امام جمعه رفسنجان:

اصلاح معیشت مردم ضرورت آنی دارد / به آنهایی که از همدلی در شهر سوء استفاده می کنند هشدار می دهیم

  • شناسه خبر: 163687
اصلاح معیشت مردم ضرورت آنی دارد / به آنهایی که از همدلی در شهر سوء استفاده می کنند هشدار می دهیم

امام جمعه رفسنجان گفت: اصلاح معیشت مردم ضرورت آنی دارد می طلبد دولت و مجلس تلاش بیشتر داشته باشند دشمن نباید به خاطر اقتصاد به ما طمع کند و اقتصاد مقاومتی بایستی در کشور نهادینه شود.

خانه » سیاسی » اصلاح معیشت مردم ضرورت آنی دارد / به آنهایی که از همدلی در شهر سوء استفاده می کنند هشدار می دهیم

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین، با گرامیداشت هفته بدون دخانیات اظهار داشت: متاسفانه بر اثر کاری فرهنگی اندک تعداد افرادی که روی آوری به دخانیات در سالهای اخیر به ۱۵ درصد افزایش یافتند این خطر است و ما حق نداریم به خودمان ضرر وارد کنیم، کمک کنیم و افراد را از این مورد به دور بداریم.

وی با گرامیداشت روز جهانی اهدا کنندگان خون بیان داشت: خون سالم مایه حیات است، رفسنجان در بحث اهدای خون پیشتاز است، می طلبد بانوان بیشتر در این امر سهیم شوند.

رمضانی پور به تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) و نامگذاری هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: از دست اندر کاران در امر کشاورزی که یک جهاد بزرگ است صمیمانه تشکر کنیم که پای کشاورزی ماندند و استقامت کردند و حق هم همین است که به کشاورزی باور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شایسته است امر کشاورزی مدیریت شود ، خوب است از کارشناسان دانش اموخته ای که رایگان مشاوره می  دهند استفاده شود این کارشناسان در خدمت شما مردم هستند، به کشاورزان توصیه می کنم از دانش بروز امر مقدس کشاورزی بهره گیرید، آبیاری قطره ای به جای غرقابی موثر است  ، امسال بایستی پسته می داشتیم ولی متاسفانه ما درست عمل نمی کنیم ، از کار کارشناسی کشاورزی بهره بگیریم تا افزایش محصول را شاهد باشیم .

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: فصل تابستان در پیش است، ۱۰ درصد صرفه جویی باعث می شود با کمبود مواجه نشویم هیچ مسئولی نمی خواهد آب قطع شود اما اگر آب کم شود مجبورند سهمیه بندی کنند.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به حضور نخست وزیر ژاپن و ودلالی وی به عنوان یک کشور بزرگ صنعتی دنیا برای آمریکا اظهار داشت: من اکر جای آقای آبه بودم هیچ گاه این کار حقیرانه را انجام نمی دادم که برای رئیس جمهور حقیری مثل ترامپ در مقابل بزرگ سیاست مدار عالم دلالی کنم؛ چه زیبا حرکتی رهبر حکیم دارند قبل از اینکه آبه بخواهد حرفی را مطرح کند می فرمایند ما هیچ پیامی را از ترامپ دریافت نمی کنیم در حالیکه رئیس جمهور ژاپن حاوی پیام کتبی و شفاهی رئیس جمهور آمریکا بود.

وی افزود: نخست وزیر ژاپن با فرمایشات صریح و شفاف همراه با عزت حکمت و مصلحت و اقتدار رهبرفرزانه انقلاب روربرو شد و ایشان گوشزد کردند کشور ژاپن می تواند اگر مایل باشند رابطه ی اقتصادی با کشور ما داشته باشند یعنی ما التماس نمی کنیم برای رابطه.

رمضانی پور با بیان اینکه مذاکره با تحت فشار قرار دادن شدنی نیست خاطر نشان کرد: دنیا اینچنین رهبری را نظیر ندارد کارشناسان زبر دست آمریکایی اذعان می کنند که امریکا باید اینچنین رهبری را می داشت که با شجاعت و شهامت و صراحت کلام منافع ملی کشور را در نظر میگیرد، رهبر ما به ملت و اسلام و انقلاب هرگز کوتاهی نکرده و نمی کند.

وی تصریح کرد: سعودی های تلاش می کنند در منطقه اتش بیافروزند و سفره  بیاندازد ، دو کشتی نفتی در ابهای عمومی دریای عمان توسط صهیونیست ها منفجر می شود دلیل بر این است که انها در منطقه اتش ایجاد میکردند وگرنه اگر ایران نبود ملوانان این دو کشتی نیز در اتش می سوختند.

رمضانی پور بیان داشت: وزیر امور خارجه آمریکا غلط کرده و گفته که ایرانی ها مقصر بودند این حرف یاوه و بیجایی است چرا که همه ی منطقه در اختیار ایران است و دلیلی برای این کار قبیح ندارد.

وی همچنین بیان داشت: اصلاح معیشت مردم ضرورت آنی دارد می طلبد دولت و مجلس تلاش بیشتر داشته باشند دشمن نباید به خاطر اقتصاد به ما طمع کند و اقتصاد مقاومتی بایستی در کشور نهادینه شود.

خطیب جمعه رفسنجان در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به برخی اقدامات غیر فرهنگی و ضدارزشی در شهر رفسنجان پرداخت و اظهار داشت: به جبهه انقلابی فرهنگی شهر توصیه دارم که فعال تر عمل کنند اگر این جبهه انقلابی در عرصه های ارزشمند فرهنگی فعالانه و مسئولانه عمل کنند مسئولان شهر باید در برابر انها پاسخگو باشند .

وی افزود: اینکه برخی یاوه سرایی کنند و بنویسند یک تعداد اندک آدم مخالف هستند که مزخرف می گوید یک عده اندک آیا دهها هزار نفر انسان مومن انقلابی رفسنجان با کنسرت در فضای باز موافقند؟ اگر موافقید اعلام کنید و اگر مخالفید اعلام کنید که مخالف این حرکت ضد ارزشی هستید .

رمضانی پور گفت: وقتی یک مقدار بی تفاوتی نشان دهیم غیر مسئولانه عمل کنیم امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم طبیعی است که افراد ضد ارزشی میدان پیدا می کنند، جبهه انقلابی فرهنگی به وسط میدان آیند باید پاسخ دهند وگرنه شکایت می کنیم.

وی بیان داشت: کسانی که انقلاب و کشور را حفظ می کنند همین نیروهای انقلابی هستند کسانی که اهل رقص هستند دنبال منافع دنیایی پست و مقام هستند نه کارهای ارزشی لذا آقایان مسئول به این طرف هم نگاه کنید .

رمضانی پور بیان داشت: اتحاد و همدلی را می گویند باید وجود داشته باشند قبول داریم اما برخی ازان سوء استفاده می کنند و این کارهای ضاله و باطل نمی تواند عملکرد محسوب شود از جشن همدلی واژه مقدس استفاده نکنید این کنسرت ها عملکرد نیست یک کار ضد ارزش از خداغافل کن است.

اگر فرماندار و نماینده جدید یا شورا و شهردار عوض می شوند می گویند قبلی ها کار نکردند نه اینقدر بی انصاف نباشید همه کار کردند اگر کار نمی کردنداین مسئولیتها بدست ما نمی رسیدند، در دوره های گذشته کارهای زیر ساختی انجام شده کارهایی که حیات رفسنجان را در پی دارد بی انصافی نکنید غلو نکنید ، فعالیتها شدت و ضعف دارد اگر ما بخواهیم قضاوت کنیم می گوییم در گذشته بهتر کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: امروز در رفسنجان یک فضای همدلی و وحدت وجود دارد اما برخی سواستفاده می کنند به انها هشدار می دهیم.

 

برچسب ها:
اصلاح معیشت امام جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان