در نوروز کجای ایران را بگردیم ؟ (۴)

  • شناسه خبر: 16352
در نوروز کجای ایران را بگردیم ؟  (۴)

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” : گرچه شهر رفسنجان در کویر واقع شده اما دارای مکانهای تاریخی ، بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی فراوانیست و هرساله تعداد زیادی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی این شهرستان را برای تفریح وبازدید انتخاب میکنند. رودخانه ی علی آباد راگه ، علی آباد راگه یکی از روستاهای […]

خانه » آخرین اخبار » در نوروز کجای ایران را بگردیم ؟ (۴)

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” : گرچه شهر رفسنجان در کویر واقع شده اما دارای مکانهای تاریخی ، بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی فراوانیست و هرساله تعداد زیادی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی این شهرستان را برای تفریح وبازدید انتخاب میکنند.
رودخانه ی علی آباد راگه ، علی آباد راگه یکی از روستاهای منطقه ی سرچشمه که در ۴۰ کیلومتری رفسنجان واقع شده و زیبایی شگفت انگیز و ماهیان رودخانه ی جاری در این مکان چشم هر بیننده ای را بخود جلب میکند.از ویژگیهای مهم دیگر این رودخانه این است که به مرور زمان شاید صدها سال با گذر این آب دره ای با عمق ۲۵ تا ۳۰ متر ایجاد کرده که دیواره و سنگهاو صخره های این دره از دامنه ی کوه در دشت صاف وبدون ناهمواری به حالت طبقاتی و تکه ای تشکیل شده است ، فراوانی آب این رودخانه در فصل بهار و تابستان است.
کوه شاه خیر الله ، نرسیده به منطقه ی پاریز رفسنجان کوهی بنام شاه خیرالله وجود دارد که یکی از معدود کوههای ایران با شیب منفی و به صورت هلالی است.
هرچه از این کوه بالاتر میروید به شیب۹۰ تا ۱۳۰ درجه میرسید و تنها کوهنوردان و افرادیکه صخره نورد هستند میتوانند به بالای این کوه بروند. در پای این کوه قبرستان وزیارتگاهیست که مردم برای گرفتن حاجت با روشن کردن شمع و نذر و نیاز به این مکان مراجعه میکنند.
دومین غار دهنه گشاد در دنیا ، غار ایوب (دهج) طبیعی مذهبی در مابین منطقه انار و شهربابک و با فاصله ی ۲۰۷ کیلومتری از رفسنجان واقع شده ، این غار با دهنه حدود ۶۵ متری در زمره‌ی بزرگ‌ترین غارهای جهان قرار دارد و یکی از زیارتگاه‌های روستاییان اطراف میباشد .
وجود سه چشمه یکی در دهنه ورودی ، دیگری در منتهی‌الیه سمت چپ غار و در ارتفاع حدود ۸۰ متری ,مجاور زیارتگاه گذر ایوب نبی و سومی در منتهی‌الیه
سمت راست در ارتفاع ۶۰ متری, طراوت خاصی به محیط داخل غار با وجود پرندگان و چلچله ها بخشیده ، به دلیل زیارتی بودن محل، نوع مسیر و همچنین منظره فوق‌العاده، از این محل جهت مقاصد مختلفی می‌توان بهره برد./

تنظیم : رضایی

برچسب ها:
1392 در نوروز کجای ایران را بگردیم ؟ (4) رفسنجان سال نو گردشگری نوروز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان