رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان مطرح کرد:

۳ هزار و ۳۰۰ کارگر در رفسنجان دوره ایمنی گذراندند

  • شناسه خبر: 164896
۳ هزار و ۳۰۰ کارگر در رفسنجان دوره ایمنی گذراندند

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر از ابتدای سال ۹۶ در اداره فنی و حرفه ای رفسنجان دوره ایمنی گذراندند و شاهد کاهش چشمگیر حوادث کارگری بوده ایم.

خانه » اجتماعی » ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر در رفسنجان دوره ایمنی گذراندند

به گزارش خانه خشتی ، علی اکبر عبدالکریمی در نشست خبری که به مناسبت هفته ی مهارت برگزار شد اظهار داشت: ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر از ابتدای سال ۹۶ در اداره فنی و حرفه ای رفسنجان دوره ایمنی گذراندند و شاهد کاهش چشمگیر حوادث کارگری بوده ایم.

وی افزود: کارآفرینان برای به فعلیت رساندن ایده بود می توانند بصورت رایگان از کارگاه‌های فنی و حرفه ای استفاده کنند و تمام مالکیت ایده نیز در اختیار خود کارآفرین است

عبدالکریمی خاطر نشان کرد: طبق تبصره دو ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اگر واحد تولیدی برای آموزش مهارتی کارگران خود اقدام کند، آن مقداری را که در این راستا هزینه می کند از مالیات ارزش افزوده کم می شود و به واحد تولیدی برمیگردد

وی خاطر نشان کرد: بیشتر از چهار هزار و ۸۰۰ مورد استاندار مشاغل وجود دارد که به شرط داشتن مربی، تجهیزات و مواد مصرفی می شود آن را آموزش داد و در راستای استاندارد نویسی بعضی شغل ها به فراخور زمان ایجاد می شوند که هر فرد خبره در هر شغل می تواند استاندارد آن را بنویسد ضمن اینکه کدهای استاندارد شغل ها در تمام دنیا شناخته شده است.
وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل گستردگی کار سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۶ آموزشگاه آزاد در رشته های فناوری اطلاعات، صنایع پوشاک، مراقبت و زیبایی، طلا و جواهر، جوشکاری و… در شهرستان رفسنجان فعالیت می کنند .

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان رفسنجان گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۰ هزار و ۳۷۰ نفر بیکار در رفسنجان وجود دارد و آمار تحصیل کرده های بیکار بیش از ۲۰ درصد است.
عبدالکریمی خاطر نشان کرد: در سامانه ثابت شهری هفت کارگاه در مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان ۴۰ دوره آموزشی متنوع برگزار می شود.

وی یادآور شد: سامانه زندان یکی دیگر از سامانه های مرکز است که از ابتدای امسال ۱۷۲ مرد و ۲۷ زن از مهارت های فنی و حرفه ای در زندان بهره مند شدند.
عبدالکریمی خاطر نشان کرد: تاکنون ۵۷۰ دانشجوی دانشگاه ولیعصر(عج) در مرکز جوار دانشگاهی شرکت کردند و اخیرا ، تفاهم نامه ی ایجاد این مرکز در دانشگاه علامه جعفری نیز امضا شده است.

وی بیان داشت: تمام افرادی که در سامانه فنی و حرفه ای ثبت نام می شوند زیر پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.
عبدالکریمی گفت: با امضای تفاهم نامه میان مرکز فنی و حرفه ای، تأمین اجتماعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشکل ترسی که شخص در گذشته به دلیل بیمه کردن شاگرد مغازه داشت برطرف شده و این موضوع موجب شده دست ما هم برای رشته هایی که تجهیزات نداریم باز باشد.

وی خاطر نشان کرد:  از اول امسال تاکنون ۱۳ نفر در سکونتگاههای غیررسمی، ۶۵ نفر کارآموز در محیط کار واقعی، ۴۲ نفر در پادگان، ۳۰۱ نفر در کارگاه ثابت شهری، ۱۰۶ نفر در کارگاه روستاها و ۴۷۸ نفر در کارگاه سیار شهری آموزش دیده اند ضمن اینکه برای صنایع و اصناف ۳۱۱ نفر آموزش دیدند.
عبدالکریمی خاطر نشان کرد: ۱۰۵ دوره مختلف برای اقشار مختلف در تمام سامانه ها در عرض یک سال گذشته و ۲۳۸ دوره با تکرار برگزار شده است.

 

برچسب ها:
دوره ایمنی فنی و حرفه ای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان