مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور مطرح کرد:

برای دورنمای منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان می شود حساب ویژه باز کرد

  • شناسه خبر: 164910
برای دورنمای منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان می شود حساب ویژه باز کرد

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان با رویکردی که برایش تعریف شده کارش را به خوبی پیش می برد، برای دورنمای این منطقه می شود حساب ویژه باز کرد و به عنوان منطقه ایی فعال و الگو از آن یاد کرد.

خانه » اقتصادی » برای دورنمای منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان می شود حساب ویژه باز کرد

به گزارش خانه خشتی ؛ دکتر آهنگران مسئول دبیرخانه شورای مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور امروز در حاشیه بازدید از طرح های در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه حد فاصل بازدید ما از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شاهد کارهای بزرگی در این منطقه هستیم که حکایت از عملکرد موفق مدیریت جوان منطقه ویژه اقتصادی دارد.

آهنگران با بیان اینکه این عملکرد از آن روی اهمیت بسزایی دارد که با نگاه شرایط بین المللی و تحریم ظالمانه ای که به کشور ما وارد می شود بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد تصریح کرد: اگر این موضوع را در نظر بگیریم می بینیم کارها، کارهای بزرگ و ارزشمندی است که منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان با رویکردی که برایش تعریف شده کارش را به خوبی پیش می برد.

وی افزود: برای دورنمای این منطقه می شود حساب باز کرد و به عنوان منطقه ایی فعال و الگو از آن یاد کرد.

دبیرخانه شورای مناطق آزاد ویژه اقتصادی با اشاره به مشکلات مناطق ویژه اقتصادی عنوان داشت: بخشی از مشکلات مناطق ویژه اقتصادی به شرایط خاص بین المللی بر می گردد که ناگزیر برای اقتصاد ملی، محدودیت هایی را ایجاد کرده و این محدودیت ها ناخودآگاه به این مناطق می رسد .بخشی از این مشکلات به عنوان مشکلات عمومی و مرتبط با اقتصاد ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از مشکلات مربوط به کارهای روزمره است که با تعاملاتی که با مسئولین برقرار می شود سعی می شود این مشکلات که ارتباطی به مسائل بین المللی ندارد حل و فصل شود.

آهنگران با اشاره به دستاوردهای سفر خود به رفسنجان تاکید داشت: طبق قانون باید هر ۶ ماه یکبار برای مناطق ویژه اقتصادی گزارش عملکرد تهیه کنیم و نظرمان را راجع به حسن مقررات مناطق ویژه به شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بالاترین مرجع سیاست گذاری است برسانیم.

دبیرخانه شورای مناطق آزاد ویژه اقتصادی عنوان داشت: امسال در ادامه سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی کشور،مناطق ویژه اقتصادی و آزاد به طور کلی نمادهایی از اقتصاد مقاومتی و رونق تولید هستند.

وی بیان داشت: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با عمر کوتاهی که از آن گذشته با توجه به همت و پشتکار مدیریت آن ، با سرمایه گذاری کلان شرکت صنایع مس مواجه هستیم که می توانند ۸ مخزن در اینجا برای اسید سولفوریک ایجاد کنند، امید داریم با کاهش مسائل بین المللی این تحرکی که شروع شده بتواند بالنده تر از گذشته پیش برود.

وی بیان داشت: یکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی معافیت های مالی در بخش تولید و صنعت و معدن است اگر در مناطق غیر محروم که رفسنجان یکی از آنهاست قرار بگیرد حداقل ۷ سال معافیت مالی دارند که کارهای تولیدی صنعتی و معدنی در منطقه ایجاد شود در مناطق محروم تا ۱۳ سال قابل افزایش است.

آهنگران تصریح کرد: پیش بینی قانون گذار این است که هر چه واحدهای تولید اشتغال بیشتری ایجاد شود بر سنوات معافیت های مالیاتی افزوده می شود.

 

 

برچسب ها:
منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان