جشن میلاد گوهر عفاف و بزرگداشت روز دختر در رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 164143
جشن میلاد گوهر عفاف و بزرگداشت روز دختر در رفسنجان برگزار شد / عکس

به مناسبت میلاد باسعادت حضرت معصومه(ع) و بزرگداشت روز دختر و هفته حجاب و عفاف ، مراسمی جشنی با حضور بانوان در پارک بانوان رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » جشن میلاد گوهر عفاف و بزرگداشت روز دختر در رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، به مناسبت دهه کرامت و هفته ی عفاف و حجاب ، جشن میلاد حضرت معصومه(س) گوهرعلم و عفاف و بزرگداشت روز دختر روز گذشته به همت بسیج مقاومت رفسنجان و حوزه علمیه خوهران ریحانه النبی در پارک مهربانو (بانوان) برگزار شد.
بازارچه خیریه جهت کمک به سیل زدگان، نمایشگاه عکس عفاف و حجاب و کنترل فشار خون بانوان از برنامه های جنبی این مراسم بود.

عفاف
فاطمه محمدیان استاد دانشگاه حضرت نرجس رفسنجان در این مراسم گفت : انسان بطور هرچیزی را که زیباست دوست دارد، یک پارچه مشکی صرفا نمی تواند حجاب باشد ، عفت درونی حجاب است.
وی به بحث حجاب در ادیان مختلف پرداخت و گفت: در طول تاریخ حجاب فقط در ادیان الهی هم مطرح شده و ایرانیان با قدمت سه هزار و پانصد ساله و اولین قوم ایرانی مادها و سپس ساسانیان در نقاشی ها و تمثال های غار نشین انسان از ابتدا دنبال این بودند که خود را بپوشانند. در بحث ایرانی در تاریخ زنان مادها حجابی داشتند با پیراهن های بلند چین دار، شلوار و چارقد یا شنل بلندی که روی لباس داشتند.

عفاف
محمدیان افزود : در قوم یهود حجاب خیلی سخت گیر تر است به صورتی که حتی بعضی اقوام خانم هایشان را پنهان میکردند و بعضی دیگر می‌گفتند باید خانم هایشان چهره و دست هایشان بپوشانند.
وی با اشاره به مضمون آیات ۳۹تا۵۹ سوره ی احزاب بیان داشت: تمام مفهوم این آیات احترام گذاشتن به بانوان است زیرا با این پوششی که دارند به عفت نزدیک تر هستند و مورد آزار و اذیت قرار نمیگیرند.
محمدیان اظهار داشت : یکی از انواع حجاب ، حجاب چشم است امر حجاب اول برای مردان سپس برای بانوان ، آقایان هم باید مراعات عفت و حیای مردانگی خودشان را داشته باشد .
بانوان بایستی این مورد را در نظر داشته باشند که نازک و نرم صحبت نکنند آن هایی که در قلب و دلشان بیماری و مرض است این باعث میشود این ها به طمع بیافتند این دقیقا عین فرمایش قرآن است .
وی در آخر بیان داشت: در قرآن هیچ آیه و یا حدیثی پیدا نمی کنید که بگوید زن خوب نپوشد پس بنابراین باید متعادل باشیم ، اسلام برای حجاب حدی نگه داشته و هم در حجاب چشمی و هم در رفتار ، همه ی این ها اگر رعایت شود نتیجه ی آن یک خانم مومن می شود که مورد رضایت دین و خداوند است .

عکس و خبر از فاطمه السادات حسینی

عفاف عفاف عفاف عفاف عفاف عفاف عفاف عفاف عفاف عفاف

انتهای پیام/

برچسب ها:
عفاف هفته عفاف و حجاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان