نماینده مردم رفسنجان و انار مطرح کرد:

امهال ۷۱۱ هزار وام کشاورزی در کشور

  • شناسه خبر: 164924
امهال ۷۱۱ هزار وام کشاورزی در کشور

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار گفت: بانک ها در کشور ۷۱۱ هزار امهال وام کشاورزی تا مبلغ ۱۷ میلیون تومان را انجام دادند.

خانه » اجتماعی » امهال ۷۱۱ هزار وام کشاورزی در کشور

به گزارش خانه خشتی، روز گذشته جلسه شورای بانک ها با موضوع وام ها و تسهیلات مسکن روستایی و امهال وام های کشاورزی با حضور روسای بانک ها, اعضای بنیاد مسکن و نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
در این جلسه اعضای بنیاد مسکن شهرستان موضوع وام ها و تسهیلات مسکن روستایی را مطرح کردند.
حمیدرضا حدادزاده رئیس بنیاد مسکن شهرستان رفسنجان در این خصوص اظهار داشت:در سال اول در شهرستان رفسنجان با همت خوبی که بانک های عامل در همان سال داشتند هزار و ۸۰۰ سهمیه وام مسکن روستایی جذب شد اما دو سال است که این کار افت کرده است.
وی افزود:با توجه به اینکه شهرستان های مجاور ما اعتبارات خوبی را جذب میکنند در بحث بازسازی شهر رفسنجان هنوز ساختمان های غیر مقاوم در شهرستان وحود دارند که میشود تسهیلات به آنها هم داد شود.
حدادزاده خاطر نشان کرد:در بحث بازسازی حاصل از خسارات متاسفانه اعتبارات خوبی در این بخش گرفته نشده است به همین دلیل آماری که در ان لحظه اتفاق می افتد خیلی پایین رد میشود ، خواست بنیاد مسکن از نماینده محترم شهرستان رفسنجان این است که اگر بتوانند مصوبه ای بگیرند با توجه به اینکه درصد واحدهای خشتی در رفسنجان زیاد است به آنها هم وام داده شود.
وی در خصوص بحث قوانین بانک ها گفت: بانک ها متفاوت باهم عمل میکنند یک بانک دوبرابر سهمیه قرارداد میبندد اما یک بانک دیگر حتی به اندازه نصف سهمیه هم قراداد نمیبندد.
در ادامه احمد انارکی محمدی نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار با اشاره به بحث امهال وام های کشاورزی اظهار داشت:به عنوان نماینده در شهرستان رفسنجان و انار از روزی که بحث تغییر اقلیمی باعث شد بیش از ۸۰ درصد از محصولات از بین برود تشکیل جلسه داده و مصوبه فعال شد.
وی افزود:کل خسارتی که وارد شده بود در کشور ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بود اما به دلیل مشکلات اقلیمی باز هم به این خسارات افزوده شد و حدودا به ۱۲ هزار میلیارد خسارت در کشور رسید.
انارکی خاطر نشان کرد:در مرحله اول ۲ هزار میلیارد برای بانک ها در مرحله اول انجام شد که در کشور ۷۱۱ هزار وام تا مبلغ ۱۷ میلیون تومان بانک ها امهال کردند.
وی افزود:پیشنهاد ما این بود که اگر دولت نمیتواند وام دهد سود ان به عهده ی مردم باشد اما امهال بدون دردسر انجام گیرد اما دولت نتوانست بیشتر از هزار میلیارد دیگر به ما وام دهد.
انارکی عنوان داشت:بعضی از افراد در بانکها تک سلیقه و بدسلیقگی عمل می کنند، اگر کم کاری از طرف بانکها دیده شود با آنها شدیدا برخورد می شود, روسای بانکها باید به کارمندان خود تذکر بدهند.
وی بیان کرد: تا سال گذشته وامها تا ۱۷میلیون تومان تا سه سال امهال شد، دیر کرد وام را بانکها بخشیدند و سود را دولت بخشیده است.
انارکی همچنین گفت:الان وضعیتی است که همه بانکها باید پای کار بیایند و با مردم همراهی کنند تا رضایت مردم را بدست آورند.
در پایان مجید فصیحی هرندی فرماندار شهرستان رفسنجان اظهار داشت:اگر موانعی در مسائل بانکی وجود داشته باشد اشکال آن باید رفع شود در جامعه اطلاع رسانی دقیق برای امهال وام های کشاورزی صورت نمیگیرد یکی از وظایف بانک ها مشاوره به مشتریان است اگر دولت بخشودگی وام هارا شامل نشود ضامن باید این کار را انجام دهد.

برچسب ها:
امهال وام کشاورزی رفسنجان فرماندار رفسنجان نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان