مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در رفسنجان مطرح کرد:

ثبت نام دو هزار خادم یار رضوی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 165789
ثبت نام دو هزار خادم یار رضوی در رفسنجان

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در رفسنجان گفت: بعد از شهر کرمان، شهرستان رفسنجان با ثبت نام دو هزار و ۹۶ خادم یار رضوی، بیشترین ثبت نام را داشته است که از این تعداد ۸۲۲ نفر با حضور در حرم امام رضا(ع) به زوار خدمت رسانی داشتند.

خانه » فرهنگی مذهبی » ثبت نام دو هزار خادم یار رضوی در رفسنجان

محمود ترقی خواه مسئول خادمیاران امام رضا(ع) در رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت: پس از تولیت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی طرح خادمیاری امام رضا(ع) به عنوان یکی از طرح جدید آستان قدس رضوی ایجاد شد.
وی بیان داشت:در طرح خادمیاری آستان قدس رضوی یک دید دیگری نسبت به خدمت رسانی خادمی که نیت دارد در حرم امام رضا(ع) خدمت کند به وجود می آید و خادم در کنار خدمتی که به زوار انجام می دهد در منطقه خود نیز دین خود را نسبت به برنامه هایی که مردم نیاز دارند ادا می کند.
ترقی خواه بیان داشت: در این طرح شخص علاوه بر اینکه ماهیانه خدمتی در حرم امام رضا(ع) انجام می دهد، به مدت شش ساعت در هفته در منطقه ای که زندگی می کند خدمت رسانی می کند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در رفسنجان با اشاره به اینکه این طرح سه سال است که در شهرستان رفسنجان اجرایی شده است گفت: استان کرمان همزمان با سراسر کشور در این طرح شرکت و شروع به فعالیت نمود، طرح خادم یاری رضوی با بازگشایی سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی در سراسر کشور کلید خورد و متقاضیان با ثبت نام در این سامانه و گذراندن دوره های آموزشی و مصاحبه به عنوان خادم یار شروع به فعالیت می کنند.
وی عنوان داشت: در استان کرمان بیش از ۱۳ هزار نفر به عنوان خادمیار حرم رضوی ثبت کرده اند، بعد از شهر کرمان، شهرستان رفسنجان با ثبت نام دو هزار و ۹۶ خادم یار رضوی، بیشترین ثبت نام را داشته است که از این تعداد ۸۲۲ نفر با حضور در حرم امام رضا(ع) به زوار خدمت رسانی داشتند و نزدیک به یک هزار نفر در مرحله آموزش خادمیاری هستند.
وی خاطرنشان کرد: براساس ساختاری که در این طرح در رفسنجان انجام شده است، کانون های محله ای و تخصصی راه اندازی گردید که افراد بر اساس انتخاب کار تخصصی و یا محله ای در سامانه ثبت نام می کنند؛ در کانون های عملی هنوز کاری صورت نگرفته است که بایستی حمایت و اجرایی شود.
ترقی خواه بیان داشت: در عرصه عمومی طبق گزارشات، خادمیاران خوب درخشیدند مثلا

طبخ غذای نذری در رفسنجان توسط ۲۰ موسسه و خیریه توزیع میان نیازمندان شناسایی شده توسط خادم یاران از جمله اقدامات در شهرستان بوده است.
مسئول خادمیاری آستان قدس رضوی رفسنجان گفت: در رفسنجان مجوز راه اندازی ده کانون اخذ شده است، کانون های عمومی شامل مسجد صاحب الزمان واقع در بلوار امام رضا(ع)، مسجد الزهرا در خیابان جانبازان، مسجد پیامبر اعظم واقع در بلوار جمهوری و مسجد محمد رسول الله واقع در خیابان خواجو است و حسینیه سید الشهدای عباس آباد، مسجد ابوالفضل واقع در خیابان خواجو و موسسه خیریه راهیان نور رفسنجان از دیگر کانون های فعال هستند.
ترقی خواه تصریح کرد: سعی شده است تا کانون های خادم یاری در بخش های رفسنجان از جمله نوق و کشکوئیه فعال شود.

وی بیان داشت: خدمت رسانی و ساخت و ساز و تعمیرات ساختمانی برای افراد بی بضاعت و دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر فعالیت های خادم یاران رضوی در رفسنجان است.

گفت گو : منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
خادم یار رضوی خادم یار رضوی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان