فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

مردم و دولت باید نسبت به هم هم افزایی داشته باشند 

  • شناسه خبر: 164470
مردم و دولت باید نسبت به هم هم افزایی داشته باشند 

فرماندار رفسنجان گفت :باید به سمتی برویم که مردم خود را از دولتها جدا ندانند به این مفهموم  نباشد که هر کاری که هست باید دولت انجام دهند و مردم در حاشیه باشند و یا برعکس ،مردم و دولت باید نسبت به هم هم افزایی داشته باشند .

خانه » آخرین اخبار » مردم و دولت باید نسبت به هم هم افزایی داشته باشند 

به گزارش خانه خشتی ؛ مجید فصیحی هرندی صبح امروز در دیدار با رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با تبریک میلاد امام رضا (ع) و هفته بهزیستی اظهار داشت :دولتها به خاطر مسئولیت اجتماعی باید به وظایف خود عمل کنند عواملی هم که در جامعه باعث معلولیت می شود قابل کنترل هستند و عوامل غیر  قابل کنترل هم با راهکارهای جدید قابل کنترل می شوند.

وی بیان داشت : معلویت های ناشی از مسائل ژنتیکی نسبت به سال های گذشته به دلیل پیشگیریهایی که انجام می شود بهبود یافته است .

فصیحی هرندی تصریح کرد : اقدامات دولتی با توجه به بودجه هایی که در این خصوص گذاشته می شود شاید نتوان نمره خوبی به آن داد ولی با این حال  انگیزه در این کار وجود دارد .

وی افزود : برخی کارها جنبه فردی دارد و مشکلاتی در جامعه ایجاد می کند ولی برخی شغلها بسیاری از مشکلات را حل می کنند بر حسب موقعیت اگر به بازنشستگی نائل شویم ولی  برخی از مسئولیت های اجتماعی هستند که ما به عنوان مسئولین باید مراقب باشیم که در آینده جلوی ان گرفته شود.

فرماندار رفسنجان گفت :مثلا به صورت علمی و عملیاتی در بعضی ها زمینه ها اگر ورود می کردیم تعداد معلوین شاید کمتر می شد یا با تولید خودرو با ایمن کیفیت بالا و رعایت کردن نکات ایمنی می توانیم از معلولیت های ناشی از تصادفات جلوگیری کنیم و این موارد  قابل پیشگیری است .

وی افزود : باید به سمتی برویم که مردم خود را از دولتها جدا ندانند به این مفهموم  نباشد که هر کاری که هست باید دولت انجام دهند و مردم در حاشیه باشند و یا برعکس ،مردم و دولت باید نسبت به هم هم افزایی داشته باشند.

هرندی عنوان داشت :برخی از کارهایی که مردم انجام می دهند ناشی از عملکرد نادرست خودشان است و دولت در آن دخیل نیست، دولتها بخشی از وظایف اجتماعی خودشان را انجام می دهند در کنار آن اگر بخش خصوصی به کمک دولت نیاید این امکانات موجود با توجه به افزایش نیازها و شرایط موجود در آینده دچار مشکل خواهیم شد .

وی ادامه داد: از طرفی هم باید تسهیلات را برای بخش خصوصی فراهم کرد ،اگر واقعیتی اتفاق افتاد باید نظارت و کنترل شود از لحاظ تخصصی کمک کرد.

وی با بیان اینکه  ۳۱۵ هزار نفر جمعیت شهری و روستای رفسنجان است گفت : با توجه به جمعیت شهری جمعیت خاصی وجود دارند که ارائه خدمت به آنها متنوع است و تفاوت هایی زیادی با هم دارند مثلا معلولین از همه جهات خدمات متفاوتی دارند که با توجه به خدماتی که به این قشر می شود به اهمیت کار بهزیستی پی خواهیم برد .

فصیحی هرندی بیان داشت : اگر همه دستگاه ها از جمله خیریه ها ،کمیته امداد و بهزیستی و دیگر ارگان های حمایتی باهمدیگر هم افزایی می کردند می توانستند خدمات بهتری به معلولین و جامعه هدف ارائه بدهند .

وی خاطرنشان کرد : ما با رویکرد جدید، ارتباط با دستگاه های دولتی و خصوصی را در همه زمینه ها ارتقا می دهیم و در اتاق فرماندار بر روی همه باز است محدودیت ما شاید محدویت زمانی باشد ولی همیشه پاسخگو هستیم .

فرماندار رفسنجان بیان داشت: فرمانداری کارش فقط جلسه گذاشتن است و کارش اجرایی نیست اگر برگزاری جلسه دارای هدف والا و جدی باشد قطعا  باید نتیجه ای در برداشته باشد و وظیفه فرمانداری برقراری ، حفظ امنیت شهری و  امنیت در انتخابات است .

وی افزود : برقراری هماهنگی بین تمامی دستگاه های شهرستان از وظایف غیر ذاتی فرمانداری است .

فصیحی هرندی تاکید داشت : لذت خدمت به مردم با هیچ چیز قابل مقایسه نیست ،اگر نگاه خدمت فردی باشد خدمت معنا ندارد و بی اعتمادی در جامعه به وجود می آید ولی اگر نگاه ،نگاه عمومی باشد خدمت به مردم صورت می گیرد و ارزش آن بیشتر می شود .

وی یادآور شد : در جامعه افرادی هستند که با تفکر و بینش خود تاثیرات مثبتی بیشتر از هزینه کردن مال و ثروت خود انجام داده اند .

فرماندار رفسنجان گفت : اگر بخواهیم آینده موفقی داشته باشیم با توجه به هجمه شرایط فرهنگی و اقتصادی یادمان باشد ما در سنگر چه کسی جهاد می کنیم ، حداقل باید بر روی انعکاس خبرها واقع بین باشیم .

وی افزود : معلولیت محدودیت نیست چه بسا معلولانی هستند که کارهایی انجام میدهند که افراد سالم نمی توانند انجام دهند .

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه جامعه ای که به نیازهای خود واقف نباشد وابستگی آن زیاد خواهد شد اذعان داشت : باید رویکردمان متفاوت باشد، خدمت کردن گاهی وقتها برای عدم ورود کردن به برخی کارها هم است .

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان