دکتر محد صادق کوشکی

سهم ما از گناه کاراکاس

  • شناسه خبر: 16537
سهم ما از گناه کاراکاس

آیا واقعاً سهم ساکتین در برابر منکرات این سالها از سهم مسئولان مروج منکر کمتر است؟ کتر محمد صادق کوشکی پژوهشگر علوم سیاسی و استاد دانشگاه تهران در نوشتاری که در اختیار مشرق قرار دادند به بررسی ماجرای واکنش های رئیس جمهور به مرگ چاوز پرداخت که در ادامه می خوانید: ۱- رفتار احمدی نژاد […]

خانه » آخرین اخبار » سهم ما از گناه کاراکاس
آیا واقعاً سهم ساکتین در برابر منکرات این سالها از سهم مسئولان مروج منکر کمتر است؟
کتر محمد صادق کوشکی پژوهشگر علوم سیاسی و استاد دانشگاه تهران در نوشتاری که در اختیار مشرق قرار دادند به بررسی ماجرای واکنش های رئیس جمهور به مرگ چاوز پرداخت که در ادامه می خوانید:

۱- رفتار احمدی نژاد در برابر مادر چاوز در روزهای اخیر اعتراضات متنوعی را برانگیخته تا آنجا که جمعی از بزرگان رسما و مکتوب در برابر این عمل اعتراض کرده و حتی عده ای خواستار عذر خواهی رسمی احمدی نژاد در این ماجرا شده اند.

۲- از یک نگاه احمدی نژاد مرتکب تخلفی شرعی شده و باید مواخذه و بازخواست شود (و شاید هم این نگرش معتقد باشد که او به دلیل ارتباط با گروهی منحرف به انحراف کشیده شده و همان حکایت رفیق ناباب و پسر نوح و هم نشینی با آدم های بد و …)

۳- اما در یک نگرش دقیق تر می توان به این نتیجه رسید که آنچه این روزها رخ می دهد (پیام احمدی نژاد به مناسبت فوت چاوز و ماجرای کاراکاس و …)صرفاً تخلفات احمدی نژاد نیست و مسئولیت آن هم صرفاً متوجه او نیست! همه آنهایی که علاوه بر دغدغه های دینی از سواد و بصیرت برخوردارند و موقعیت و جایگاهی جهت اعلام موضع دارند( ائمه جمعه و جماعات، خطبا، بزرگان حوزه و …) هم به نوعی در این ماجرا مسئولند!؟

۴- اگر آن روز که احمدی نژاد ماجرای ورود زنان به استادیوم‌ها را مطرح کرد، اگر آن روز که احمدی نژاد کراوات زدن را بلامانع دانست، اگر آن روز که گشت ارشاد را متوقف کرد، اگر آن روز که از امضای مصوبه جامع شورای انقلاب فرهنگی در خصوص تشویق و گسترش حجاب خودداری کرد، اگر آن روز که در نهاد ریاست جمهوری با زن بی حجاب و سر برهنه اسپانیایی (خبرنگار یکی از شبکه های تلویزیونی اسپانیا) مصاحبه کرد، اگر آن روز که او وظیفه دولت اسلامی در قبال لباس و پوشش مردم را نفی و انکار کرد، و اگر و اگر… همه آن روزهایی که رئیس جمهور مرتکب تخلفاتی از این دست می‌شد با نهی از منکر گسترده روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مومنین (و معترضین به ماجرای کاراکاس) مواجه می‌شد کار به اینجا نمی کشید! خیلی ها به این بهانه که احمدی نژاد خودی است و ارزشی است و ساده زیست و عدالت خواه و پرکار است نهی از منکر را در برابر او تعطیل کردند (البته بعضی دیگر هم با کشیدن ماله توجیه سعی در لاپوشانی تخلفات او داشتند!) و یادشان رفت که خدای قاهر و متعال مومنان را به نهی از منکر یکدیگر امر فرموده است! دوستان با این بهانه که فعلاً اوضاع خوب نیست و سبز ها سوء استفاده می کنند و کروبی و موسوی دوباره بر می گردند و … حکم خدا در خصوص نهی از منکر را نادیده گرفتند و در برابر انبوه اشتباهات رئیس جمهور سکوت کردند و سکوت و سکوت!

حتی آن زمان هم (هفته دولت سال ۸۶) که رهبر انقلاب، احمدی نژاد را در خصوص وضعیت فرهنگی کشور توبیخ کرده و فرمودند: آقای احمدی نژاد فرهنگ در دولت شما مظلوم است! کسی حاضر به حمایت از بیانات رهبری نشد و عمده مومنین و ارزشی ها و اصولگراها با نشنیدن عتاب رهبری نسبت به احمدی نژاد به سکوت خود در برابر تخلفات و اشتباهات شرعی و فرهنگی احمدی نژاد ادامه دادند!

۵- اگر در طول ۷ سال گذشته نسبت به روند رو به گسترش فساد اخلاقی و بی حجابی و ترویج منکرات و محرمات در جامعه سکوت نمی شد، اگر به جریان هدایت شده حمایت و تایید ترویج فساد و فحشا در سینمای مملکت ( که موید به تاییدات وزارت ارشاد و مقامات بالاتر از وزیر ارشاد بود) اعتراض می شد، اگر در برابر دهها تئاتری که با حمایت کامل وزارت ارشاد به روی صحنه رفته و با وقاحت تمام حجاب و عفت و اخلاق دینی را زیر پا لگد کوب کردند، سکوت نمی شد و اگر حرمت دین خدا و احکام الهی بیش از حرمت رئیس جمهور و اطرافیان و هم فکرانش مورد توجه و رعایت قرار می گرفت بسیار از اتفاقات ناگوار فرهنگی در کشور رخ نمی داد( که یکی از آنها هم حوادث مربوط به درگذشت چاوز بود!)

۶- همین روزها هم منکراتی جدی توسط وفاداران به احمدی نژاد در حال جریان است! در اوج کمبود و نبود بودجه و تعطیلی بسیار از امور ضروری به دلیل کسر بودجه، فیلم لاله با حمایت ۸ میلیارد تومانی وزارت ارشاد آغاز شد تا به همه ( از جمله زنان و دختران ایرانی) یاد آوری کند که الگوی زن ایرانی، دختری است که بدون رعایت حجاب و فارغ از حیا و عفت مورد نظر دین و بر اساس سبک زندگی آمریکایی زندگی می کند! آیا به این منکر اعتراض شده است؟

آیا به وضعیت افتضاح بی حجابی رایج در دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی و دولتی (که به یک عرف و هنجار تبدیل شده!) اعتراضی شده است؟ آیا به بی اعتنایی مسئولین نسبت به عادی شدن کشف حجاب در سطح شهر ها و در مراکز عمومی و حتی دولتی، اعتراضی صورت گرفته است؟

۷- وقتی نهی از منکر تعطیل است،‌چه توقعی دارید که منکر به معروف تبدیل نشود؟ و هنگامی که دولت جمهوری اسلامی و متولیان آن حامیان منکر و مروج آن می شوند و آنانی که وظیفه دفاع از شریعت و احکام الهی را دارند سکوت پیشه می کنند دیگر دلیلی برای رعایت احترام دین و فقه باقی می ماند؟

۸- واقعاً سهم ساکتین در برابر منکرات این سالها از سهم مسئولان مروج منکر کمتر است؟

منبع:مشرق نیوز

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان