کلنگ خیری دیگر از امین بر زمین رفسنجان زده شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 162754
کلنگ خیری دیگر از امین بر زمین رفسنجان زده شد / تصاویر

هنرستان فنی امین در رفسنجان به همت خیر حاج حسین امین با حضور مسئولین استانی و شهرستان کلنگ زنی شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » کلنگ خیری دیگر از امین بر زمین رفسنجان زده شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، هنرستان امام رضا(ع) در رفسنجان از سال ۱۳۴۹ به همت خیر گرامی حسین امین در زمینی بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع وقف امام رضا(ع) و تقدیم آموزش و پرورش شهرستان گردید، این هنرستان با ۶۱۷ هنرجو از قدیمی ترین هنرستانهای استان است که تاکنون بیش از هزار نفر کارآفرین تربیت نموده و در کشور نیز دارای رتبه است از جمله کسب رتبه اول کنکور فنی در سال ۹۳ و المپیادهای کشوری در چندین سال متوالی توسط هنرجویان این هنرستان .

و امروز باز هم به همت خانواده خیر حاج جسین امین بخشی دیگری از زمین این هنرستان جهت احداث هنرستان فنی امین کلنگ زنی شد. این آیین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد با تقدیر از خانواده امین همراه بود.

هنرستان فنی امین بناست در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در سه طبقه با ۱۷ الی ۱۹ کلاس، ، با اعتبار ۵ میلیارد تومان توسط خیر ظرف مدت ۱۵ ماه به بهره برداری رسد.

حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش رفسنجان در آیین کلنگ زنی هنرستان امین گفت: اندیشه والای سخاوتمندانه و خیرخواهانه خانواده امین را می ستایم و معتقدم نام امین بر تاریخ شهرستان حک شده است و خواهد درخشید.

وی افزود: امیدواریم شاهد ارتقای سطح کیفی آموزش باشیم چرا که نیازمند فارع التحصیلان متخصص هستیم که از همین چرخه آموزش ایجاد می شوند.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان نیز در این آیین به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: در استان کرمان ۷ هزار فرصت شغلی در سه دسته کار وجود دارد که تنها ۴ هزار فرصت شغلی وجود دارد که بدون متخصص است .

وی با بیان اینکه ۴ میلیون نفر در صف اشتغال کشور قرار دارند بیان داشت: بایستی مدارس و دانشگاههای ما به سمت مهارت در کنار آموزش روند، در کشورهایی همچون سوئد و فنلاند پایه و اساس آموزش، هنرستان های فنی قرار گرفته اند، بایستی حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار باشد.

انارکی محمدی گفت: متاسفانه نگاه به هنرستان بحث صعیف بودن دانش آموزان است در حالیکه می توان بهترین و خلاقانه ترین دانش آموزان را از هنرستان‌ها داشت.

نماینده مردم رفسنجان پیشنهاد برگزاری سالانه برنامه ای فرهنگی و هنری برای یادبود زنده یاد امین و استفاده از زمین های اطراف هنرستان در بحث تجاری را نیز کرد.

زهره امین فرزند مرحوم حاج حسین امین که به نمایندگی از خانواده امین در این جلسه حضور داشت بیان داشت: پدرم دوست داشت کار تخصصی انجام شود، ساختن مرحله مرحله است و همکاری و همفکری می طلبد، اگر مسئولین همراه و هماهنگ باشند شهر ساخته می شود اگر همکاری نکنند و تضادها منافعی ایجاد کنند و دنبال قدرت شخصی باشند هیچ اتفاقی نمی افتد.
وی افزود: راه نجات در یادگیری است، با شعار ساختن ایجاد نمی شود، امیدوارم این هنرستان قدمی باشد تا کارآموز ما بتواند ایجاد اشتغال کند.

اسکندری مدیر کل آموزش و پرورش  استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش استان کرمان بر خود می بالد که از ابتدای دولت تدبیر تا ۱۲۰۰ کلاس درس توسط خیرین و با همکاری نوسازی مدارس ساخته شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: شهرستان رفسنجان بنیان گذار خیرین در استان کرمان است و همیشه در تمامی زمینه ها سرآمد است.

اسکندری ضمن قدردانی از خانواده امین بیان داشت:  این خانواده که از ۵۰ سال قبل به فکر این بنای ارزشمند بودند امرروز با این اقدم خیر کار ارزشمندی در تاریخ آموزش و پرورش گذاشتند خیرین کارشان خدایی است و عشق و علاقه می خواهد ، انها دل از دنیا بریده و دلسوز مردم هستند.

وی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش نگاه این است که مدرسه و کلاس درس واقعی باشد اعتفاد داریم هرچه بخواهد در کشور اتفاق بیافتد از مسیر کلاس و درس میگذرد. در اسناد بالادستی نگاه ویژ به مدرسه و کمک دیگران به امر آموزش و پرورش دارد دولت به تنهاایی قادر نیست مشکلات آموزش به ویژه فضا آموزشی را حل نماید، خیرین سهم به سزایی در این امر دارند.

اسکندری تصریح کرد: مراکز آموزشی می توانند با درآمد پایدار روی پای خود بایستند ، بحث کاربری تجاری فضاهای آموزشی در دستور کار است، می طلبد که مسئولین شهرستان همکاری لازم را داشته باشند در بحث درآمد پایدار مراگز آموزشی که کاربری تجاری دارند، بیشترین مشکل ما در فضای آموزشی نگهداری آن است که با کبود اعتبار روبرو هستیم.

گزارش و عکس از مریم مرادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
امین مرحوم حاج حسین امین هنرستان امام رضا(ع) رفسنجان هنرستان فنی امین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان