سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان طی شکایتی درخواست کرد؛

برخورد جدی و قانونی نسبت به حذف کنندگان عنوان شهید از معابر و خیابان ها

  • شناسه خبر: 167155
برخورد جدی و قانونی نسبت به حذف کنندگان عنوان شهید از معابر و خیابان ها

در پی حذف واژه «شهید» از برخی معابر و خیابان های استان سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمان با تنظیم شکایتی خواستار برخورد جدی و قانونی نسبت به حذف کنندگان عنوان شهید شد.

خانه » آخرین اخبار » برخورد جدی و قانونی نسبت به حذف کنندگان عنوان شهید از معابر و خیابان ها
به گزارش خانه خشتی؛به نقل از راه آرمان؛ حذف واژه «شهید» از معابر و خیابان های بسیاری از شهرهای ایران یک اقدام ضد فرهنگی و ارزشی بود، اتفاقی که چند ماهی است که در کشور شاهدش هستیم.

اندوهناک تر آن جا است که وقتی از هر یک مسئولان مربوطه دلیل این اقدام خواسته شد، همه یک پاسخ دادند؛ این اتفاق سهوی رخ داده است. اما سوال این جا است که چطور یک اتفاق سهوی در بسیاری از شهرهای ایران بارها و بارها آن هم به صورت هم زمان رخ می دهد؟!

البته کرمان هم از این داستان به دور نبوده و در شهرهایی چون کوهبنان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت نام مقدس «شهید» از کوچه و خیابان ها حذف شده است. اتفاقی که سبب شد بسیاری از نیروهای انقلابی و دلسوز نسبت به آن واکنش نشان دهند؛ از جمله آن که سازمان بسیج حقوقدانان استان شکایتی مبنی بر برخورد جدی و قانونی نسبت به حذف کنندگان عنوان شهید از معابر و خیابان ها تنظیم و به دادگاه ارائه کرده است.

امین مهدی پور، رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: می دانیم که شهید از جمله مقدسات دین اسلام است، در دین اسلام از مقدسات تعاریف زیادی آمده است از جمله آن که در کتاب «توهین به مقدسات مذهبی» نوشته دکتر ابوالفضل احمد زاده صفحه ۵۸ در تعریف مقدسات آمده است؛ اموری که در دین یا مذهب دارای احترام خاصی هستند به گونه ای که احترام به آن ها بر عموم مردم واجب و الزامی و هتک حرمت آن بر پیروان آن دین حرام است.

وی ادامه داد: همچنین در صفحه ۶۰ این کتاب توهین به مقدسات از دیدگاه اساتید حقوق اینگونه آمده است که اهانت و هتک حرمت مقوله ای است که باعث رنجاندن معتقدان به مقدسات می شود و باید بر اساس همین معیار وملاک ها با گنجاندن آن ها در منشور حقوق بشر و در قوانین عرفی و تعیین مجازات برای مرتکبین از آنها ممانعت به عمل آید.

مهدی پور با تاکید بر این که غیرت، شکوه و عزت کشور مدیون خون شهدا است، بیان کرد: با توجه به برخوردی که این روزها شاهد آن هستیم ضرورت دارد با این گونه حرکت های ساختار شکنانه برخورد شود چرا که امنیت و آزادی، رفاه واستقلال کشور وابسته به خون شهدا است و نباید اجازه دهیم عده ای نااهل و نامحرم به میراث گرانبهایی که در برابرش خون داده شده تاخت و تاز کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمان اظهار داشت: حجت الاسلام رئیسی اول مهرماه امسال در جمع مسئولان قضائی بیان داشت که برخی از اخبار مبنی بر حذف عنوان شهید از تابلوهای معابر تهران منتشر شده است، بررسی دقیق جهت یافتن صحت وسقم این ماجرا ضروری است زیرا شهدا سرمایه های کشور هستند و اگر در این زمینه تخلفی صورت گرفته باشد باید با آن برخورد جدی شود.

وی ادامه داد: اکنون در برخی از شهرستان های کرمان از جمله سیرجان، کوهبنان، جیرفت و رفسنجان چنین اتفاقاتی صورت گرفته و طبق وظیفه ای که داشتیم شکایتی از سوی بسیج حقوقدانان استان کرمان تنظیم شده است.

وی ادامه داد: قضات دلسوز و انقلابی استان همیشه یار و یاور این نظام در مسائل حقوقی و قضائی بوده اند از این رو خواستار برخورد جدی با این قضیه هستند به امید آن که دل خانواده های شهدا از این طریق تسکین یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
برخورد جدی بسیج حقوق دانان استان کرمان حذف نام شهید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان