رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

ردیف عمرانی احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان در بودجه ۹۸ ایجاد شد

  • شناسه خبر: 162342
ردیف عمرانی احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان در بودجه ۹۸ ایجاد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ردیف عمرانی احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی و ردیف اعتباری پژوهشکده علوم پایه رفسنجان در قانون بودجه ۹۸ کل کشور ایجاد شد.

خانه » اجتماعی » ردیف عمرانی احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان در بودجه ۹۸ ایجاد شد

به گزارش خانه خشتی , دکتر علی اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان پیش از ظهر امروز در جلسه ی شورای اداری اظهار داشت: سعی میکنیم توجه مردم و رسانه ها را به مشکلات سلامت مردم جمع کنیم سردسته ی علل مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی است سرطان ها و حوادث ترافیکی از دیگر علت های مرگ و میر هستند.
وی افزود:در طول دوسال گذشته حوادث ترافیکی مرتبا در استان کرمان در حال افزایش است اختلالات روانی بیماری های مزمن ریوی وهمچنین سوء تغذیه سلامت جامعه ی مارا تهدید میکنند.
اسماعیلی گفت:از سال ۵۷ بعد از انقلاب متوسط طول عمر جامعه ی اسلامی ۵۲ و الان متوسط جامعه ی ایرانی بیش از ۷۵ سال است، متوسط طول عمر مفید جامعه ی ایرانی ۶۵ سال است و این خیلی بد است که ۱۰ سال از طول عمر خود را به شکل غیر مفیدی سپری میکنیم و اقدامات بهداشتی کیفیت طول عمر را کم و زیاد میکند.
وی خاطر نشان کرد:همزمان با تغییر رفتار و علل مرگ و میر در جامعه رفتار نظام بهداشتی کشور هم تغییر کرده است توجه به بیماری های واگیر به سمت توجه به سایر علل مهم مثل بیماری های خیلی واگیر رفته است، دررابطه با کنترل بیماری های قلبی و عروقی برنامه ای را مدنظر داریم که در همه ی مراکز درمانی شهری و روستایی درحال اجرا است.
اسماعیلی در خصوص اجرای طرح های بهداشتی درمانی بیان کرد:تمام خدمات بهداشتی رایگان است طرح غربال گری بیماری های قلبی و عروقی را انجام دادیم که در سال ۹۷ بیش از ۵۰ درصد جمعیت به ما مراجعه کردند طرح غربال گری سرطان روده ی بزرگ در سال گذشته حدود ۴۶ درصد جامعه ی هدف را غربال گری کردیم.
وی همچنین افزود:طرح غربال گری سرطان سینه در خانمها انجام شد که ۴۵ درصد جامعه ی هدف به ما مراجعه کردند و این خیلی مهم است به خصوص آدم هایی که سابقه بیماری های بدخیم در خانواده شان دارند.
اسماعیلی تصریح کرد:ما اگر هر هزینه ای را بهداشت خرج کنیم مطمئنا ۱۵ برابر آن هزینه را در آینده صرفه جویی کرده ایم. درمان یک بیمار مبتلا به سرطان مغزی بسیار سخت و طاقت فرساست پس خیلی بهتر است که یک فرد مبتلا به سکته مغزی و قلبی دچار سرطان نشود.
وی عنوان داشت:در حدود ۵۰ درصد از همه ی سرطان ها با رژیم غذایی سالم قابل پیشگیری است و در مراحل اولیه قابل درمان است. در مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی انجام خدمات دندانپزشکی برای جامعه ی هدف یعنی کودکان زیر ۱۴ سال رایگان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت:در طول سال های گذشته به خصوص سال ۹۷ در حدود ۱۲ هزار مترمربع مجموعه های علوم پزشکی در بخش درمان و بهداشت افتتاح شد چند مرکز درمانی داریم که در سال ۹۸ افتتاح میشوند.
وی اظهار داشت:چهره ی توسعه ی استان کرمان تشکیل شده و ما تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده در شهرستان های رفسنجان و انار نیازی به توسعه ی زیرساخت فیزیکی نداریم همه ی مراکز بهداشتی ساخته شده اند یا تجدید ساختار شده اند.
اسماعیلی با اشاره به مشکلات درمانی شهرستان گفت:در بخش درمان مشکلات ما خیلی زیاد است بیمارستان علی بن ابی طالب با ۳۰ سال قدمت ۱۵۲ تخت فعال بستری داریم و پیش بینی کرده ایم تا دوسال آینده مجموع تخت های فعال را به ۵۰۰ تخت برسانیم و این میتواند تا ۱۵ سال آینده بخشی از نیازهای تخصصی وفوق تخصصی و عمومی منطقه ما را پاسخ دهد.
وی خاطر نشان کرد:ما تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۱۲۰ تخت بستری در شهرستان داشته باشیم اول اینکه جامعه ی ما در حال گسترش جمعیت است و هرچه جمعیت زیاد شود تعداد بیماران نیازمند بستری بیمارستانی بیشتر خواهد شد، ۱۵۰ تا از این تعداد تخت را بخش خصوصی تقبل کرده اما بازهم ظرفیت خالی تخت در بیمارستان بسیار زیاد است.
اسماعیلی همچنین تاکید کرد:تمام مراکز بیمارستانی و بسیاری از مراکز آموزشی ما همه خیر سازی است و تا هنوز بخش دولتی نداریم و دولت تاکنون در این بخش سرمایه گذاری نکرده است.
وی خاطر نشان کرد:تلاش بسیار و هماهنگی  ها از اذرماه صورت گرفت با همکاری و هماهنگی دانشگاه و با همکاری نماینده ما توانستیم بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی را مجوز بگیریم و به عنوان یک ردیف مستقل بودجه ای در بودجه ی ۹۸ پیش بینی شده است.
اسماعیلی در پایان همچنین عنوان داشت:دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲۰ مرکز تحقیقاتی دارد که ۳ مرکز آن مرتبط به هم بودند که در سال گذشته مجوز پژوهشکده علوم پایه را ما گرفتیم با تلاش های بسیار زیاد پژوهشکده ی علوم پایه در ردیف بودجه ی مستقلی از بودجه ی کل کشور قرار گرفت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان