پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

واکنش امام جمعه رفسنجان به حذف عنوان شهید از برخی میادین و خیابان های این شهر

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین، بخش اول سخنان خود را با تذکر جدی در خصوص حذف عنوان شهید از برخی تابلوهای میادین و خیابان های شهر رفسنجان آغاز کرد و اظهار داشت: نکته ای که اصلا مایل نیستیم از تریبون نماز جمعه به آن پرداخته شود این موضوع است؛ شهردار محترم تلاش خود را می کنند تا شهر را آباد و فضاهای خوبی ایجاد کنند، اما معلوم می شود یک شخصی که اعتقادی به شهید ندارد در شهرداری رفسنجان وجود دارد و آن فرد را باید از سرکار برداشت؛ در حالیکه خود شهردار معتقد به شهید هستند و گفتند مگر می شود ما نام شهید را از خیابان ها و کوچه هایمان برداریم

وی افزود: واقعا ایشان(شهردار رفسنجان) زحمت میکشند و ما باید حمایت کنیم و روحیه دهیم شما مردم هم قدردان هستید اما اینکه فردی در شهرداری کار می کند و چنین مقاصدی داشته باشد، زیبنده شهر ما نیست، ما توجیه مسئول شهرداری تهران را نمی پذیریم و بسیار حرف غیر منطقی بود .

رمضانی پور بیان داشت: چه مرض و غرضی است در حذف نام شهدا، از چه کسی درس میگیرید، چرا باید در رفسنجان این اقدام شده باشد؟ این کدام آدم شیرپاک نخورده ای است که چنین می کند و بایستی از این کار برگنار شود.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: خدمت آقای شهردار که حقا برای مردم زحمت می کشد عرض می کنم، بچه های حزب اللهی شهر نمی خواهند دخالت در امر شهرداری شود، یک تحقیق میدانی صورن گیرد و این دغدغه در شهر مرتفع شود(تکبیر نمازگزاران).

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها اظهار داشت: دست معلمین را می بوسیم و افتخار می کنیم که حدود نه ماه خودشان را برای تعلیم و تربیت فرزندان ما آماده کردند، به طور قطع در کنار درس های کلاسی بیان نکات تربیتی، اخلاق و معنویات تاثیر گذار است، هیچ منعی ندارد معلم ریاضی و فیریک یک دقیقه برای تربیت فرزندان وقت قرار دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید، این فرزندان آینده کشور هستند.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که باید از وزارت کلید بخورد و ابلاغ شود چند سالی است که بر زمین مانده ، اگر واقعا کار با اهمیتی است آقایان وزرایی که قبلا بودید و وزیر جدید بگویند که چه قدمی برای اجرایی شدن آن برداشتید؟

وی افزود: مسئولین آموزش و پرورش چطور سند اروپایی ۲۰۳۰ را مخفیانه اجرا می کنید در حالیکه ابلاغ هم نشده اما در اجرای سند تحول بنیادین کوتاهی می کنند؟ آیا شما متعلق به این انقلاب و مملکت نیستید؟ چرا باید این وزارت اینقدر خزنده باشد، مهمترین وزارت، آموزش و پرورش است و کمتر بها قائل می شوید، شایسته است اقدامات جدی را شاهد باشیم.

رمضانی پور به فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع موکب داران عراقی اشاره کرد و بیان داشت:  راهپیمایی اربعین حسینی زمینه ساز تمدن عظیم اسلامی خواهد شد، جان و دل دو ملت ایران و عراق به یکدیگر متصل است و قرن ها اینگونه بود و راهپیایی اربعین روز به روز جهانی تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: رویکرد انقلابی دستگاه قضا موجی از خوشحالی و رضایتمندی را در بین عامه مردم ایجاد کرده است، اما به غیر انقلابی ها فشار آمده و ناخرسند هستند ، حتی می خواهند جنگ آفرینی کنند و فاسدان را پسر و دختر مظلوم معرفی کنند، شما مواظبت کنید هیچ کس راضی نیست اطرافیان دولتمردان آلوده باشند.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: به رئیس دستگاه قضا اعلام می کنیم که تا آخر از شما در رابطه با مبارزه بافساد اقتصادی حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور یک تهاجم نابرابر و غافلگیر اما بیداری شما ملت است که کشور را به اقتدار رساند ،  مقاومت جانانه شما مردم مومن و انقلابی در طول هشت سال جنگ، امروز گسترش پیدا کرده و  به سراسر دنیا صادر شده است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل