اولین تاکسی اینترنتی در رفسنجان یکساله شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 165277
اولین تاکسی اینترنتی در رفسنجان یکساله شد/ تصاویر

جشن یکسالگی اولین تاکسی اینترنتی در رفسنجان (آنسی) و تجلیل از خبرنگار به مناسبت روز خبرنگار در هتل هیلان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » اولین تاکسی اینترنتی در رفسنجان یکساله شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، تاکسی اینترنتی آنسی اولین تاکسی اینترنتی در رفسنجان که به همت جمعی از جوانان این شهر راه اندازی و از یک سال گذشته فعالیت خود را در سطح شهرستان رفسنجان آغاز نموده ، روز گذشته جشن یکسالگی خود را به همراه تجلیل از خبرنگاران در هتل هیلان برگزار کرد.

حسنی یکی از اعضای تاکسی اینترنتی آنسی در این مراسم ضمن خوش آمد گویی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خودرو های آنسی خود یک رسانه‌اند، آنسی قرار نیست به تاکسی اینترنتی ختم شود.

وی افزود: پروژه آنسی در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت میکند در بهار ۹۶ استارت خورد و تا بهار ۹۷ مجوز های کسب و کار اینترنتی آن فعال شد.

حسنی گفت: این پروژه با دل‌سردی‌ها، کم لطفی‌ها و جبهه گیری های زیادی مواجه شد، دلیلش هم این بود که شهر رفسنجان محیط کوچکی بود و مردم ترس این را داشتند که این تاکسی هایی که در اینترنت خدمات رسانی می کنند قرار است چه اتفاقی بیفتد و حق داشتند.


وی بیان داشت: موضوع اصلی مسئله برچسب نداشتن راننده ها بود و برچسب داشتن امنیت یک سفر را تامین نمیکند و در واقع امنیت از لحظه ای که درخواست مسافر ثبت میشود لحظه به لحظه روی مانیتور نمایش داده میشود و اگر تغییر مسیری باشد بلافاصله اتاق کنترل ما متوجه این امر است.

حسنی خاطر نشان کرد: ادامه فاز اول پروژه آنسی شامل دو فاز دیگر است که در زمینه های خدماتی، فروشگاهی، رستوران داری و فروشگاه های مارکت در این سیستم میشود.

وی در این بخش از سخنانش به نکته ی قابل توجهی اشاره کرد و گفت: عاملی که پروژه را هدایت کرد شهید سید حمید میرافضلی بود و ما را از تعطیل کردن پروژه بازداشت.
وی افزود: هیچ سرمایه گذاری حاضر نمیشد در پروژه های استارت آپ سرمایه گذاری کند و قاعدتا دنبال این است که بازدهی سرمایه ای که میگذارد کی به سود میرسد.

حسنی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری بسیار سخت است. در این راه محمدجواد فتحیان بدون هیچ سوالی سرمایه گذاری کردند و گفتند اعتقادی که من به این شهر دارم این است که سید حمید را دارد و مهره های خدا به موقع کنار هم چیده میشوند.
مدیر آنسی گفت: این قول را میدهیم آنسی محکم تر و در زمینه هایی که بتواند گام بر میدارد.

فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین متولی حوزه فرهنگ در کشور و پاسخگوترین است

ایمان محمد آبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نیز در جشن یکسالگی آنسی ضمن تشکر از مجموعه تاکسی اینترنتی آنسی و تبریک روز خبرنگار بیان داشت: شما این رسالت را برای خود احساس کردید و برای خبرنگاران مراسمی گرفتید، اصلا کمیت این موضوع مهم نیست، این حرکت شما کمک میکند که حوزه خبرنگاری به جایگاهی که باید برسد و سال به سال بهتر شود.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین متولی حوزه فرهنگ در کشور و پاسخگوترین است؛ درست است که اداره فرهنگ و ارشاد بحث فعالیت های هنری و فرهنگی را ساماندهی میکند و فرهنگیان، هنرمندان، اصحاب رسانه را اما بهره بردار این فعالیت ها همه‌ی جامعه است و صرفا یک بخش نیست.

محمدآبادی گفت: در سالهای گذشته که مراسم روز خبرنگار برگزار میشد فقط مس بود که با هماهنگی فرمانداری و اداره ارشاد و دستگاه های دیگر مراسم روز خبرنگار را برگزار میکردند اما یکی دو سالی است که مخصوصا امسال که یک نمود بهتری هم پیدا کرد تا جایی که تاکسی آنسی هم بر خود فرض گرفت که از خبرنگاران تجلیل کند حتی اگر به واسطه خدمات متقابل بوده است.
وی ادامه داد: تداوم سازی این برنامه ها خودش فرهنگ است و فرهنگ موضوعی نیست که در اختیار برخی از جامعه باشد.

محمدآبادی خاطر نشان کرد: خبرنگار فقط برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه خدمات خبرنگار به تمام مجموعه شهرستان میرسد.

    

عکس و خبر از سید امیرمهدی رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آنسی تاکسی اینترنتی تاکسی اینترنتی آنسی تاکسی اینترنتی در رفسنجان روز خبرنگار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان