خیریه قلب های مهربان مرهمی بر دستان زخم خورده نیازمندان رفسنجان

  • شناسه خبر: 162438
خیریه قلب های مهربان مرهمی بر دستان زخم خورده نیازمندان رفسنجان

خیریه قلب های مهربان  بر این باور است که هر جا دست نیازمندی هست وظیفه خطیری بر دوش دارد و مسئول پاسخگویی و دستگیری از نیازمندانی است که از این خیریه استمداد می طلبند .

خانه » اجتماعی » خیریه قلب های مهربان مرهمی بر دستان زخم خورده نیازمندان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، احسان و نیکوکاری بخش مهمی از فرهنگ دینی و ملی مردم ایران به شمار می‌آید و خصلت مهربانی در ایران نشان از اهتمام تاریخی مردم این مرز و بوم به امور خیریه و نیکوکاری است.

یک خیابان نه چندان عریض هم در همین رفسنجان داریم،انتهای این خیابان یک در کوچک می‌بینی که همیشه خدا، باز است،در این خانه کوچک، انسان‌هایی چنان شریف و عزیز بدون مزد و منت مشغول کاری عبادت وارند ،اینان مخلصانه و بی‌پیرایه، امید نا‌امیدانی شده‌اند که خواب و بیداری شان همه رنج و نداری است.

آمده‌ام به «خیریه قلب های مهربان»بهتر بگویم؛ دریای محبتی بی‌انتها ، خیریه‌ای که در آن مردمی از همین شهر دست‌های پر معرفت شان را به هم داده‌اند برای گرفتن دست نیازمندان رفسنجان.

خیریه قلب های مهربان  بر این باور است که هر جا دست نیازمندی هست وظیفه خطیری بر دوش دارد و مسئول پاسخگویی و دستگیری از نیازمندانی است که از این خیریه استمداد می طلبند و چشم امید به آن دارند.

 

محسن رجبی مدیر این خیریه و تیم اجرایی شان عزم شان را جزم کرده‌اند برای کاری خداپسندانه ، ایمان دارند که می‌توانند و موفق خواهند شد ،برای آشنایی با این خیریه با مدیر آن گفتگویی داشتیم انچه در پی می آید حاصل گفتگوی خانه خشتی با ایشان است ؛

بیوگرافی از خودتان؟

محسن رجبی متولد ۱۳۵۹ از سال ۱۳۷۹ در زمینه بسیج و گروه های جهادی به عنوان فرمانده پایگاه فعالیت دارم در حال حاضر هم به مدت دو سال است که مسئولیت این خیریه را بر عهده دارم و درزمینه شناسایی و یاری رساندن به نیازمندان واقعی فعالیت دارم .

چه شد به فکر تاسیس خیریه افتادید ؟

در گروه های بسیج و جهادی فعالیت داشتیم که زمینه این کار برای ما فراهم شد و نیاز دانستیم که به صورت خودجوش دست به کار شویم  اول به عنوان گروه مردمی از بهمن ۹۶ در راستای حمایت از نیازمندان واقعی فعالیت خود را آغاز کردیم در حال حاضر هم با مجوز رسمی به نام خیریه قلب های مهربان نیکوکاران رفسنجان فعالیت خود را ادامه خواهیم داد .

هدف این خیریه ؟

تهیه و توزیع مواد غذایی ،بهداشتی ،پوشاک نو و دست دوم به صورت ماهیانه هدف اصلی این خیریه است در زمینه کمک های درمانی به ندرت ورود پیدا می کردیم هزینه تعمیرات مسکن جزو کارهای ما بوده است در حال حاضر در زمینه ارائه سبد کالا  فعالیت داریم.

چند خانوار تحت پوشش این خیریه هستند و این افراد چگونه شناسایی می شوند؟

در حال حاضر ۷۶ خانوار تحت پوشش این خیریه قرار دارند  افرادی که تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و یا خیریه دیگری باشند به آنها کمک نمی کنیم فقط به خانواده های نیازمند در حد صفر خدمات ارائه می دهیم عمتدا این خانواده ها از طریق دوستان به ما معرفی می شوند اینکه به صورت حضوری باشند خیلی کم است .

ساختار تشکیلاتی این خیریه به چه صورت است ؟

ما تیم تحقیق ۹ نفره داریم ،برای هرمنطقه شهرستان، فردی برای تحقیقات در خصوص زندگی مددجو در نظر گرفته می شود بعد از تحقیق و تفحص، با مشورت و رایزنی با تیم اجرایی در خصوص ارائه خدمات (اینکه به آن فرد در چه زمینه ای می شود کمک کرد از نظر اشتغال یا سبد کالا ) به فرد نیازمند تصمیم گیری می شود .

برنامه های آینده شما جهت پیشرفت خیریه و ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف شهر رفسنجان چیست؟

در صدد هستیم که گزینه گداپروری را حذف کنیم و بیشتر در زمنیه اشتغال فعالیت کنیم هر چند در این مدت اگر خانواده ای به اشتغال نیاز داشته به صورت واسطه و معرفی به مراکز اشتغال فعالیتهایی انجام دادیم، ایجاد کارگاه جهت اشتغال خانگی برای مددجویان در راستای توانمدساختن آنها و راه اندازی بازارچه خیریه از دیگر برنامه های ماست.

تیم اجرایی خیریه مزدی هم دریافت می کنند ؟

تیم اجرایی قریب۴۳ نفر اعم از خانم و آقا نفر هستند که فقط برای رضای خداوند کار می کنند و هیچ حقوق و مزایایی دریافت نمی کنند

چند خیر از این خیریه حمایت می کنند ؟

از بدو فعالیت مان ۱۴۱ نفر خیر ثابت داریم که ماهیانه از مبلغ هزار تومان تا ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار به خیریه کمک می کنند افرادی هم هستند که در زمینه ارائه مواد غذایی ،لباس ،لوازم خانگی،غذای گرم ،گوشت و وسایل ضروری به مددجویان این خیریه کمک رسانی می کنند.

نحوه ارائه خدمات به چه صورت است ؟

سال اول فعالیتمان ،ماه به ماه سبد کالا توزیع می شد ولی به علت افزایش خانوارهای نیازمند ،هر سه ماه توزیع می شود ،گاهی اتفاق افتاده است که  به مناسبت های خاص مانند ماه رمضان و… سبد کالا دو بار در ماه توزیع شود .

خیرین شما از شهرستان هستند یا خارج از شهرستان رفسنجان ؟

بیشتر خیرین ما از رفسنجان هستند چند خیر از تهران داریم که از خوانندگان هستند در آینده با راه اندازی بازارچه خیریه  از کمک آنها استفاده خواهیم کرد  این نکته را یادآور شوم که مشکلات اقتصادی و گرانی هیچ خللی در کمک رسانی خیرین به این خیریه وارد نکرده است .

جامعه هدف شما از چه قشری است ؟

نظر دوستان در این خیریه این است که کارتن خوابها نیازمندان واقعی این خیریه هستند چون در رفسنجان کمتر خانواده ای وجود دارد که مشکل گرسنگی داشته باشد .

هزینه سبد کالا چقدر است ؟ مردم از چه طریق می توانند به این خیریه کمک کنند ؟

سبد کالای ما شامل انواع مواد غذایی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان است ،مردم می توانند از طرق مختلف در زمینه های فرهنگی ،مالی،مشاوره،راهکار،ایده های نو و…در پیشبرد اهداف این خیریه به ما کمک کنند ما از انها استقبال خواهیم کرد .

تا حالا شده نیازمندی به شما مراجعه کند و شما نتوانید به او کمک کنید ؟

ما با توجه ضوابط و قوانینی که داریم به نیازمندان واقعی کمک خواهیم کرد مثلا اگر مردی که سرپرست خانواده باشد به ما مراجعه کند ما حمایت نمی کنیم مگر اینکه ناتوان و علیل باشد جامعه هدف ما بیشتر کارتون خوابها و نیازمندان در حد صفراست  آنها بیشتر به کمک نیاز دارند .

صحبت پایانی ؟

وابسته به هیچ جناحی نیستیم هدف ما کمک به نیازمندان واقعی است ،از مردم خواهشمندیم نیازمندان واقعی را به ما معرفی کنند ما هیچ نیازمندی را رد نمی کنیم در لیست ما برای همیشه قرار می گیرند اگر خدماتی داشته باشیم به آنها ارائه می شود ،به جرات می گوییم که در ارائه خدمات و سبد کالا نهایت تحقیق و دقت را به عمل می آوریم که  کمکی که می شود به دست نیازمند واقعی برسد، بارها اتفاق افتاده که  چند ماه انبار این خیریه از مواد غذایی برنج یا کفش و یا کالای دیگر انباشته باشد ولی نیازمند واقعی نداشتیم چراکه هدف ما کمک رساندن به نیازمند واقعی است .

همه حسابهای این خیریه شفاف و مشخص است  و هزینه هایی که در زمینه امورات متفرقه از جمله مراسمات خاص انجام می شود از هزینه شخصی پرداخت می شود و هیچ مبلغی از حساب خیریه برداشت نمی شود .

خیریه قلب های مهربان در خیابان تالار عقیق رفسنجان انتهای خیابان جنب کافه باران پلاک ۵۳ واقع شده است و شماره ۰۹۳۹۵۲۳۴۴۳۰  و  ۰۹۳۵۱۹۱۶۳۴۲ راه ارتباط تلفنی با این خیریه است.

گزارش از منیژه نوروزی

عکس از امین قاسمیان

برچسب ها:
خیریه قلب های مهربان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • غزل

    سلام حدودیکسال است که دکتورهاتشخیص دادن که دختر9ساله ام سرطان خون داره .خداخودش شاهده هرچی لوازم داشتم +پول جلوی خونه ام راازصاحب خونه ام گرفتم وهرجوربوددخترم راعمل کردندالان یکماه ازعمل اون می گذره دکتوربراش 10جلسه شیمی درمانی تجویزکرده من 3جلسه ان رابردمش جلسه چهارم اون که امروزبودمن نتونستم ببرمش نه هزینه داروهاشوداشتم ونه هزینه خودشیمی درمانی را.ازشماخیرین عزیزعاجزانه تقاضای کمک دارم بخداکسی راندارم توروخدابهم کمک کنیدنمی تونم ببینم جلوی چشم هام بچه ام داره زجرمی کشه ازتون خواهش می کنم به پاتون می افتم توروخدابهم کمک کنیدبخداامیدم به دستان شماست الهی خیرببینیدهرچی ازخدامیخواهیدالهی بهتون بده دست به خاک میزنیدطلابشه براتون
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان