امام جمعه رفسنجان:

امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی و عمومی است

  • شناسه خبر: 164062
امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی و عمومی است

امام جمعه رفسنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی و عمومی است و بر عهده ی یک گروه خاص نیست ، همه باید قیام کنند لذا امر به معروف جزو فروع دین آمده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی و عمومی است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رفسنجان که صبح امروز با حضور اعضای ای ستاد در محل دفتر امام جمعه برگزار شد با تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر و با برشمردن صفات جمال و جلال این بانوی گرانقدر ، به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: انجام خطا طبیعی است اما مادامی که در جامعه علنی نشده تنها به زیان فرد است و اگر علنی شود به جامعه ضرر می رساند، هرچه گناه در پوشش باشد به نفع جامعه و آرمان های دین است.
وی افزود: در مقابل گناهان آشکار هیچ کس نباید ساکت بماند و وطیفه آحاد مردم است، امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی و عمومی است و بر عهده ی یک گروه خاص نیست ، همه باید قیام کنند لذا امر به معروف جزو فروع دین امده است.

رمضانی پور گفت: توانایی امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ایجاد و به اهلش واگذار شود، همه ی مردم در این زمینه باید سهیم باشند.
امام جمعه رفسنجان گفت: نباید بگوییم که افراد از انقلاب دور شدند بلکه امروز بانوان محجبه بیشترین جمعیت بانوان را تشکیل می دهند، این خصلت بدی است که جلوه می کند گرچه اندک باشد.
وی خاطر نشان کرد: بایستی استطاعت و توانایی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ایجاد کنیم تا آمران به معروف فعال شوند، با کار همگانی جامعه اسلامی به سمت آرمان ها خواهد رفت.

رمضانی پور گفت: طرح نظارت ناجا با عنوان ناظر در خصوص افرادی که در داخل خودرو دست به کشف حجاب می زنند قابل تقدیر است، تذکر لسانی با برخوردی کریمانه و مهربانانه همان نظارت همگانی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها:
امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان