مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان:

جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و قانون است

  • شناسه خبر: 164585
جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و قانون است

مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان گفت: جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و قانون است و شرع و قانون را در کنار هم قرار داده و تصمیم گیری میکنند.

خانه » سیاسی » جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و قانون است

به گزارش خانه خشتی ، محمد حسینی نسب مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از نهاد های مهم حکومتی است که رسالت و مسئولیت مهمی را برعهده دارد.
وی افزود: کشورها برای اینکه احساس کنند مترقی هستند و با مشکلات کمتری روبرو هستند قانون نوشتند در کشور ما از سال ۱۲۸۰ بحث نوشتن قانون اساسی مقدمات ان فراهم شد، تبلور بلوغ فکری هر جامعه به قوانینی است که ان کشور وضع میکند و به ان عامل باشد.
وی خاطر نشان کرد:پس از انقلاب به فرمان امام پیش نویس قانون اساسی توسط دکتر حبیبی نوشته شد و مردم در سال ۱۳۵۹ به قانون جمهوری اسلامی رای دادند.
قانون اساسی مشتمل بر ۱۷۱ بند است که شرح وظائف مجلس دولت قوای سه گانه و همه ی ارگان ها در آن آمده است.
حسینی نسب با اشاره به وظایف شورای نگهبان گفت: یکی از وظایف شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است زمانی که برداشت های متفاوتی از قانون میشود اعضای شورای نگهبان آن را تفسیر میکنند.
وی یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان را نظارت بر روند انتخابات خواند و افزود: همچنین مهم ترین وظیفه ی شورای نگهبان نظارت بر قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان قوانینی را که تصویب میکنند باید قبل از اجرا به شورای نگهبان بروند تا انها را بررسی کنند که مخالف با شرع اسلام و مغایر با قانون اساسی نباشند و آن زمان لازم الاجرا میشود.
حسینی نسب تاکید داشت: شورای نگهبان متشکل از ۱۲ نفر است که ۶ نفر از انها فقیهانی هستند که توسط ولی فقیه انتخاب میشوند و ۶ نفر دیگر حقوقدان هستند که توسط قوه قضاییه انتخاب میشوند.
وی افزود:ولایت فقیه و سپاه پاسداران و شورای نگهبان همیشه مورد هجمه دشمن هستند.
حسینی نسب در خصوص تایید صلاحیت افراد برای انتخابان گفت:کسانی که مفاسد اخلاقی و اقتصادی نداشته باشند و در برابر حکومت ایستادگی نکرده باشند مورد تایید شورای نگهبان هستند.
وی همچنین در خصوص جایگاه شورای نگهبان بیان کرد: جایگاه شورای نگهبان صیانت از حقوق ملت و قانون است و شرع و قانون را در کنار هم قرار داده و تصمیم گیری میکنند.
حسینی نسب با بیان وظیفه ی مردم در زمان انتخابات گفت: وظیفه ی مردم این است که خوب تحقیق کنند بشناسند و بعد انتخاب کنند.
وی همچنین تصریح کرد: از کسانی که میخواهند نامزد انتخابات شوند میخواهم که تبلیغ زود هنگام نداشته باشند و در چهارچوب قانون حرکت کنند.
مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اظهار داشت: شورای نگهبان در سراسر کشور و حتی در شهرستان رفسنجان گرایش سیاسی به هیچ جناحی ندارد و مستقل و براساس قوانین عمل میکند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر میخواهید در اسفند ماه امسال مجلسی کارا و موثر داشته باشیم باید اگاهانه و با شناخت انتخاب کنیم اگر بدون شناخت عمل کنیم یک خیانت بزرگ است و برای کل کشور مشکل پیش می آید.

برچسب ها:
شورای نگهبان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان