امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

ضرروت ترویج فرهنگ مطالعه در زندگی مردم

  • شناسه خبر: 167945
ضرروت ترویج فرهنگ مطالعه در زندگی مردم

امام جمعه رفسنجان گفت: همه باید تلاش کنیم فرهنگ مطالعه را در زندگی مردم ترویج دهیم، اکثر کتابهای نوشته شده مفید و برای تبعات مختلف سودمند است.

خانه » آخرین اخبار » ضرروت ترویج فرهنگ مطالعه در زندگی مردم

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام رمضانی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان که با حضور وفایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت:قرآن، سرآمدها همه کتب و پر فروش ترین، پرجاذبه ترین و پر طرفدارترین کتاب در عالم است، حتی در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی قرآن جایگاه بسیار بالایی را دارد.

وی به زندگینامه مرحوم علامه طباطبایی اشاره داشت و بیان کرد: ایشان به خاطر مشکلات مالی به  کار کشاورزی روی آوردند ولی تفسیر المیزان ایشان که ۵۰ سال پیش نوشته است از جایگاه بالایی برخوردار است و هیچ مفسری از آن بی نیاز نیست.

رمضانی پور با اشاره به اینکه قرآن باید پایه و مبنا باشد تصریح کرد: مطالعه بر روی کتاب خدا اهمیت دارد و علاوه بر ایجاد نورانیت باعث می شود به مطالعات دیگر روی بیاوریم، از قرآن باید بیشتر استفاده کرد و فرزندان را سمت آن سوق داد.

امام جمعه رفسنجان گفت: قرآن بر چهار چیز استوار است عبارت ها برای عموم است، اشارات برای خواص جامعه، لطایف و نکته های دقیق برای اولیای خداست.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سرانه مطالعه کتاب در رفسنجان  افزود: فضای مجازی وقت بچه های ما را گرفته اگر دانش آموزان عادت می کردند به کتاب خوانی، سریع و تندخوانی را هم یاد می گرفتند.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم فرهنگ مطالعه را در زندگی مردم  ترویج دهیم اکثر کتابهای نوشته شده مفید و برای تبعات مختلف سودمند است.

وی با بیان اینکه بستر مطالعه در حوزه های علمیه شهرستان برای طلبه ها فراهم شده است عنوان داشت: باید در حوزه مطالعه کتاب در شهرستان بیشتر کار شود.

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان