فرمانده انتظامی رفسنجان مطرح کرد :

با مخلان امنیت برخورد قانونی می شود / کشف ۱۰۵ فقره سرقت در رفسنجان

  • شناسه خبر: 161203
با  مخلان امنیت برخورد قانونی می شود / کشف ۱۰۵ فقره سرقت در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت:ما معتقد هستیم که جوانان باید هیجانات خود را به صورت سالم و کنترل شده تخلیه نمایند مخالف این نیستیم که جوان را سرکوب کنیم هر جوانی که بخواهد از چهارشنبه سوری  سوءاستفاده نماید و نسبت به تخلیه اموال عمومی و برهم زدن نظم و امنیت شهر اقدام نماید با جدیت برخورد قانونی خواهیم کرد

خانه » رفسنجان » با مخلان امنیت برخورد قانونی می شود / کشف ۱۰۵ فقره سرقت در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛سرهنگ نصرالله عباسی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان شعار امسال “نشاط بهاری ،نظم و قانون مداری “اظهار داشت :طرح ارتقای امنیت اجتماعی از۱۸ تا ۲۱ اسفندماه ۹۷ به مدت ۴ روز که یک روز به صورت نامحسوس و ۳ روز به صورت علنی در شهر رفسنجان انجام شد.

وی به دستاوردها و نتایج مفید این طرح اشاره کرد بیان داشت :در راستای این طرح کشفیات کل سرقت ۱۰۵ فقره بوده است که شامل۷۴ فقره سرقت عادی ،۵ فقره سرقت به عنف ،یک فقره سرقت مسلحانه ،۱۴ فقره سرقت موتورسیکلت مسروقه است .

عباسی با بیان اینکه در راستای این طرح برخورد گسترده ای با فروشندگان مواد مخدر صورت گرفت تصریح کرد :تعدادی مجرم ،خرده فروشان مواد مخدر ،مخلان امنیت دستگیر شدند .

وی افزود :کشف سلاح شکاری ۴ قبضه،سوخت قاچاق ۹۰۰ لیتر،مشروبات الکی داخلی ۴ هزار ۶۹۰ لیتر ،تجیهزات ماهواره ۸ دستگاه ،کالای قاچاق مواد محترقه ۳۹۵ فقره ،موتورسیکلت سنگین ۱ دستگاه ،دستگیری سارق عادی ۲۱ نفر ، سارق مسلحانه یک نفر و سارق به عنف ۵ نفر ،دستگیری متهم تحت تعقیب ۱۴۹ نفر از دیگر اقدامات ما در این طرح است .

 

فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان با اشاره به اینکه ۲۱۵  نفر از اتباع بیگانه در طرح امنیت اجتماعی دستگیر شده اند خاطرنشان کرد :ده نفر از عوامل مفاسد اجتماعی و ۳ نفر از عوامل کالای قاچاق و همچنین دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و ۹۲ نفر معتاد دستگیر و ۳۰ نفر از معتادین متجاهر کارتن خواب به کمپ های اجباری ترک اعتیاد استان تحویل داده شدند .

وی دستگیری ۵ مالخر ،دو نفر متهم به سلاح ،۱۸۶ مورد بازدید از منازل خرده فروش ،۲۸ مورد بازدید و پلمپ اماکن متخلف از دیگر فعالیتهای نیروی انتظامی در طرح امنیت اجتماعی دانست و گفت : ۲ واحد مرکز ساخت مشروبات الکی منهدم و ۵۴ خودرو و ۸۳ دستگاه موتورسیکلت توقیف گردید .

عباسی تاکید داشت : ۸ دستگاه وسایل نقیله تحت مقام قضایی توقیف شد و با ۳ هزار و ۷۰۲ راننده فاقد گواهینامه ، متخلف و با سرعت غیر مجاز برخورد قانونی صورت گرفت.

 

فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان به نقش مهم رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امنیت اشاره کرد و گفت:اگر رسانه ها به دور غرض و به موقع فعالیت نمایند بالاترین نقش در کاهش جرائم و ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه دارند .

وی  به حوادث چهارشنبه سوری و فرهنگ سازی در این خصوص اشاره داشت و تاکید کرد :ما معتقد هستیم که جوانان باید هیجانات خود را به صورت سالم و کنترل شده تخلیه نمایند مخالف این نیستیم که جوان را سرکوب کنیم پلیس مانند سالهای گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام می دهد هر جوانی که بخواهد از چهارشنبه سوری  سوءاستفاده نماید و نسبت به تخلیه اموال عمومی و برهم زدن نظم و امنیت شهر اقدام نماید با جدیت برخورد قانونی خواهیم کرد.

عباسی بیان داشت :مراسم چهارشنبه سوری به صورت محله محور برگزار می شود و مکان خاصی در این زمینه در نظر گرفته نشده است ،تجمع افراد در یک مکان ممنوع است و محور جاده سرچشمه به شدت  کنترل می شود و با افرادی که در این مسیر دست به کارهای خطرناک می زنند برخورد صورت می گیرد .

فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان از استقرار دو ایستگاه نوروزی در محورهای ورودی و خروجی شهر خبر داد و گفت :دو ایستگاه نوروزی در ورودی و خروجی شهر از سمت یزد و کرمان جهت ارائه خدمات امنیتی ،انتظامی ،ترافیکی راه اندازی می شود و همچنین در راستای امنیت داخل شهری در چند نقطه شهر حضور نیروهای امنیتی پیش بینی شده است .

وی با اذعان بر اینکه  امنیت مقوله ای نسبی و مطلق نیست گفت : افزایش سرقتها ناشی از فقر است ،در کشور ،استان و دیگر شهرستان ها آمار دیگرسرقت بالاست ولی در رفسنجان نسبت به دیگر شهرها این آمار کمتر است .

عباسی عدم همکاری مسئولین شهرستان را یکی از عوامل فعالیت دوباره مراکز قلیان در شهرستان دانست و گفت :متولی جمع آوری مراکز قلیان مرکز بهداشت و درمان است از انجائیکه مسئولین شهرستان همکاری لازم در این موضوع را نداشتند در برخی نقاط شهرستان شاهد فعالیت مراکز غیر مجاز قلیان هستیم .

وی در خصوص نظارت  بر مانکن های برخی مغازه ها و وجود فروشندگان مرد در بعضی از مغازه های فروش لباس زنانه گفت :در این راستا پیگیری لازم به عمل می آید و با متخلفین برخورد صورت می گیرد .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در خصوص مرگ مشکوک خانم ۳۱ ساله که دو هفته قبل صورت گرفت بیان داشت :مرگ این خانم به هیچ عنوان قتل نبوده است و شایعاتی که در این خصوص منتشر می شود کذب محض است .

 

برچسب ها:
طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال 97 نشست خبری انتظامی رفسنجان با خبرنگاران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان