با شعار شغل پایدار شهر پایدار ؛

پای ثابت انجمن کارآفرینان رفسنجان در ارتقای فرهنگ کارآفرینی 

  • شناسه خبر: 164700
پای ثابت انجمن کارآفرینان رفسنجان در ارتقای فرهنگ کارآفرینی 

مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان گفت: این انجمن برای پیشبرد اهداف خاص کارآفرینی توسط قشری از مردم که کارآفرینان بودند تشکیل شد.

خانه » اقتصادی » پای ثابت انجمن کارآفرینان رفسنجان در ارتقای فرهنگ کارآفرینی 

به گزارش خانه خشتی ، شش مرداد ماه در تقویم کشور ما با عنوان روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نام گذاری شده است به همین مناسبت با بابک فارسی مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی شهرستان پیرامون تلاش این انجمن در جهت رونق کارآفرینی به گفت و گو نشستیم.
بابک فارسی دوسال و نیم است که مدیریت انجمن را بر عهده دارد و پیش از آن به عنوان دبیر انجمن فعالیت داشته است، سابقه ی تشکیل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان به ۵ سال قبل برمیگردد اما شروع دوره فعالیت قانونی آن بیشتر از دوسال است.
فارسی گفت: انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی سازمانی مردم نهاد است که به عنوان یک سازمان داوطلبانه از میان مردم برای حل یک سری از مسائل خاص اجتماعی و کمک دادن به دولت و ایجاد ارتباط بین دولت و مردم تشکیل شده است.
وی عنوان داشت: انجمن کارآفرینان رفسنجان با همین انگیزه برای پیشبرد اهداف خاص کارآفرینی توسط قشری از مردم که کارآفرینان بودند تشکیل شد و ۳۱ مجموعه کارآفرینی به عنوان موسس های این انجمن شروع به فعالیت کردند.
مدیر عامل انجمن کارآفرینی رفسنجان هدف از تشکیل این انجمن را ایجاد یک فعالیت داوطلبانه در حوزه ی کارآفرینی خواند و گفت: شعار ما شغل پایدار،شهر پایدار است، اشتغال به کار شهروندان, داشتن زندگی سالم و سلامت به پایداری شهر کمک میکند.
فارسی در خصوص فعالیت های مجموعه ی کارآفرینی بیان داشت: هر عضو انجمن یک مشاور باتجربه در زمینه ی هدایت ایده و سرمایه است که با تجریه ی بالای ۲۰ سال بدون هیچ چشم داشت مالی در این مجموعه فعالیت کنند و تجربیات خود را در اختیار افرادی که هنوز کسب و کاری راه نینداخته و دوست دارند کارافرینی کنند قرار دهند.
وی افزود: شخصی که میخواهد کسب و کاری راه اندازد یا یک ایده دارد که ان را با افراد با تجربه تر درمیان میگذارد و ان ایده یا حمایت میشود و یا رد میشود اگر صاحب ایده سرمایه نداشته باشد راهکارهای جذب سرمایه به ان شخص را معرفی میکنیم و یا اینکه فرد فقط سرمایه دارد و ایده ندارد ما این دو شخص را به هم مرتبط کرده که باهم کسب و کار راه اندازی کنند و اگر کسی علاقه مند به شراکت نیست میتواند از راه های دریافت وام و تسهیلات دولتی استفاده کند.
فارسی خاطر نشان کرد: کسانی هستند که چندسال است که کسب و کار راه اندازی کرده اند اما مشکلاتی در این زمینه دارند و قدرت تفکر و مدیریت خوبی نداشتند نیز در انجمن راهنمایی می شوند که سیستم انها اصلاح شود و به نتیجه خوبی برسد.
وی تصریح کرد:بخش مهم دیگری که همراه با مشاوره است بحث آموزش است معمولا افرادی که صاحب بنگاه کارآفرینی هستند نیروهای این مجموعه بطور مداوم نیاز به آموزش دارند که دوره های اموزشی کوتاه مدت از یک روز تا یک ماه توسط انجمن برگزار و در مراکز اموزشی آزاد ارائه می شود در این زمینه در طول چندسال فعالیت ۱۴هزار نفر آموزش داده شده  است.
مدیرعامل انجمن کارافرینان همچنین تاکید داشت: بحث معرفی کارافرینان در دو موضوع دارای ارزش است یکی معرفی شخصیت فردی کارآفرین است افرادی که سال های زیادی است که در چرخه کارافرینی فعالیت دارند انسان های ارزشمند و معنوی هستند که رد انجمن سعی شده این افراد معرفی و تشویق شوند.
وی افزود: بعد دیگر معرفی بازرگانی کارافرینان است و در این حوزه هم در سطح های پایین کارهایی مثل برگزاری نمایشگاه ها بوده است ، تاکنون دو نمایشگاه راه اندازی و از طریق رسانه ها محصولات معرفی شده است و همچنین پروژه ی ساخت ۴۰ مستند تبلیغاتی از کارافرینان رفسنجان که به صورت رایگان برای کارافرینان انجام شده است.
فارسی گفت: انجمن وسیله ی تسهیل گری رابطه ی تولید کنندگان با مسئولین است تا کارافرینان نتیجه ی خوبی بگیرند و از طرفی کارآفرینان از مشکلات یکدیگر اگاه میشوند و نیازهای یکدیگر را رفع میکنند.
وی با بیان اینکه ۱۱۵ نفر عضو انجمن کارآفرینی در رفسنجان هستند تصریح کرد: بنگاههای کارآفرینی که با این انجمن سروکار دارند تاکنون اشتغال زایی بین ه تا ۸ هزار نفر را داشته اند.
فارسی در پایان خاطر نشان کرد: بار مالی ما روی دوش کسی نیست و خودمان مخارج انجمن را تامین میکنیم ما به همه ی ارگان ها و نهاد های دولتی پیشنهاد میکنیم که اگر جایی در حوزه ی کارآفرینی نیاز به همکاری داشتند میتوانند روی انجمن کارافرینی حساب کنند و ما در کنار انها هستیم.

گفت و گو از محدثه زمانی

انتهای پیام/

برچسب ها:
انجمن کارآفرینی بابک فارسی کارآفرینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نسرین نوروزی

    بسیار عالی و باعث مباهات است که افرادی دلسوز و مبتکر و متفکر همچون آقای فارسی در جهت خدمت به کشور و شهرستان و علی الخصوص همشهریان محترم فعالیت دارند و گامهای ارزشمندی در جهت اعتلای فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی برداشته اند از خداوند منان سلامتی و توفیقات روزافزون برای ایشان وهمکاران خدومشان در این عرصه مسئلت داریم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان