عبور از تولید هدفگذاری شده معدن مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 161822
عبور از تولید هدفگذاری شده معدن مس سرچشمه

 مدیر معدن مس سرچشمه از رکورد معدن مس سرچشمه در پایان شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » عبور از تولید هدفگذاری شده معدن مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی ،  مدیر معدن مس سرچشمه از رکورد معدن مس سرچشمه در پایان شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت:‌این امر با تولید ۴۶ میلیون تن و دست یافتن به بیش از نیمی از تولید هدفگذاری شده سال ۹۷ صورت گرفته است.

محمدرضا کارگر دیانتی اظهار داشت : این میزان تولید ۵/۷میلیون تن بیش از برنامه و ۶ میلیون تن بیش از شش ماهه اول سال قبل می باشد.

 

جزئیات طرح استفاده از اسید تولیدی مجتمع مس سرچشمه برای باغات پسته

دکتر حسن صحرایی پاریزی مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: این اسید می تواند در باغات کشاورزی به طور مستقیم به کار برود چرا که خاکهای کشور ما بخصوص جنوب، خاکهای قلیایی است و در محیط قلیایی عناصر مورد نیاز گیاه که باعث باردهی و تولید محصول بیشتر و رشد گیاه می شوند قابلیت جذب ندارند.

وی گفت: با همکاری مرکز تحقیقات پسته ایران پروژه ای را تعریف کردیم که این موضوع را بررسی کرده و این اسید را به عنوان پایلوت در چند منطقه به مدت دو سال مورد استفاده قرار دهند.

صحرایی افزود: ظرف این دو سال میزان پسته دهی درختان و رشد آنها را بررسی کنند و اگر این پروژه به نتیجه برسد، بخش قابل توجه اسید تولیدی مس سرچشمه مورد استفاده باغات پسته و سایر باغات خواهد بود.

 

اشتغالزایی ۷۰۰ نفری در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر

مهندس محمد رضا دهشیری در خصوص عملکرد شش ماهه نخست امسال این واحد اظهار داشت: یکی از مهمترین موارد کاری ما تبدیل مواد سرد به مس بلیستر که در واقع یکی از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب به شمار می رود،

وی افزود: در این راستا با همت پرسنل واحد کنترل کیفی، با اینکه پیش بینی کرده بودیم در طول سال۱۵ هزار تن بلیستر از مواد سرد تولید شود اما فقط در شش ماهه اول امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن مس بلیستر از آنها دریافت کردیم که بیش از برنامه پیش بینی شده بود.

مدیر کنترل فرایند وبرنامه ریزی تولید مجتمع مس سرچشمه از اشتغالزایی ۷۰۰ نفر در کارگاههای تبدیل مواد سرد به مس بلیستر در شهرهای رفسنجان، سیرجان، شهربابک و کرمان خبر داد و افزود: یک کارگاه در سیرجان، سه کارگاه در شهربابک، ۹ کارگاه در رفسنجان و دو کارگاه در کرمان در رابطه با تبدیل مواد سرد به بلیستر فعالیت می کنند.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان