دانشگاه ولی عصر (عج) میزبان برگزاری نشست بررسی و تحلیل حمله اعراب به ایران + عکس

  • شناسه خبر: 15803
دانشگاه ولی عصر (عج) میزبان برگزاری نشست بررسی و تحلیل حمله اعراب به ایران + عکس

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، در نشست امشب که با همکاری بسیج دانشجویی ولی عصر (عج) و با حضور دکتر محمد حسین رجبی دوانی در سالن شهید ارسلان دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد، به نقش اعراب در تاریخ ایران و تأثیر آن در تمدن و فرهنگ ایران پرداخته شد. در این مراسم، دکتر رجبی […]

خانه » آخرین اخبار » دانشگاه ولی عصر (عج) میزبان برگزاری نشست بررسی و تحلیل حمله اعراب به ایران + عکس

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، در نشست امشب که با همکاری بسیج دانشجویی ولی عصر (عج) و با حضور دکتر محمد حسین رجبی دوانی در سالن شهید ارسلان دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد، به نقش اعراب در تاریخ ایران و تأثیر آن در تمدن و فرهنگ ایران پرداخته شد.

در این مراسم، دکتر رجبی با بررسی دوران های مختلف حکومت در ایران افزود: از دیرباز فتنه های گوناگونی به منظور توقف پیشرفت کشورمان بر ما تحمیل شده است که در اغلب موارد هدف دشمن گرفتن ایمان مسلمانان ایران برای نابودی نظام حق بوده است.

وی به قلمرو وسیع ایران در دوره هخامنشی اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل این دولت های بزرگ اهمیت فراوانی داشت، اما به دلیل وقوع جنگ های طولانی سقوط می کرد.

رجبی ادامه داد: دولت صفویه نیز با وجود دارا بودن مذهب شیعه پس از مدتی با حمله افغان ها به نابودی گرایید و این روند تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت.

رجبی تصریح داشت: در تاریخ ایران و جهان پایداری و پابرجایی دولت و حکومتی با دست خالی و تنها با داشتن ولایت و روحیه شهادت طلبی و انتظار بی سابقه است.

وی در خصوص وضعیت ایران به عنوان کشوری با سابقه و تمدن درخشان به دانشجویان گفت: ایرانیان در هیچ دوره ای ازتاریخ به پرستش بت روی نیاورده اند و این موضوع به وجود قدرت فهم و درک آن ها در عدم پرستش ساخته دست خود بر می گردد.

دکتر رجبی دوانی اوج تمدن ایران را در دوره ساسانی دانست و گفت: با وجود برتری روم در این دوران، این کشور در اکثر موارد از ایران اقتباس می گرفت.

وی تلفیق دین و سیاست را از اقدامات دوره ساسانی عنوان کرد و ادامه داد: جنگ های گوناگون و طولانی و صرف هزینه های گزاف برای جبران آن ها فشار زیادی به مردم وارد کرده بود.

دکتر رجبی ورود چادر و اهمیت دول ایرانی در احترام به زنان را از خصائص نیک ایرانیان بیان کرد و گفت: پوشش چادر در طبقه اشراف و خاندان آن ها نیز وجود داشت و بعدها با ورود اسلام، عرب ها چادر را از ما گرفتند.

محمد حسین رجبی دوانی افزود: با ظهور اسلام در میان مردم عرب، مدینه النبی ساخته شد و اهل بیت نقش استمرار این تمدن عظیم را به عهده گرفتند؛ اما با بروز بی لیاقتی عده ای از مردم آن زمان، این مسئله به طور کامل محقق نشد.

لازم به ذکر است که این نشست از ساعت ۲۰ امشب آغاز و به مدت ۲ ساعت به طول انجامید و در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

برچسب ها:
انتظار انقلاب اسلامی ایران جمله اعراب به ایران دانشگاه ولیعصر (عج) دکتر رجبی دوانی دولت شهادت طلبی هخامنشیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان