در جلسه پدافند غیرعامل مطرح شد:

مشکلات جایگاههای سوخت در شهر رفسنجان پیگیری می شود

  • شناسه خبر: 163798
مشکلات جایگاههای سوخت در شهر رفسنجان پیگیری می شود

اعضای ستاد پدافند غیرعامل شهرستان رفسنجان به بررسی مشکلات جایگاههای سوخت پرداختند.

خانه » اجتماعی » مشکلات جایگاههای سوخت در شهر رفسنجان پیگیری می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ صبح امروز جلسه شورای پدافند غیرعامل با حضور علی آرمان معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

معاون عمران و برنامه ریزی فرماندار در این مراسم اظهار داشت :همه دستگاه ها باید بحث پدافند غیرعامل را پیگیری و مشکلات در این خصوص را رفع کنند و همچنین در صورت لزوم تامین اعتباراتی داشته باشند .

رئیس مرکز بخش فرآورده های نفتی رفسنجان به عدم استاندارسازی جایگاه های سوخت اشاره کرد و گفت : استانداردسازی جزو ملزومات حیاتی یک جایگاه است متاسفانه برخی جایگاه های سوخت استاندارسازی نشده اند این مهم باید توسط شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه در احداث برخی جایگاه های سوخت مشکل ترافیک و معابر عمومی رعایت نشده است افزود : همچنین باید برنامه ریزی شود تا به جایگاه های سوختی که فاصله قانونی از منطقه مسکونی را رعایت نمی کنند و دود ناشی از سوخت آن باعث مشکلاتی برای ساکنین اطراف آن می شود مجوز داده نشود .

رئیس هلال احمر رفسنجان هم پیشنهاد ایجاد یک جایگاه پمپ بنزین،گازوئیل و گاز برای نیروهای امنیتی در زمان حادثه و اتفاقات بحرانی را داد .

مصطفی  بخشی بخشدار رفسنجان در خصوص پیش بینی مراکزی برای اطفای حریق در خصوص مراتع و گیاهانی که در اثر بارندگی فروردین ماه  رویش پیدا کردند و در اثر گرما خشک شدند و امکان آتش سوزی در این مراتع زیاد است گفت :در مناطق دره در و خنامان که گرمای هوا شدید است تیم هایی در این روستاها به مشارکت دهیاری و شوراها برای اطفای حریق احتمالی تشکیل شده است و با پیگیریهای بخشداری از امکاناتی که شرکت سیمان زرین کرمان دارد در صورت حادثه برای این مناطق استفاده شود .

در این جلسه دستگاه های و ارگان های مختلف به بیان مشکلات خود در حوزه پدافند غیرعامل پرداختند .

در این جلسه پیگیری مشکلات ایستگاه های سی ان جی گاز ،بحث پیگیری جهت نصب دیزل ژنراتور برق در جایگاهای عرضه  سوخت و سایز مکان هایی که نیاز به برق اضطراری دارند ،ساماندهی فروشگاه ها سم و غیرمجاز در سطح شهرستان ،کاهش تهدیدات زیستی در حوزه شهرستان و مقابله جدی با آن در حوزه های مختلف ،بحث تشخیص و قرنطینه سازی دام ها و جمع آوری دامداریهای غیر مجاز،بحث  خودگردان های شهرستان و مدیریت بحران ها بدون تکیه بر مرکز استان ،آشنایی با پدافند غیرعامل و تهدیدات دشمن و برگزاری دوره های آموزش برای کارکنان دولت و  پایدارسازی ارتباطات و تشکیل شورای پدافند غیرعامل و پیگیری مسائل و بازدید از واحدهای مشکل دار با همکاری همدیگر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

همچنین در این جلسه بر همکاری همه دستگاه های جهت رفع نواقص ،تاکید و حساسیت همه دستگاه ها و همچنین خانواده ها برای ایمنی سازی و مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی ،اطلاع رسانی به آحاد جامعه در خصوص مشکلاتی مانند آتش سوزی در مراتع و جلوگیری از سرایت آن و برنامه ریزی و پیگیری برای برنامه های پدافند غیرعامل شهرستان تاکید شد .

برچسب ها:
پدافند غیرعامل جایگاههای سوخت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان