بازدید وزیر ورزش هم اثری نداشت / گرد و غبار بی مهری مسئولین همچنان بر چهره مجموعه آگاه رفسنجان

  • شناسه خبر: 162025
بازدید وزیر ورزش هم اثری نداشت / گرد و غبار بی مهری مسئولین همچنان بر چهره مجموعه آگاه رفسنجان

مجموعه عام المنفعه آگاه از مجموعه های تفریحی ورزشی مختص بانوان است که چند سالی است به خاطر سنگ اندازی مسئولین همچنان بلاتکلیف مانده است .

خانه » اجتماعی » بازدید وزیر ورزش هم اثری نداشت / گرد و غبار بی مهری مسئولین همچنان بر چهره مجموعه آگاه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ مجموعه عام المنفعه آگاه رفسنجان از مجموعه های تفریحی ورزشی مختص بانوان است که ساختمان اداری ، مهدکودک و همچنین ساختمان اموزشی جهت برگزاری کلاسهای مختلف از جمله زبان، کامپیوتر، آشپزی ، شیرینی پزی، سفالگری و مجسمه سازی را شامل می شود.
سونا، جکوزی، بدن‌سازی، یوگا، حمام سنتی، کافی‌شاپ و محل استراحتگاه از بخش‌های استخر این مجموعه است که محیطی عالی به شمار می‌رود.
ساختمان اداری مجموعه سه طبقه شامل سالن آموزش کلاس‌های هنری و انواع کلاس‌های ورزشی است به طوری که برای هر ورزش یک کلاس آموزشی در نظر گرفته شده است.
در سالن چند منظوره فوتسال، بسکتبال، اسکواش، پینگ‌پنگ و سایر رشته‌های ورزشی مجاز برای بانوان انجام می‌شود.


سالن آمفی‌تئاتر مجموعه، شامل یک سینما با گنجایش ۳۰۰ نفر، رستوران و غذاخوری و حدود ۲۰۰ متر فضای سالن بولینگ و بیلیارد مجموعه به همراه ورزش‌های فکری را شامل می‌شود.
۹۵ درصد ساخت فاز ۱ این مجموعه به اتمام رسیده است این مجموعه برای نه تنها بانوان رفسنجانی بلکه برای کل بانوان ایرانی اشتغالزایی شده است.
ساخت هتل ۲۴ خوابه مجهز به نمازخانه، کتابخانه ومجموعه اسکیت رو یخ (یخ مصنوعی ) آمفی تئاتر و دریاچه را از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه در فاز ۲ است .
قسمت اعظم ساخت این مجموعه به اتمام رسیده وتنها محوطه سازی بیرون این مجموعه ناتمام مانده است ولی گویا در این دوسال اخیر به علت سرمازدگی محصول پسته و بی مهری برخی از مسئولین این مجموعه همچنان بلاتکلیف مانده و افتتاح نگردیده است .
به همین منظور به سراغ حمید منتظری نماینده کارفرمای آگاه رفتیم و علت را از نزدیک پرسیدیم ؛
وی در گفتگو با ما از فروش زمینهای آگاه در خیابان امام رضا حرف به میان آورد و گفت :مجموعه آگاه از کسی توقع ندارد که به آن کمک مالی کند حداقل کاری که می توانند انجام دهند این است که با ما همکاری نمایند ، زمین های آگاه در خیابان امام رضا در زمان آقای پور محمدی تفکیک شده بودند و اصلاحیه بر آن زده شد ،شخصی بر آن اعتراض کرد که زمینها وقفی است و زمانیکه به شهرداری مراجعه کردیم گفتند مقداری از زمین ها وقف است در صورتی که ما سند مالکیت داریم و حد و حدود و عرض آن مشخص است و همین عامل باعث شده که ما نتوانیم زمین ها را بفروشیم .


وی بیان داشت :اگر زمین ها فروخته شود و خرج این مجموعه شود مشکل ما حل می شود به ما می گویند زمینها وقف است ،دو قطعه از سهمیه شهرداری وارد این زمین شده است و اصلاحیه برآن زده شده است ولی شهرداری می گوید ما تعریض کوچه را به شما نمی دهیم .
منتظری به قطعی آب آشامیدنی این مجموعه اشاره کرد وتصریح کرد:قریب سه سال است که آب آشامیدنی این مجموعه قطع است و برای ما قبض ۵ میلیونی صادر شده است این در حالی است که برای بنایی و آبیاری درختان و گیاهان این مجموعه از آب تلمبه استفاده می کردیم در حال حاضر برای مصرف آب آشامیدنی یک دستگاه تصفیه نصب کردیم و برای آینده هم این روند را ادامه می دهیم .
وی افزود:برای این مجموعه به اندازه یک منطقه ،مصرف آب دارد برای اینکه به شبکه آب شهری صدمه وارد نشود آب فیض آباد با دستگاه تصفیه می شد و ما از آب شرب استفاده می کردیم زمانیکه آب این مجموعه قطع شد ما اعلام کردیم که آب شهری استفاده نمی کنیم ولی اداره آب برای ما قبض ۵ میلیون تومانی صادر کرد.


نماینده کارفرمای آگاه بیان داشت :قریب ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای بانوان دستگاه بدنسازی در این مجموعه مهیاست بهترین استخر را در این مجموعه داریم سالن آموزشی شامل ۵۲ کلاس آموزشی آماده بهره برداری است ولی به علت ساخته نشدن محوطه و نبود پول همچنان بلاتکلیف مانده است .
وی خاطرنشان کرد :قریب دو سال متوالی است که محصول پسته نداریم و امسال هم محصولی نیست ولی کارگران این مجموعه همچنان سرکار هستند .
نماینده کارفرمای آگاه تاکید داشت :با راه اندازی این مجموعه به صورت مستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد در حال حاضر بالای ۲۰ نفر کارگر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
منتظری گفت :شهرداری منطقه ۲ اگر با ما همکاری نماید مشکل ما رفع می شود ، قریب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا این مجموعه افتتاح شود .
وی عنوان داشت: زمانیکه مدیر آب منطقه رفسنجان، آب این مجموعه را قطع می کند ما با چه دلگرمی ادامه بدهیم ؟این در حالی است که آب این مجموعه از قدیم از تلمبه و به صورت زویه بوده است و در مصارف کشاورزی استفاده می شده است در حالیکه مسئول این اداره می گوید این گیاهان و درختانی که در این مجموعه است غیر کشاورزی هستند .

وی به فعالیتهای ارزنده خانواده آگاه اشاره کرد و با بیان اینکه شورای شهر قبلی به این مجموعه کمک زیادی کردعنوان داشت :مدارسی توسط خانواده آگاه در فردوسیه ،زرند ،جوپار و همچنین مدرسه همت آباد در رفسنجان ساخته شده است که کودک از کودکی تا بزرگسالی در این مدارس پرورش می یابد در حال حاضر هم با این روند برای مادرانی که باردار هستند کلاس اموزشی برای آنها گذاشته می شود تا فرزند آنها تا ۵ سالگی تربیت شود ،در حال حاضر هم قصد دارند تعدادی مدرسه در سیستان و بلوچستان و یزد بسازند .
منتظری با بیان اینکه این مجموعه صرفا برای بانوان ، برای ماندگاری افراد تحصیل کرده و جلوگیری از مهاجرت افراد برجسته ساخته شده است گفت :این مجموعه برای جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و ایجاد کارخانجات صنعتی در مقابل صنعت کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان ایجاد شده است .
وی با بیان اینکه با افتتاح این مجموعه ماهیانه طبق برآورد سه سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد افزود:زمانیکه برای خانم ها محل تفریحی مناسب باشد افراد برجسته و بهترین دکترها و مهندسین به این شهر می آیند و این کار باعث رونق اقتصاد و ایجاد کارخانجات در شهرستان خواهد شد .


نماینده کارفرمای آگاه تاکید داشت:همه مسئولین از جمله وزیر ،استاندار ،نماینده و …از این مجموعه بازدید کردند و همه قول همکاری دادند ولی هیچ کدام عملی نشد ساختمان های ساخته شده این مجموعه بعد از چندین سال در حال فرسوده شدن است این مجموعه تنها مجموعه ای است که در زیر زمین کانال تاسیسات دارد تمام لوله کشی وتاسیات این مجموعه مدرن و به روز است .
وی به نمای سنتی این مجموعه اشاره کرد و گفت :برای حفظ اصالت ایرانی بودن نمای این مجموعه به صورت سنتی ساخته شده است در حالیکه می شد نمای این مجموعه را فرنگی ساخت .
منتظری با اشاره به اینکه اولین مدرسه رفسنجان در منطقه نوق توسط آقای آگاه ساخته شده است بیان داشت :از تحریم ها می توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد تحریم ها ما را وادار می کند که از دانش و علم خود برای ساخت و تولید کالا استفاده کنیم .

وی در پایان از فرماندار و معاونت سیاسی فرمانداری حاج رضا باقری جهت همکاری و همیاری با این مجموعه تشکر ویژه نمود .
در ادامه مصاحبه همراه آقای منتظری از سالن آمفی تئاتر و رستوران ،سینما ،کتابخانه و تمامی سالن های ورزشی و … این مجموعه بازدید کردیم، سالن های آماده و قابل بهره برداری ولی با گردغباری از خاک ،دل هر رهگذری را به درد می آورد و این سوال برایمان پیش می آید که چرا این مجموعه عظیم که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است و میلیاردها برای آن هزینه شده است دستخوش سنگ اندازی بعضی از مسئولین قرار می گیرد .
اگر این مجموعه با حمایت و همکاری مسئولین راه اندازی شود قطعا در رونق اقتصاد و اشتغال شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

گزارش از :منیژه نوروزی

برچسب ها:
آگاه مجموعه آگاه مجموعه عام المنفعه آگاه در رفسنجان مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان