فرماندار رفسنجان در نشست خبری مطرح کرد:

اشتغال الویت رفسنجان در سال جدید /قیمت گوشت و مرغ تابع ستاد تنظیم بازار استان است

  • شناسه خبر: 160946
اشتغال الویت رفسنجان در سال جدید /قیمت گوشت و مرغ تابع ستاد تنظیم بازار استان است

فرماندار رفسنجان گفت: الویت شهرستان رفسنجان در سال جدید اشتغال است ، وضعیت کشاورزی شهرستان مناسب نیست تنها راه ایجاد اشتغال در زمینه صنعت، خدمات و کشت های جایگزین در شهرستان است.

خانه » اقتصادی » اشتغال الویت رفسنجان در سال جدید /قیمت گوشت و مرغ تابع ستاد تنظیم بازار استان است

به گزارش خانه خشتی ، علیار اسکندری نسب در نشست خبری که صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران ، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و مسئول خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان در دفتر وی برگزار شد ضمن قدردانی از همراهی خبرنگاران در پوشش اخبار شهرستان اظهار داشت:در سال ۹۷ شرایط امنیتی خاصی داشتیم، چالشی که از سوی دولت آمریکا بوجود hمد و کشور را با مشکلاتی روبرو ساخت.

وی افزود: فشارها یکی پس از دیگری رقم میخورد اعتصاب کامیونداران و نفت کش ها و دیگر اصناف که برای نظام و دولت هزینه های زیادی داشت و در رفسنجان هم قضیه کامیونداران کارسختی بود که مجموعه مدیریت شهرستان به ویژه شورای تامین پشت سر گذاشت، شهرستان رفسنجان در بحث فرآورده های نفتی ۹ استان را ساپورت می کند.

اسکندری ادامه داد : در ایام ۲۲ بهمن وضعیت خاص امنیتی در کشور حاکم بود و یکی از شهرهای هدف شهر رفسنجان بود که بدون کوچکترین مشکل امنیتی پشت سر گذاشته شد، همه این مسائل مانع از انجام کارهای دولت با محدودیت اعتباری نشد.

فرماندار رفسنجان گفت: با وجود انکه اعتبار عمرانی شهرستان در سال ۳۴ میلیارد تومان بود ، در ایام دهه فجر امسال ۹۰ میلیارد تومان پروژه به همت دستگاههای مختلف در رفسنجان افتتاح شد.

وی افزود: تنها در منابع طبیعی از محل اعتباراتی که به فرمان رهبری اختصاص یافته است ، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه آبخیزداری شهرستان رفسنجان جذب و عملیاتی شد و منابع طبیعی رفسنجان دراجرای پروژه ها در استان مقام اول را دارد.

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان تنها در سفر وزیر سابق بهداشت به رفسنجان ۱۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و بدهی دانشگاه علوم پزشکی به دولت در رفسنجان به عنوان تنهاترین شهرستان استان به میزان ۲۶ میلیارد تومان پرداخت شد و بدهی نداریم.

فرماندار رفسنجان گفت: در کمیته انطباق شهرستان سعی شد تا هیچ مصوبه از شورای شهر رد نشود گام بلندی برای احیای شهر و کمکی به شهرداری در اجرای طرح های فضاسازی شهری است، از مجموع ۷۰۰ تن قیری که استان به شهرداری ها تخصیص دادند ۳۰۰ تن فقط برای شهر رفسنجان و از مجموع هزار تن قیر برای روستاهای استان فقط بخش مرکزی ۳۵۰ تن توانسته جذب کند.

وی تصریح کرد: شهر رفسنجان در بحث بازآفرینی در استان اول است و در بحث بازآفرینی روستایی در روستاهای اودرج، دره جوز و دران اقدامات خوبی آغاز شده است و استقبال بی نظیری از این طرح ها شده است.

فرماندار رفسنجان گفت: در بین شهرستان رفسنجان، پاریز، شهربابک، بردسیر و انار ، ۶۷ درصد حق آلایندگی مس به شهرستان رفسنجان رسید که کمک بسیار خوبی برای شهرستان در توسعه روستایی و فضای شهری است.

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه به نتیجه رسیده است و می توانیم بگوییم شهر سبز هستیم اما با توجه به کشور صنعتی نیست سالانه نزدیک به هزار تن اسید تولید می شود یکسری مشکلات دارد که بایستی فکری برای بازار فروش آن اندیشیده شود.

وی بیان داشت: اقدام موثری دیگری که در سال ۹۷ رقم خورد بحث پلاک ۲۰۹۴ بود که از سال ۵۳ بر زمین مانده بود و ۴ هزار خانوار با ان درگیر بودند ، در این راستا چهار جلسه حفظ حقوق بیت المال برگزار شد و با پیگیری های متعدد از ۲۰ روز قبل اعلام شد که مردم می توانند سندهای خود را تحویل بگیرند و مشکل پلاک ۲۰۹۴ برای همیشه بعد ۴۴ سال حل شد.

فرماندار رفسنجان به فعالیت های حوزه ورزش شهرستان در سال ۹۷ اشاره کرد و بیان داشت: در سفر وزیر ورزش اعتبار یک میلیارد تومان به : ورزشگاه تختی اختصاص یافت و سامان یافت، سالن ۹ دی و مجموعه هلال احمر برای بانوان انجام شد از محل اعتبارات دولت نیست خارج از بودجه عمرانی است.

وی افزود: در بحث آبیاری تحت فشار اولین شهرستان استان هستیم که ۱۵۷۶ هکتار آبیاری تحت فشار انجام شد و اعتبار آن جذب شده است.

فرماندار رفسنجان به افزایش آمار سرقت در شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث کشفیات اقدامات قابل توجهی انجام شده است، سرقت های مسلحانه در رفسنجان چندین مورد توسط اتباع بیگانه رخ داده که در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدند.

اسکندری نسب گفت: در خصوص رفتن بنده از فرمانداری تا امروز از استانداری هیچ حرفی به من زده نشده است، معمولا مقطع خدمت برای فرمانداران مشخص نمی کنند و دوره خدمت را مشخص می کنند، بنده هرجا که باشم سرباز مردم هستم.

وی در بحث افزایش قیمت نان بیان داشت: وضعیت آن چیزی که در سطح جامعه پخش شد نبود ، رفسنجان پایین ترین آنالیز در بین شهرستان های استان در خصوص قیمت نان داشت، اکنون نظارت زیر نظر مستقیم فرمانداری نیست و تحت نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، ما هم دلمان از دستشان خون است و در مجموعه استان مشکلاتی دارند.

فرماندار رفسنجان گفت: سهم اشتغال شهرستان در سال ۹۷در سامانه رصد ، ۲ هزار و ۵۰۲ شغل بود که ۲ هزار و ۴۶۸ شغل پایدار ایجاد شد و دفترچه بیمه دریافت کردند، سعی کردیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم و تنها اکتفا با آمار نکنیم.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۹۵ آمار بیکاران شهرستان رفسنجان ۱۱ هزار نفر بوده است.

اسکندری نسب در خصوص افزایش قیمت مرغ  و گوشت در بازار رفسنجان نیز بیان داشت: در این خصوص از قیمت استانی و ستاد تنظیم بازار استان تبعیت می کنیم، تدابیر لازم اندیشیده شده جوجه ریزی ها انجام شده و در پایان سال با مشکلی مواجه نخواهیم بود .

وی در خصوص عدم معرفی رئیس تعزیرات  رفسنجان بیان داشت: مدیر تعزیرات بایستی قاضی باشد ، ۱۷ نفر کمبود قاضی در استان داریم، آخرین وعده ای که داده شده اینکه اول فروردین ماه مسئول تعزیرات رفسنجان معرفی می شود.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: الویت شهرستان رفسنجان در سال جدید اشتغال است ، وضعیت کشاورزی شهرستان مناسب نیست تنها راه ایجاد اشتغال در زمینه صنعت، خدمات و کشت های جایگزین در شهرستان است.

رضا باقری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نیز در این جلسه از پیگیری مجدد اجرای طرح جمع آوری متکدیان در رفسنجان خبر داد و گفت: این طرح با مشکلاتی همراه بود ، مقرر گردید که طرح جمع آوری متکدیان در شهر رفسنجان از اواخر فروردین ماه با شدت بیشتر و با حضور دادستان از سر گرفته شود.

برچسب ها:
اشتغال علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنجان قیمت مرغ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان