نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

۸ سیلوی نگهداری اسید مس ایجاد می شود /تلاش می شود آزمون استخدامی مس سالانه دو مرتبه برگزار شود

  • شناسه خبر: 162560
۸ سیلوی نگهداری اسید مس ایجاد می شود /تلاش می شود آزمون استخدامی مس سالانه دو مرتبه برگزار شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت : به منظور ایجاد زیرساخت برای صنایع پایین دستی مس   منبع ۱۱۴ هزار متر مکعبی در قالب ۸ سیلوی نگهداری اسید مس ایجاد خواهد شد .

خانه » اقتصادی » ۸ سیلوی نگهداری اسید مس ایجاد می شود /تلاش می شود آزمون استخدامی مس سالانه دو مرتبه برگزار شود

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد محمدی انارکی در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران شهرستان رفسنجان در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون در مس نیروی استخدامی نداشتیم اظهار کرد:برنامه ریزی شده تا سالانه دو مرتبه آزمون استخدامی مس برگزار شود تا شهرستان های رفسنجان ، شهربابک و پاریز به نسبت سهمشان نیروجذب کنند.

وی بیان داشت :انتقال لوله  ۲۶ اینچ نفت از بندرعباس به شرکت نفت رفسنجان به منظور آماده سازی زیرساخت  برای صنایع پایین دستی مس و به نفع شهرستان است .

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به احداث  پروژه هایی از جمله کارخانه های تولید قطعات پزشکی، داروسازی و نیروگاه پنج مگاواتی انرژی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت : نیروگاه ۵۷ مگاواتی برق بزودی احداث می شود و همچنین فیبر نوری روستاهای اودرج و داوران با هزینه ۴۰ میلیون تومان انجام شده است ،دو روستای دیگر هم به فیبر نوری مجهز خواهند شد .

محمدی انارکی با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ مشترک تلفن روستایی داریم و ۵۰۰ مشترک جدید روستایی نیز اضافه خواهد شدافزود :امسال رفسنجان در استان کرمان بیشترین سهم قیر مصرفی را برای روستاها اخذ کرده است و رتبه اول را کسب نمود .

نماینده مردم رفسنجان با اشاره به اینکه در مس سرچشمه کارخانه تولید اسید راه اندازی شده تصریح کرد : به منظور ایجاد زیرساخت برای صنایع پایین دستی مس   منبع ۱۱۴ هزار متر مکعبی در قالب ۸ سیلوی نگهداری اسید مس ایجاد خواهد شد .

محمدی انارکی همچنین درخصوص پساب پروژه اسید مس که وارد سد رسوب گیر می شود و ممکن است زندگی مردم و آبهای زیر سطحی را تحت تاثیر قرار دهد گفت :با راه اندازی پروژه اسید مس ،ذرات گوگرد و کنسانتره مشکل جنبی دارد ممکن است پساب آن وارد سد رسوبگیر شود و احتمال آلودگی آب وجود داشته باشد اگر طبق نظر کارشناسی این مشکل وجود داشته باشد  ما پیگیر هستیم تا این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه جذب بودجه بسیارسخت است عنوان داشت : ۴۰۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید تمام شوند .

نماینده مردم رفسنجان اذعان داشت : کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به زودی  احدات خواهد شد تا بیماران به راحتی از مزایای آن بهره مند شوند.

وی در خصوص دو بانده شدن محور رفسنجان به نوق خاطرنشان کرد :با توجه به اینکه هرساله قسمتی از این مسیر با توجه به اعتباری که اختصاص می یابد ،دو بانده می شوند امسال برای‌ دوبانده شدن‌ بخشی از آن، ۱۰ میلیارد تومان هزینه و اعتبار اختصاص یافت.

محمدی انارکی تاکید داشت:اجرای فیبر نوری مخابرات رفسنجان از مخابرات کرمان تا رفسنجان در حال اجرا است و ۶۰ کیلومتر آن از مخابرات کرمان به رفسنجان انجام شده است.

با بیان اینکه ۷۰۰میلیارد تومان برای احداث فاضلاب شهری رفسنجان مورد نیاز است گفت : ماهیانه ۴۰ میلیون تومان به هیئت های ورزشی رفسنجان توزیع می شود باید عادلانه توزیع شود.

نماینده مردم رفسنجان یادآور شد :طی ۳۰ سال پیش در معضلاتی از جمله بیکاری ، آب آرسنیک ، دود مس و دیگر تبعات مس به رفسنجان عقب افتاده ایم تازه فهمیدیم که چه می گذرد باید این مشکلات پیگیری شود .

وی به مشکلات شهرک فرهنگیان اشاره ای داشت و افزود :بوی نامطبوع فاضلاب در منطقه زندان  و همچنین وجود اردوگاه افاغنه مشکلاتی را برای مردم این شهرک به وجود آورده است که پیشنهاد جابجایی اردوگاه در دستور کار است و پیگیری خواهد شد .

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان