رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان مطرح کرد؛

آغاز ثبت نام بیمه سلامت بر اساس آزمون وسع / ۱۵۴ هزار نفر در رفسنجان تحت بیمه سلامت هستند

  • شناسه خبر: 168085
آغاز ثبت نام بیمه سلامت بر اساس آزمون وسع / ۱۵۴ هزار نفر در رفسنجان تحت بیمه سلامت هستند

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان  گفت: از نیمه دوم آبان ماه، ثبت نام برای بیمه سلامت همگانی با استفاده از آزمون وسع برای افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، آغاز می شود.

خانه » اجتماعی » آغاز ثبت نام بیمه سلامت بر اساس آزمون وسع / ۱۵۴ هزار نفر در رفسنجان تحت بیمه سلامت هستند

به گزارش خانه خشتی، محسن بیجامی رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در دفتر وی برگزار شد، دسترسی عادلانه به خدمات، سلامت محوری و حفاظت مالی را از اهداف استراتژیک سازمان بیمه سلامت برشمرد و اظهار داشت: ۱۵۷ هزار و ۹۴۰ نفر در شهرستان های رفسنجان و انار تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر متعلق به شهرستان رفسنجان است.

وی افزود: افراد در قالب شش صندوق بیمه کارکنان، سایر اقشار شامل خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، اتباع خارجی، ایرانیان، سلامت همگانی و صندوق بیمه روستایی بیمه می شوند.

بیجامی گفت: برای افزایش سطح دسترسی و راحتی مردم به خدمات بیمه سلامت، علاوه بر اداره ی بیمه سلامت، هفت دفتر پیشخوان در رفسنجان و انار تدارک دیده شده و آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست امسال، بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به موسسات درمانی شامل مطب، آزمایشگاهها، بیمارستان ها و … پرداخت شده است و در این مدت در ۲۴۳ هزار و ۹۶۵ مورد مراجعه به موسسات درمانی انجام شده است.

بیجامی بیان داشت: در شش ماه ابتدایی امسال، ۱۵ هزار و ۷۵۷ پرونده بستری و بستری موقت تشکیل شده است که در واقع در این مدت روزانه ۸۸ نفر برای بستری در بیمارستان از بیمه سلامت استفاده نموده اند.

رئیس بیمه سلامت رفسنجان تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان با ۱۰۵ موسسه شامل آزمایشگاه، پزشک، درمانگاه، رادیولوژی و داروخانه قرار داد همکاری داریم.

بیجامی به طرح های عملیاتی سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح زندانیان، از امسال زندانیان در رفسنجان می توانند از خدمات بیمه سلامت با ارائه معرفی نامه از زندان، استفاده نمایند.

وی افزود: طرح دیگر مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است که در رفسنجان همزمان با سراسر کشور، کلیه مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و همچنین افرادی مجهول الهویه که هیچکس متولی آنان نبود و هزینه های سنگین درمانی داشتند نیز تحت بیمه سلامت قرار گرفتند و ۹۰ درصد هزینه ها پرداخت می شود.

بیجامی خاطر نشان کرد: در رفسنجان بیش از ۹۰ موسسه پزشکی در طرح نسخه نویسی الکترونیکی شرکت کردند که در راستای حذف دفترچه اجرا شد و پزشکان و موسساتی که در این طرح شرکت کرده اند حق بیمه و هزینه نسخه ها را پایان همان ماه دریافت کرده اند.

رئیس بیمه سلامت رفسنجان تصریح کرد: از ۱۳ آبان بیمه سلامت مجددا برقرار می شود و افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند می توانند در سایتی که متعاقبا اعلام می شود، ثبت نمایند و بر اساس آزمون وسع از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی افزود: در گذشته تمامی ثبت نام کنندگان بیمه می شدند اما بر اساس آزمون وسع و از سوی وزارت رفاه ثبت نام کنندگان طبقه بندی می شوند و بر این اساس دهک های اول، دئم و سوم از خدمات بیمه ای رایگان، دهک  چهارم ۵۰ درصد و دهک پنجم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند.

بیجامی استقرار سازمان الکترونیک، حذف بروکراسی اداری، مشتری مداری و ارتقای کیفی و کمی خدمات را از دیگر اهداف سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و بیان داشت: در سال ۹۷، ۱۴۲ میلیون باردر کشور بیمه شدگان به موسسات درمانی، بستری و سرپایی مراجعه کردند و در کل کشور، ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: سالانه ۱۱ هزار میلیارد ریال برای بیماران خاص در سراسر کشور تحت سازمان بیمه سلامت هزینه می شود و در سال ۹۷، ۱۴۶ هزار میلیارد ریال برای ارائه خدمات به بیمه شدگان در سراسر کشور هزینه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان