی فقیه بر همه ارجحیت دارد.
حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه سابق رفسنجان نیز با تسلیت بانو حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به بیاناتی از نهج ابلاغه بیان داشت:توفیق های خدمت گذاری سریع می گذرد باید از فرصت خدمتگذاری باید بهره برد.
وی تصریح کرد: جو و فضای همدلی در شهر حاکم است و امنیت و وحدت موجود در شهر با مدیریت و همکاری ارگان ها با یکدیگر شکل گرفته است.


رمضانی پور خاطرنشان کرد:کشاورزی در رفسنجان اصل و کشاورزان جامعه هدف شهرستان به شمار می آیند، دست اندرکاران باید به این جامعه بیشتر توجه نمایند و آن را تقویت کنند.
وی بر تقویت صنعت شهرستان تاکید داشت و افزود: رفسنجان با وجود ۴۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی ساخت کلینیک تامین اجتماعی ضرورت دارد و باید در این خصوص اهتمام بیشتری صورت گیرد.
امام جمعه سابق رفسنجان با اشاره به معضلات ناشی از وجود افاغنه در شهرستان گفت: افاغنه در رفسنجان میهمان هستند ولی آمار جرایم از ناحیه آنها زیاد است و فرصت های شغلی را از همشهریان ما گرفته اند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز دانشجو و با اشاره به بیانات امیرالمومنین در نهج البلاغه بر ضرورت تحصیل رضایت خداوند در کارها تاکید داشت و بیان داشت: مدیران نماز اول وقت را دقت کنند از آنجاییکه همگی خادم مردم هستیم کار بدون منت انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه مسئولین از بزرگ جلوه دادن کارهای خود به صورت اغراق آمیز خودداری کنند گفت : مسئولین از دادن وعده های بی جا که به آن وفا نمی شود پرهیز کنند و در انتخابات به آرای عمومی مردم احترام بگذارند و افکار عمومی را نسبت به یکدیگرنشورانند.
حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه خداوند در قران اهل کتاب و جامعه اسلامی را در نقاط مشترک به وحدت دعوت می کند گفت: محور باید قانون الهی باشد و رهبر و ولایت فقیه باید محور وحدت باشد.
وی تاکید داشت: مسئولین در دستگاه های اجرایی هر کدام مسئولیتی دارند اگر این مسئولیت ها در راستای تعامل با یکدیگر باشد بسیار ستودنی و ارزشمند است و اگر در راستای تعارض باشد باعث نابودی یکدیگر خواهند بود.
حجت الاسلام عسکری یادآور شد: تغییر نگرشها بسیار زیباست و این اندیشه ها باید در راستای تعامل باشد نه تعارض یکدیگر،اگر مسئولین با تعامل در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند مشوق یکدیگر خواهند شد و اگر نتوانستند باهم کنار بیایند صبر پیشه نمایند.

در پایان این مراسم از سوی  فرمانداری، مجتمع مس سرچشمه، ستاد اقامه نماز و دیگر ارگان ها از حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه سابق رفسنجان به پاس خدمات ده ساله این روحانی انقلابی، تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان