نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان در رفسنجان برپا شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 168823
نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان در رفسنجان برپا شد/ تصاویر

نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان کرمان به میزبانی رفسنجان از صبح امروز در محل دانشگاه ولیعصر(عج) ای شهر؛ آغاز بکار کرد.

خانه » اقتصادی » نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان در رفسنجان برپا شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان کرمان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و رووسای ادارات رفسنجان در سالن شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر عج رفسنجان برگزار شد.

به گفته مهدیه ایزدی دبیر برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان کرمان، این نمایشگاه که تا ۷ آذرماه در ساعات ۸ الی ۱۸ در معرض دید علاقمندان قرار دارد، شامل ۷۰ غرفه شامل صنایع دستی، غذاهای سنتی، گل و گیاه، گیاهان دارویی خانگی، شیرینیجات، عرقیجات، میناکاری روی سفال و مس، مس آلات و … است و از سراسر استان کرمان از جمله شهرستان های سیرجان، شهربابک، بافت، رابر، راور، بم، جیرفت و انار در این نمایشگاه حضور دارند.

ایزدی اجرای گروه های موسیقی محلی و بازیهای بومی و محلی و مسابقات گروه های ورزشی را از برنامه های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

کارهای دست دانش آموزان هنرستان های سیدجلال مهدوی، سید یحیی مرتضوی و مریم علوی شامل قالیچه، شیرینی، طراحی دوخت، سیسمونی، سرویس آشپرخانه و سفره هفت سین، بومگردی رودین راویز، شیرینی روستای ساقی، عرقیجات سعادت آباد رفسنجان، پته رفسنجان، شهداد و کرمان، میناکاری بم و کشک شهربابک از جمله غرفه های تماشایی این نمایشگاه که هنر دست بانوان استان را به تصویر کشیده است.

گفتنی است این نمایشگاه با همکاری فرمانداری، دانشگاه ولیعصر، شرکت مس، شهرداری، ورزش روستایی، ارشاد و فرهنگ اسلامی، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش، بخشداری و دیگر ارگان ها برگزار شده است.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر استان کرمان از برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور به میزبانی رفسنجان در سال آینده خبر داد و گفت: اشتغال خرد و کارگاه‌های کوچک بیشترین تاثیر را در رونق اقتصادی دارند.

وی بیان داشت: اگر ارتباط کارگزاران با مردم نزدیک و مخلصانه باشد، مردم در کنار مسئولین قرار می گیرند، به حقوق مردم احترام بگذاریم و سعی کنیم آنچه در چهارچوب قانون است را با سعه صدر برای مردم انجام دهیم.

عکس از ریحانه حسن رحیمی

انتهای پیام/

برچسب ها:
عشایر استان کرمان فرمانداری رفسنجان نمایشگاه توانمندی های روستاییان استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان