هدف، افزایش سرانه مطالعه مردم رفسنجان است

  • شناسه خبر: 167715
هدف، افزایش سرانه مطالعه مردم رفسنجان است

مجری طرح نامزدی پایتخت کتاب ایران_ رفسنجان گفت:هدف اصلی ما از نامزدی رفسنجان به عنوان پایتخت کتاب ایران بالا بردن سرانه مطالعه و آگاهی دادن به مردم از طریق کتاب است.

خانه » آخرین اخبار » هدف، افزایش سرانه مطالعه مردم رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی؛ جلیل عباسی دخت رفسنجانی مجری طرح نامزدی پایتخت کتاب ایران_ رفسنجان در جمع مدیر مسئولان رسانه های شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اظهار داشت: پایتخت کتاب ایران نام عنوانی یکساله است که هرساله از طرف معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در راستای بررسی فعالیت هایی که در حوزه کتاب در شهرستان های نامزد این طرح ملی انجام می شود به آن شهر تعلق می گیرد. طرح ها، برنامه ها و فعالیت های که انجام می شود مورد بررسی قرار می گیرد و آن شهر به عنوان سرآمد فرهنگی در حوزه کتاب به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی می شود.

وی بیان داشت: در این راستا سال گذشته ۱۷۳ شهر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲۰ شهر جزء شهرهای برتر انتخاب شدند خوشبختانه شهرستان رفسنجان جزء آن ۲۰ شهر برتر با رتبه بالاتری بوده است.
عباسی دخت با بیان اینکه هدف اصلی ما بالا بردن سرانه مطالعه و آگاهی دادن به مردم از طریق کتاب است افزود:
هرسال هر شهرستانی که پایتخت کتاب میشود خارج از لوح وزارتی که به آن شهر اهدا میشود یک سری اعتبارات و تسهیلات هم به آن شهر داده میشود.

وی تصریح کرد: چشم انداز ما در این طرح این است که در طی سه سال حداقل یک دقیقه سرانه مطالعه مردم شهرستان رفسنجان را بالاتر ببریم.

وی ادامه داد:اجرای این طرح باعث آشنایی دیگر شهرستان ها با ظرفیت های شهرستان رفسنجان شده که در هیچ نمایشگاهی انجام نمی شود.
عباسی دخت گفت: طرح حمایت از نشریات محلی و در بحث سفیران رسالت فرهنگی با شعار هرخانواده یک رسانه است را در این طرح دنبال می کنیم.

وی افزایش همکاری و مشارکت نهادهای مختلف در حوزه کتاب، فرهنگی کردن بخش های مختلف شهرستان، ایجاد حلقه های کتاب خوانی در مساجد، مشارکت دادن رسانه های شهر از برنامه های این طرح عنوان کرد.

تنظیم خبر: محدثه زمانی

 

برچسب ها:
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان پایتخت کتاب ایران رفسنجان نامزدی پایتخت کتاب ایران_ رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان