مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس در همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی مطرح کرد؛

نقشه رفع سوانح در مجتمع مس سرچشمه تدوین شود

  • شناسه خبر: 169144
نقشه رفع سوانح در مجتمع مس سرچشمه تدوین شود

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس گفت: تهیه چک لیست هر قسمت به تفکیک و احتمال بروز حوادث در هر بخش باید در مجتمع مس سرچشمه مدون و برنامه ریزی و نقش رفع سوانح تدوین شود.

خانه » اجتماعی » نقشه رفع سوانح در مجتمع مس سرچشمه تدوین شود

به گزارش خانه خشتی، اردشیر سعد محمدی در همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی که روز گذشته به میزبانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهر سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: اولویت اول برای تهیه مقالات علمی رعایت الگوی ایمنی است و کاهش هزینه ها نکته دوم است، این موضوع باید دقت شود .
وی افزود: روند رو به رشد تکنولوژی به گونه ای است که نوع نگاه مسیر دیگری را طی می کند و سیستم ها به صورت هوشمند کنترل رفتار ایمنی را ارزیابی می کنند، گاهی اوقات برخی حوادث تکرار می شود و واقعیت این است که نقاط ضعف شناسایی و بایستی رفع شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطر نشان کرد: از تمامی دانشگاهها و دانشجویان که دارای ایده ها و خلاقیت برای افزایش سطح ایمنی هستند قطعا حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

سعد محمدی گفت: تهیه چک لیست هر قسمت به تفکیک و احتمال بروز حوادث در هر بخش باید در مجتمع مس سرچشمه مدون و برنامه ریزی و نقش رفع سوانح تدوین شود.
وی تصریح کرد: در حوادث به خاطر عدم تدبیر مدیریتی میزان خسارت وارده بطور چشمگیر افزایش می یابد.

سعد محمدی بیان داشت: در بحث ارزیابی جسمی از نظر پزشکی جدی تر عمل شده و همه پرسنل مورد چکاب قرار می گیرند تا سلامت آنان مورد وثوق سیستم قرار گیرد.

مدیر عامل صنایع مس ایران گفت: تولید هدف نیست، بیرون آوردن مس هدف نیست، این مهم یک نعمت خدادادی و یک ابزار برای ارتزاق بندگان خدا است که اگر ما به نحو شایسته رفتار نکنیم این نقطه ضعف مدیریتی است.
وی تصریح کرد: دقت کنیم حفظ کرامت و جان افرادی که در مجموعه کار می کنند بدست مدیران ارشد است.

سعد محمدی خاطر نشان کرد: ۹ هزار نفر کارکنان مجتمع مس سرچشمه هر لحظه از نظر سلامت باید تحت کنترل باشند، این دقت و توجه می تواند ما را به سمتی هدایت کند که توجه بیشتر به حفظ سلامت این افراد داشته باشیم.
وی یادآور شد: آموزش های مکرر در ارتباط با افرادی که در سطح بین المللی دارای تجربه هستند بطور جدی تر در دستور کار قرار دهیم.

۲۴ هزار نفر در ۵۰۰ معدن در حال بهره برداری در استان در حال کار هستند

اسماعیلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز استان در این همایش با اشاره به فعالیت ۲۴ هزار نفر در ۵۰۰ معدن در حال بهره برداری در استان بیان داشت: از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر معمولی هستند.

وی افزود: در بحث ایمنی بیشترین نقش را کارگران دارند و بطور مستقیم با تولید در ارتباط هستند و بیشترین تمرکز در بحث ایمنی بر همین قشر است.

اسماعیلی گفت: طی چهار سل گذشته با اقدامات مناسب و پیگیری سعی شد تا حوادث به ویژه زغال سنگ را کم کنیم، حتی تا تعطیلی برخی معادن پیش می رویم.

وی خاطر نشان کرد: حفظ جان انسان ها در الویت است، استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی در بحث ایمنی بسیار کمک کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
مجتمع مس سرچشمه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همایش ملی ایمنی معادن
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان