معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان مطرح کرد؛

نخستین سرای فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 166833
نخستین سرای فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد رفسنجان راه اندازی می شود

معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: نخستین سرای فناوری و نوآوری ایران در دانشگاه آزاد رفسنجان ایجاد خواهد شد که بر روی تحقیقات خرما و پسته از کشت تا برداشت و کل مسیر فرآوری این دو محصول در دانشگاه پایه ریزی شده است .

خانه » علم و فن آوری » نخستین سرای فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ باقری زاده پیش از ظهر امروز طی نشست خبری در جمع خبرنگاران رفسنجان اظهار داشت: نسل اول دانشگاه آموزش محور بود و در گذر زمان به پژوهش محور و سپس به مرحله کارآفرینی و مهارت محور ارتقا پیدا کرد.
وی بیان داشت: در نسل اول این نیاز وجود داشت و بعد از فارغ التحصیلی فرد می توانست دنبال کار برود، در نسل دوم دانشگاه استراتژی تغییر کرد و کیفیت مطرح شد و دیگر کارمند در سیستم اداری نیاز نبود.
باقری زاده افزود: با روی کار آمدن صنایع مس و گل گهر فرایند پژوهش محوری در دانشگاه ها مطرح شد و به پژوهشگر نیاز شد، نسل دوم دنبال کارشناسی ارشد و دکتری بودند تا اینکه شکل کیفیت تحصیل بالا برود .
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان خاطرنشان کرد: تا اواخر سال ۹۰ نسل دوم ادامه پیدا کرد و دانش آموخته ها می توانستند وارد بازار کار شوند بعد از سال ۹۰ استخدامی صورت نگرفت و نتیجه دانشگاه این شده که آمادگی برای شغل از دست رفته بود .
وی ابراز داشت: در حال حاضر از کل دانشجویان ۱۷ درصد دانشجوی دولتی و ۳۷ درصد دانشجوی دانشگاه آزاد و ۳۷ درصد دانشجوی دانشگاه غیردولتی و ۸ درصد هم پزشکی هستند .


باقری زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر روال دانشگاه به رویکرد کارآفرینی تغییر پیدا کرده توضیح داد: در دنیا نسل سوم و چهارم رشد کرده و باید به دنبال تیم کارآفرینی رفت.
وی در ادامه به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اشاره کرد و گفت: در زمینه جذب و آموزش دانشجویان خارجی و اتباع جزء ی ۲۳ واحد دانشگاه آزاد هستیم که مجوز خود را از وزارت علوم اخذ کرده است .
وی از ایجاد چهار طرح تحقیقاتی و پژوهشی در دست اجرا در دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد گلخانه ای هیدروپونیک به مساحت ۱۳ هزار متر مربع در سه فاز چهار هزار متر مربعی و به شکل نوین و با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان در دست اقدام است و بزودی به بهره برداری می رسد .
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از طرح گلخانه کشباف به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در این دانشگاه خبر داد که در سطح کشور اولین واحد است که کشباف به شکل مدرن و جدید اجرا می شود.
وی افزود: حسن کشباف این است که در مقابل شوری آب و خاک مقاوم است و محصول خوبی می دهد ضمن اینکه گیلاس، گلابی و آلبالو سه محصولی هستند که با آن ها شروع کردیم و هدف مان رسیدن به ژئوتیپ های مقاوم مرغوب خرما و پسته است.


باقری زاده با اذعان بر اینکه نخستین سرای فناوری و نوآوری ایران در دانشگاه آزاد رفسنجان ایجاد خواهد شد بیان داشت: در این سرای فناوری روی خرما و پسته از کشت تا برداشت و کل مسیر فرآوری این دو محصول در دانشگاه پایه ریزی شده است .
وی از برگزاری همایش وقف در فرهنگ رضوی در راستای تعیین جایگاه حقوقی وقف خبر داد و گفت: این همایش با همکاری دانشگاه مشهد و آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف کشور در خرداد ۹۹ برگزار می شود، قبل از همایش اصلی، چهار کارگاه برگزار می شود از آبان ماه استارت این کارگاه ها آغاز می شود و هر ماه یک کارگاه شروع به کار می کند.
باقری زاده افزود: با تغییر رویکرد وقف از سنتی به حوزه دانشگاه و آموزش می توان به افزایش فرهنگ و توسعه ی آن در جامعه کمک کرد.
معاون علمی واحد دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان از ایجاد نیروگاه خورشیدی در دانشگاه خبر داد و گفت: مجوز های نیروگاه صد کیلو واتی اخذ شده تا یک هفته آینده وارد مدار می شود .
وی با بیان اینکه سه هزار دانشجو در ۷۰ رشته تحصیلی در حال حاضر در دانشگاه تحصیل می کنند گفت: از این تعداد رشته، پنج رشته دکتری، ۲۷ رشته ارشد و ما بقی رشته ها کاردانی و کارشناسی هستند که دانشجو بدون آزمون وارد دانشگاه می شوند و هفت رشته بین دانشگاهی تعریف کردیم که از اساتید دانشگاههای تهران، وزارت خارجه و تربیت مدرس استفاده می کنیم.

باقری زاده در خصوص اجرایی شدن بخشنامه ی عفاف و حجاب در سطح دانشگاه آزاد واحد رفسنجان بیان داشت: در این راستا کارگروه های دانشجویی تشکیل شد، ۱۰ مورد کارگاه نگرش به حجاب و عفاف، تبلیغات در سطح دانشگاه ، درج جملات مناسب مربوط به پوشش و درج آیین نامه آراستگی در دانشگاه، تذکر لسانی و استفاده از اساتید محجبه و برگزاری مسابقه حجاب و عفاف صورت گرفته است.

وی همچنین در زمینه استفاده از نگهبان خانم برای ورودی دانشجویان که یکی از مفاد بخش نامه ی حجاب و عفاف است نیز بیان داشت: این مورد از مهرماه امسال در دانشگاه اجرایی می شود.

معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان گفت: هم اکنون ۱۵۰ دانشجوی اتباع در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

 

برچسب ها:
دانشگاه آزاد رفسنجان سرای فناوری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان