امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

ضرورت فعال سازی بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال

  • شناسه خبر: 162447
ضرورت فعال سازی بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال

 امام جمعه رفسنجان گفت :تمام کشورهای پیشرفته دنیا از ناحیه بخش خصوصی به موفقیت دست یافتند دولت فقط نقش نظارتی داشته است .

خانه » رفسنجان » ضرورت فعال سازی بخش خصوصی در راستای تولید و اشتغال

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام عباس رمضانی پور  پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از کارگران نمونه رفسنجان که با حضور مسئولین شهرستان در تالار فرهنگی علقمه برگزار شد با تبریک روز کارگر اظهار داشت :جامعه کارگری برای خدا کار می کنند و تمام ارزشهایی که در جامعه به وجود امده است به برکت تلاش های کارگران است و به فرموده رهبر، همه ما کارگر هستیم .

وی بیان داشت :اگر خودمان را کارگر و کارگزار جمهوری اسلامی بدانیم  و تلاش را برای آبادانی به کار ببریم می تواند ما را از وابستگی به کشورهای دیگر و اجانب بی نیاز  کند .

امام جمعه رفسنجان افزود :بیش از ۶۰۰ میلیون جمعیت مناطق آفریقا و بخشی از آسیا از ما کالا می خواهند لذا باید بستر صادرات مهیا شود کشورهایی چون چین و ژاپن بازار ما را از دست نخواهند داد .

رمضانی پور با بیان اینکه توانمندی در شهرستان وجود دارد ولی برای فعال سازی آن اراده قوی می خواهد تصریح کرد :جدیت،انگیزه و اعتقاد و ایمان می تواند ما را به نقطه مطلوب برساند و ما را از وابستگی نجات دهد .

وی عنوان داشت :باید نفت را فرآورده کنیم تا بتوانیم با قیمت بهتری صادر کنیم ،باید از خام فروشی جلوگیری کنیم چراکه فرآورده سازی باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

حجت الاسلام رمضانی پور با اینکه همه کار و اشتغال در مس نیست و باید ده ها مس در شهرستان ایجاد می شد گفت :ما نباید منتظر باشیم که دولت یا مجموعه های بزرگ برای ما شغل ایجاد نمایند بخش خصوصی و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بستر مناسب برای تولید و اشتغال است .

وی با بیان اینکه اکثر هزینه های دولت صرف هزینه های جاری و دولتی می شود تاکید داشت :به بخش عمرانی در کشور توجه نمی شود تمام بودجه ها صرف کار دولت می شود ۸۴ درصد بودجه ها دست دولت است ۱۶ درصد آن مختص مجموعه ها و نهادهای دیگر است دولت چابک و پرجمعیت است و تمام هزینه ها را در خود می بلعد .

امام جمعه رفسنجان یادآور شد :مجتمع مس گل گهر به صورت غیر مستقیم قریب ۵ هزار شغل را ایجاد کرده است ولی مجتمع مس سرچشمه را چابک کرده ایم و همه هم توقع دارند کاری در این مجتمع مس  داشته باشند  .

وی با اشاره به اینکه زندگی کارگر با حقوق کارگری اداره نمی شود بیان داشت :باید رونق تولید در جامعه احساس شود ،تعصب بر خرید داخلی باید وجود داشته باشد تا بر تولید داخلی شهرستان کمک شود .

رمضانی پور بر فعال کردن بخش خصوصی تاکید داشت و خاطرنشان کرد :تمام کشورهای پیشرفته دنیا از ناحیه بخش خصوصی به موفقیت دست یافتند دولت فقط نقش نظارتی داشته است دولت ما باید این الگو را یاد بگیرد .

برچسب ها:
فرهنگسرای علقمه رفسنجان گرامیداشت روز کارگر در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان