پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز بر اشاعه و گسترش فرهنگ نماز تاکید کرد و اظهار داشت: همه باید از ظرفیتهایی که خداوند در وجودشان گذاشته در جهت گسترش و اشاعه نماز استفاده کنند.

وی نشان دادن راهکار برای اشاعه و گسترش نماز را یکی از ضروریات دانست و با اشاره به احادیثی از امامان معصوم بیان داشت: هرکس می خواهد عزیز و در جامعه نفوذ  داشته باشد و عزت را به دست بیاورد و همچنین کسی که می خواهد نافذالکلمه باشد (شاید از لحاظ ظاهری قدرتی ندارد ولی از لحاظ معنوی به درجه رفیع رسیده است) راه رسیدن به این سه چیز عزت و سربلندی، نافذالکلمه بودن و بی نیازی و استقلال اقتصادی، پرهیز از گناه است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امام راحل و رهبری هم از جمله افراد دارای عزت، نفوذ کلام و بی نیاز بودند و هستند  تصریح کرد: روحیه امام راحل که فرمودند “در مقابل استکبار جهانی کوتاه نخواهیم آمد” نشان دهنده این است که ایشان به درجه ای از بی نیازی رسیده بودند و این روحیه را به مردم منتقل کردند  و باعث پیروزی و موفقیت امت ما شد.

وی با اشاره به اینکه نماز جامع همه عبادات است افزود: نماز هم عبادت بدنی و هم معنوی دارد اگر در جامعه رونق داشته باشد جامعه به سربلندی می رسد.

حسینی به اهمیت نماز از منظر پیامبر گرامی اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: خداوند به من عشق، شوق و علاقه ای به نماز داده مانند یک گرسنه ای که علاقه به غذا دارد و یا تشنه ای که دنبال آب است لذا انسان گرسنه از خوردن غذا سیر می شود ولی من هیچ وقت از نماز سیر نمی شوم.

وی بیان داشت: مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشد که هم مروج نماز است و باعث تشویق دیگرکارمندان و مراجعین به اقامه نماز می شود و هم اینکه نماز اول وقت خوانده است.

رئیس شورای اقامه نماز شهرستان بر ضرورت ترویج نماز در ادارات تاکید داشت و گفت: همه ادارات در جهت رفع مشکل اقامه نماز اقدام نمایند تا در امر ترویج نماز گام موثر برداشته شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل