رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان مطرح کرد:

رفسنجان ظرفیت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را دارد  

  • شناسه خبر: 164891
رفسنجان ظرفیت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را دارد  

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: رفسنجان دارای ۱۶ مجموعه دانشگاهی و موسسات آموزشی این ظرفیت را دارد که یکی از شعبه های دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان ایجاد شود.

خانه » اجتماعی » رفسنجان ظرفیت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را دارد  

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عباس توان طی نشستی با جمعی از مسئولان رفسنجان که روز گذشته در محل دفتر نماینده مردم رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم برای آموزش و پرورش است، لذا نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین می شود .

وی تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۲ در کل کشور حدود ۶۵۰ هزار معلم بازنشسته می شوند این درحالی است که تعداد دانش آموزان در طول این سالها بیشتر می شود.

حجت الاسلام توان با اشاره به اینکه در استان کرمان تا سال ۱۴۰۲ قریب ۱۳ هزار معلم بازنشسته می شوند بیان داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این نیاز باید فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود و برای اینکه تا ۴ سال دیگر ۱۳ هزار دانشجو را در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم با توجه به محدودیت فضا، باید از ظرفیتهای شهرستانها استفاده کنیم.

وی افزود: رفسنجان دارای ۱۶ مجموعه دانشگاهی و موسسات آموزشی این ظرفیت را دارد که یکی از شعبه های دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان ایجاد شود، ساخت این دانشگاه برای دانشجویانی که در مناطق شهربابک و انار هستند برای اینکه بعد مسافت تا استان را نداشته باشند ضرورت پیدا می کند.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با تاکید بر پیگیرهای نماینده رفسنجان در خصوص ایجاد چنین دانشگاهی در رفسنجان افزود: دانشگاه فرهنگیان استان کرمان هم  با توجه به سیاستی که دارد در خصوص شعبه این دانشگاه در شهرستان نظرشان مثبت است،باید در خصوص تعداد نیازی که آموزش و پرورش رفسنجان دارد و با توجه به سهمیه ای که در نظر گرفته شده است بررسی های بیشتری انجام شود.

توان عنوان داشت: با توجه به اتحادی که در مسئولین شهرستان وجود دارد و همچنین پیگیرهای انارکی نماینده شهرستان و قول هایی که داده شد و با توجه به ظرفیت های خوبی که در شهرستان وجود دارد قرار شد فضای فیزیکی و تجهیزات در خود شهرستان رفسنجان تهیه شود و هزینه های دانشجویی، غذایی و حق التدریس اساتید و… از طریق  دانشگاه فرهنگیان کرمان تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده مسئولین باید برای ساخت این مجموعه از خیرین استفاده کنند، در حال حاظر ما یک شعبه ای وابسته به دانشگاه فرهنگاه کرمان که هنوز مجوزهای لازم برای کسب اعتبار تملک ، اعتبار عمرانی ، اعتبار هزینه ای و جذب نیروی انسانی نداریم باید از  ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کرمان برای اینجا استفاده شود.

حجت الاسلام توان گفت: تا فردا چهارشنبه آخرین مهلت است که به سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با آوردن نام رفسنجان در دفترچه آزمون کنکور اعلام کنیم که امیدواریم این امر محقق شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما وابسته به دانشگاه فرهنگیان کرمان هستیم برای دانشجویان به صرفه است که متعلق به منطقه خودشان باشند طبیعی است دانشجویان راه دور، دانشگاه فرهنگیان کرمان را ترجیح میدهند .

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان ابراز داشت: سومین تربیت معلم در کشور در استان کرمان در سال ۱۳۰۶ تاسیس شده است و در سال ۱۳۹۱ تبدیل به دانشگاه و مقطع کاردانی آن به کارشناسی تبدیل شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان کرمان در دومقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو در رشته های ۱۶ گانه علوم انسانی که موردنیاز آموزش و پرورش است پذیرش انجام می شود ،دانشجویان رشته های فنی به دانشگاه شهید رجایی تهران فرستاده می شوند.

توان افزود: در حال حاضر۳۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها:
دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان فرهنگیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان